Totaal aantal Berichten: 29
- XM Break Comfort 2.0i
Na 4 jaar genieten is mijn XM Break helaas ter ziele.
De roestmonster heeft bij mij toegeslagen en door de apk komt ie niet meer.
Dus er zit niks anders op dan…naar de sloop
Ik wil een paar onderdelen zelf houden voor een evt. volgende XM,
Zoals koplampen, veerbollen, stuurwiel wil ik proberen zelf te demonteren.
De rest gaat dan weg.
Eerst even gedachten uitwisselen, iemand hier ook ervaring met thuis je eigen XM demonteren?
"Replacing the CX in 1990, the XM offers unparalleled comfort.
Car and Driver U.S. called it the most comfortable long distance road car they’d ever driven…."
USA roadtest XM - http://youtube.com/watch?v=7p4331dVQj8
Totaal aantal Berichten: 212
- C5 break exclusive
als je dat wil gaan doen zet dan een paar blokken onder ke veerpoten zodat ie nog kan rollen het is dan ook fijn als er nog wielen onder zitten…. en een staar… De dealer had vroeger een speciaal soort steunen om te voorkomen dat XM’s in de showroom naar benedem zakten (pre 6+2 pomp) Als je wilt kan ik kijken hoe die eruit zagen zodat je een idee hebt waar en hoe groot.
Verder is het fijn als je niet te ver van de straat zit. De oud ijzer boer kan hem zo wel met een kraan meepakken als de motor ed eruit zijn. Heb belangstelling voor de homokineten. mn links. Ook de veerpoten voor en achter.
Winus D break ‘92 vert triton met 620k Km
mia macchina è presto per rubare
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Ik heb eventueel wel interesse in de hemel, welke kleur is de hemel en is de staat goed, is de stof niet gaan hangen?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Ik sloop nog wel eens een XM.
Je moet je eerst bedenken hoe je het lijk naar de sloop gaat krijgen: heb je zelf beschikking over een aanhanger ?
Zo nee, dan moet je even bellen met je lokale sloop of zij auto’s ophalen van huis en wat dat moet kosten. Dit varieert heel erg per sloop.
Vroeger moest ik 50 euro betalen voor het laten ophalen van een rollend wrak, 100 euro voor een niet rollend wrak. HEb ook wel prijzen gehoord van 100 euro voor een rollend wrak, maar waar ik nu zit halen ze hem gratis op, zolang ie maar rolt. Andere slopen werken hier uberhaupt niet aan mee.
Dus dat lijkt me het belangrijkste
Daarnaast moet je opletten dat je het niet op de openbare weg mag doen, vloeitstoffen goed opvangen, opletten dat je auto geschorst is, danwel nog in de verzekering zit met geldige apk. Als je apk verlopen is krijg je na 2 maand automatisch een prent in de bus voor een verlopen apk.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 9444
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Als het voertuig ouder is dan 15 jaar, dan kan je alle delen van het kentekenbewijs inclusief een begeleidende brief opsturen naar de RDW.
In de brief geef je dan aan dat het voertuig wordt gedemonteerd ten behoeve van de instandhouding van een voertuig van een gelijk type.
Van de RDW krijg je dan al een vrijwaringsbewijs.
Ik heb dit al een aantal keer gedaan.
Hierdoor hoeft het wrak niet door een autosloper opgehaald te worden, maar mag ook elke oudijzerboer het weghalen.
Deze rekenen hier vaak geen kosten voor.
Bijkomend voordeel, je hoeft niet te schorsen.
Jonger dan 15 jaar moet wel via een autodemontagebedrijf in verband met het te verkrijgen vrijwaringsbewijs.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9444
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Even opgezocht: http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/auto/slopen_of_demonteren/zelf_een_voertuig_demonteren_of_slopen.htm
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Je hoeft er niet eens een smoes in te zetten, gewoon zeggen dat je kenteken wilt vernietigen is prima
Maar dat is ook een optie inderdaad. Maar ook hier geldt, zorg ervoor dat je eerst een oudijzer boer vindt die hem wil/kan halen. Dan moet je ook afspreken hoe kaal hij hem wil hebben.
Zo’‘n kerel zit er doorgaans niet op de wachten als de helft van het interieur er nog in zit of nog een oliedruiepende motor moet meenemen
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 29
- XM Break Comfort 2.0i
Mijn XM stamt uit ‘92 (Type I), dus dan valt ie idd onder de categorie ‘15 jaar en ouder’.
Ik had ook al zo’n vermoeden dat iets met de RDW moest doen.
Hmmm…das idd een goeie.
Ik wil best het e.e.a. aan mijn mede XM rijders doneren
maar alles demonteren op de parkeervakken in mijn woonwijk lijkt mij ook niet echt verstandig…
eXpelliarMus schreef:Ik heb eventueel wel interesse in de hemel, welke kleur is de hemel en is de staat goed, is de stof niet gaan hangen?
Hemel is lichtgrijs. Het zit er nog wel strak op, met een enkele beige vlekje. Ik ga wel zo wel ff foto’s maken. Ik moet even erbij zeggen dat ze ook een handmatige zonnedak heeft, ik weet niet of jouw Break dat ook heeft…
"Replacing the CX in 1990, the XM offers unparalleled comfort.
Car and Driver U.S. called it the most comfortable long distance road car they’d ever driven…."
USA roadtest XM - http://youtube.com/watch?v=7p4331dVQj8
slopen op een openbare parkeerplek is idd niet aan te raden. Dan moet het in een dag rond zijn en loop je een grotere kans dat er een melkert langskomt om je een milieudelict aan de broek te smeren.
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Nee dan heeft het geen zin voor mij.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 108
- XM Break 2.0i Turbo C.T AUT. LPG G3
- XM 2.0 16v aut SX
Ik heb nog een donor break staan, de hemel mag er zo uit gehaald worden, moet je wel zelf doen, interesse, stuur dan ff een PB
Soms is het beter, om te vragen om vergiffenis, dan toestemming. (Oud-Zeeuwse wijsheid)