15 van de 24
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »

mkatgert’s CX 2400 GTi
Gepost: 20 april 2010 12:38 AM
  [ # 211 ]
garagestmarien schreef:

Zou La Léo dat niet tegen een iets leukere prijs hebben liggen?

La Léo heeft dat wel, maar ze zou het jammer vinden als je je CX zou gaan downgraden door er een CV-loos kofferklepslot in te plaatsen hoor! 
Dat soort luxe hoort toch immers op jouw CX??

Wij hebben recentelijk nog voor iemand een klep moeten aanpassen, maar er toen écht niet zo’n enorme hap uit hoeven zagen.
Helaas ben ik vergeten daar foto’s van te maken stupid anders had je kunnen zien hoe dat gedaan was.

Stevigheid verliezen? Och, viel wel mee en bovendien: wat heeft dat stuk metaal nou te dragen? Er zit nog een hele dikke rand om zo’n klep, allemaal dubbele plaat. Ik zou de Dremel pakken Michiel!  very angry   Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 20 april 2010 09:53 AM
  [ # 212 ]
cx25gtit2 schreef:

moet je echt zoveel wegzagen om een CV unit er in te plaatsen ?! kan dat wel ??

Het kan. Mijn klep had geen elektrisch slot en is pas geleden aangepast en aangesloten op de centrale vergrendeling.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2509

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 20 april 2010 10:38 AM
  [ # 213 ]

Nou ja, zo’n stuk uit de klep zagen en overzetten naar de andere klep is wel de netste oplossing, vind ik. Ik geloof wel dat het ook wel kan door gewoon alles weg te zagen wat in de weg zit, maar ik weet nog even niet of het er mooier op wordt. Ik zal van het weekend nog eens een blik werpen.

Vandaar dat ik tijdelijk even wilde downgraden, dan kan ik in ieder geval weer rijden met een mooie(re) klep, dat is nu even de snelste oplossing.

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 20 april 2010 10:55 AM
  [ # 214 ]

Informeer ‘ns bij David Overberg of hij het kan doen voor je. Die weet als het goed is nog wel hoe het moet. Kost je een paar euries, maar dan werkt het wel allemaal zoals het moet.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 21 april 2010 10:23 AM
  [ # 215 ]

Bedankt voor de tips. Ik heb pas komend weekend weer tijd om er iets aan te gaan doen.

Vandaag komt er een nieuwe voorpijp onder, dan maak ik hopelijk niet meer de hele straat wakker als ik naar m’n werk ga.

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 21 april 2010 09:16 PM
  [ # 216 ]

De kit van het harmonicarubber was van ellende weer uit elkaar gevallen. Zojuist maar geplakt met Loctite 406. En dat werkt prachtig. Ik kan nu merken dat ie écht dicht is: de motor heeft nog nooit zo mooi stationair gelopen.

Voorpijp is vervangen, maar lekt nog een beetje bij de flens waar ie over het subframe heen duikt. Klinkt nog steeds een beetje sportief, maar een heel stuk beter dan voorheen.

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 22 april 2010 10:02 AM
  [ # 217 ]

Hm, ik heb gisteren het stationair-toerental geregeld bij warme motor op ongeveer 1000 toeren. Vanmorgen met koude motor moest ik vol gas bijgeven om hem aan de praat te houden. Dan krijgt ie dus niet voldoende lucht blijkbaar. Stationair koud naar 1000 toeren gedraaid (wat best lastig is in je eentje als de motor uitvalt als je het gaspedaal loslaat) en dan draait ie warm weer 1600 toeren.

Die extra luchtklep bovenop de motor lijkt dan niet helemaal lekker te werken. Is die te testen, of gaan die dingen eigenlijk nooit stuk en moet ik het ergens anders zoeken? Dit probleem is pas echt gaan spelen sinds het harmonicarubber weer luchtdicht is…

Profiel  

Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 619

- C5 X Hypnos
Gepost: 22 april 2010 10:09 AM
  [ # 218 ]

Volgens mij is die klep best wel gevoelig en gaat ie wel eens stuk. Op mijn CX werkt die klep ook niet meer, alleen als het echt heel koud is. Het bimetaaltje heeft z’n eigenschappen waarschijnlijk wat verloren en alleen bij flinke kou trekt die genoeg samen om de klep open te zetten. Dat het voor het repareren van het harmonicarubber nog niet was is denk ik te verklaren doordat je toen vanwege de valse lucht die de motor aanzoog het stationair zo hoog hebt moeten zetten dat ze ook koud aanbleef.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 23 april 2010 10:33 PM
  [ # 219 ]

Goed, ik heb een beetje vals gespeeld: ik heb de aanslag van de gasklep een klein beetje opengeschroefd. Daardoor kon ik de stationairluchtschroef weer een beetje dicht draaien, en nu loopt de auto zowel koud als warm redelijk mooi stationair.

Daarnaast nog even de retourleiding vanaf de benzinedrukregelaar naar de tank vervangen, want die was bijna door. Wat een beroerde constructie weer, de aansluiting op de hardplastic leiding richting tank, die precies achter een koelleiding zit waardoor je onmogelijk kracht kan zetten.

Ach, als ik dan langs de Schie door de weilanden naar huis toer is het altijd weer genieten. Raampje open, passagiersraampje open, kloenk, ergens in de deur verdwenen hmz

Ook weer opgelost overigens.

