wie kan mij uitleggen dat als je bij een 1.8 xsara picasso motor 2003 de krukas op teken zet de zuiger 1 e cyl niet in bdp staat maar ver ervoor
[edit Bogaard] onderwerp aangepast.[\edit]
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Ha wat wil je precies weten, cq doen? Dat teken staat er als hulpje voor het vervangen van de distributie snaar.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:Ha wat wil je precies weten, cq doen? Dat teken staat er als hulpje voor het vervangen van de distributie snaar.
Als ie het zelfde probleem heeft als bij Xantia poelies is het wel veklaarbaar. DAar schijnt soms de buitenkant van de poelie te kunnen verdraaien t.ov. de binnenkant.
Je timing gaat dus met een sensor….
er zijn geen problemen met de motor maar normaal als de krukas en nokkenassen op teken staan staat de 1e cyl in bdp maar bij deze niet
Dat was bij mijn BX-16V ook al zo, als alles op merkteken staat dan staan de zuigers op halverwege. Ik denk dat dat bij jouw dus ook het geval is. Dat was voor mij ook heel even vreemd, want ik ben ook gewend dat als alles op tijd staat dat dan cil 1 in BDP staat, maar dat schijnt normaal tezijn bij diverse moteren ( volgens mij de XU motoren).
BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg
http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL stallingsruimte voor uw Citroen
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
daar kan je lang niet altijd van uit gaan, er wordt een punt bepaald waarbij je het makkelijkst de snaar kunt vervangen. Op een BDP kan de motor snel doorschieten, nu wordt er een punt gekozen, dat als de krukas verdraaid, de zuigers niet meteen de kleppen raken.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Ik vond deze manier wel veiliger voor wat betreft het vervangen van de distributie, alleen ik was het tot voor kort nog niet tegen gekomen omdat ik het bij “de createur” waar ik dagelijks werk deze manier niet hebben, en dus altijd tegen het punt van net wel of net niet doorschieten zitten.
Tenzij je de motor altijd vastzet met het vervangen van de riem.
BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg
http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL stallingsruimte voor uw Citroen
alvast bedanktvoor de informatie en dennis jij vond het ook vreemd dat de zuiger halveerwege de cyl stond maar het hoort zo nieuwere motoren ik ben nog van de oude stempel bedankt allemaal gr jan