Binnenkort eens kijken wat dit met het verbruik heeft gedaan. Ondanks dat dat volledig niet relevant is bij een GTi ben ik toch zo idioot om dat maniakaal van al m’n auto’s die ik heb (gehad) bij te houden.

Profiel  

Gepost: 25 april 2010 08:06 PM
  [ # 220 ]
mkatgert schreef:

Hm, ik heb gisteren het stationair-toerental geregeld bij warme motor op ongeveer 1000 toeren. Vanmorgen met koude motor moest ik vol gas bijgeven om hem aan de praat te houden. Dan krijgt ie dus niet voldoende lucht blijkbaar. Stationair koud naar 1000 toeren gedraaid (wat best lastig is in je eentje als de motor uitvalt als je het gaspedaal loslaat) en dan draait ie warm weer 1600 toeren.

Die extra luchtklep bovenop de motor lijkt dan niet helemaal lekker te werken. Is die te testen, of gaan die dingen eigenlijk nooit stuk en moet ik het ergens anders zoeken? Dit probleem is pas echt gaan spelen sinds het harmonicarubber weer luchtdicht is…

Michiel,

Doet je koudstartinjector het? Deze zit aan de rechterkant van de inlaatbuis, met een blauw klemstekkertje erop.
Deze injector geeft na de start, gedurende 17 seconden extra benzine in de inlaatbuis, een soort choke dus.

Als je er stroom opzet met het contact aan (stilstaande motor) moet je ‘m horen klikken.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 25 april 2010 10:44 PM
  [ # 221 ]

Nee, die doet het niet, dat wist ik al. Ik moet altijd volgas starten. Toch denk ik dat dat niet uitmaakt voor het probleem.

Het omschreven probleem duurde altijd langer de 17 seconden, daarna bleef ie ook gewoon veel te langzaam lopen. Echt totdat de watertempmeter “het witte vlak inkwam”.

Nu met dicht harmonicarubber en lichtelijk opengeschroefde ruststand van de gasklep start ie eigenlijk prima, blijft meteen mooi stationair lopen (al is het nog wat laag, zodra ie warmer wordt wordt het beter, dus ik blijf de luchtschuif verdenken) en rijdt als een dolle.

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 27 april 2010 11:01 PM
  [ # 222 ]
La Léo schreef:
garagestmarien schreef:

Zou La Léo dat niet tegen een iets leukere prijs hebben liggen?

La Léo heeft dat wel, maar ze zou het jammer vinden als je je CX zou gaan downgraden door er een CV-loos kofferklepslot in te plaatsen hoor! 
Dat soort luxe hoort toch immers op jouw CX??

Wij hebben recentelijk nog voor iemand een klep moeten aanpassen, maar er toen écht niet zo’n enorme hap uit hoeven zagen.
Helaas ben ik vergeten daar foto’s van te maken stupid anders had je kunnen zien hoe dat gedaan was.

Stevigheid verliezen? Och, viel wel mee en bovendien: wat heeft dat stuk metaal nou te dragen? Er zit nog een hele dikke rand om zo’n klep, allemaal dubbele plaat. Ik zou de Dremel pakken Michiel!  very angry   Laughing

In het verleden ben ik ook wel eens tegen hetzelfde probleem aangelopen dat ik geen roestvrijeklep kon krijgen die geschikt was voor CV vergrendeling.
Ik heb gewoon het middenstuk eruit geslepen( op een nette manier)van beide kleppen en deze overgelast,
Bij mijn eigen auto ook gedaan,en om het geheel af te maken heb ik naderhand achterklep bekleding van een prestige erop geschroefd….

Zie foto’s

Afbeelding Bijlagen
DSC01542a.jpgDSC01541a.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 13 mei 2010 09:00 PM
  [ # 223 ]

Eindelijk weer eens tijd en mobiel genoeg om weer eens het klushok in te duiken. De achterklep zit er in, inclusief CV.  Erg netjes, alleen nog even de typeplaatjes overzetten. Nog even bedenken hoe ik de lijmresten van de vorige plaatjes er netjes afkrijg. Ik denk dat het heel geduldig werken wordt met wasbenzine ofzo…

Verder start de auto prima als ie koud is, en ook als ie warm is, maar daar tussenin gaat het erg moeizaam. Vaak moet ik hem 20 keer vol gas rond laten gaan. Dan springt ie nog niet aan. Als ik dan de sleutel omdraai en weer opnieuw start pakt ie in 1 keer. Beetje vreemd…

Profiel  

Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1205

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 13 mei 2010 11:28 PM
  [ # 224 ]

Lijmstrips kun je met een föhn proberen. Lijmresten met stickerverwijderaar, maar da’s een minder fijn klusje Sad

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 16 mei 2010 03:30 PM
  [ # 225 ]

Gister ging de startmotor helemaal niet rond, ik hoorde alleen maar een luide zoem als ik het contact doordraaide. Geen geklik van een startrelais, alleen maar een zzzzzz. Even later besloot ie het opeens weer wel te doen. Dat doet mij vermoeden dat die startmotor toch niet helemaal lekker is. Zit ook weer op zo’n lekkere plek…

Profiel  

15 van de 24
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook