Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik heb vanavond de rotor, verdelerkap en bougiekabels er even op gezet. Ik was ook van plan de bougies te vervangen, maar daar heb ik duidelijk een pijpsleutel voor nodig. Met dat verlengstukje op de bougie ben je met een bougiedop nergens.
En niet te vergeten, ik heb de KVS-aftapplug uit het blok gedraaid, daar moet de tuinslang op.
ffff een 2e bougiedop op de 1e zetten het probleem is ook opgelost….nu alleen nog fff aan je buurman vragen of deze nog eentje heeft liggen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
En dan lekker scheef die bougie erin draaien, draad naar de knoppen, bedankt!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
beginnetje maken met een tuinslang op de bougie.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat lijkt me goed!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Een dop op een dop heb ik geprobeerd, maar op mijn bougiedop 21 gaat een dop 24 en die past weer niet in de schacht…..
bogaard77 schreef:beginnetje maken met een tuinslang op de bougie.
Precies nooit meteen gereedschap gebruiken om iets in/op te draaien, altijd eerst met de hand totdat je voelt dat de draad pakt. Heb vaak genoeg draad moeten opwerken voor anderen die meteen de dop ergens op zetten….
DriverD schreef:En dan lekker scheef die bougie erin draaien, draad naar de knoppen, bedankt!
Deze discussie hebben we al eens gevoerd
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Lucas Unger schreef:Een dop op een dop heb ik geprobeerd, maar op mijn bougiedop 21 gaat een dop 24 en die past weer niet in de schacht…..
kom pijp 21 maar lenen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Vanavond heb ik wat boodschappen gedaan bij het clubmagazijn, 6 liter LHS, contactpuntjes, een originele verdelerkap, en twee V-snaren.
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Goed, ik ben vanmiddag dus even een pijpsleutel 21/23 van Gedore wezen halen. Groot was mijn verbazing toen ik hem in de gereedschapskist wilde gooien, daar lag al een pijpsleutel 21/23 in…..... Het is me een raadsel waar ik die ooit voor gekocht hebt, maar ik had hem dus al. De Gedore is een lomp en ruw afgewerkt geval en de pijpsleutel die ik al bleek te hebben is er een van Belzer, die is veel slanker en heeft een betere passing, wat mij betreft een aanrader in tegenstelling tot het Gedore stuk lompigheid.
De bougies heb ik dus vervangen, wat een interessante constructie is dat met die opzetstukjes en bakelieten(?) hulsjes. Daarnaast de originele NOS verdelerkap gemonteerd in plaats van het immitatie exemplaar van Chyparse. Er kwamen 2 Marchal en twee Eyquem bougies uit, wonderbaarlijk. Ik heb hem heel even laten lopen met de grotendeels opgefriste ontsteking en dat was niet slecht, hij liep op zich fraai. Hij houdt alleen zijn stationair toerental niet goed vast, maar dat is weer een volgend punt. Nu eerst het koelsysteem maar in orde maken, dan kan ik hem weer langduriger laten lopen.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Belzer. Heb ik ook. Prachtig!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
bogaard77 schreef:beginnetje maken met een tuinslang op de bougie.
Ik vond eens zo’n speciaal bougie-indraai rubber van NGK, ideaal gereedschap!
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik was van plan om vandaag de uitlaat weer in orde te maken, maar het is iets anders gelopen. Om te beginnen had ik op Citromobile voor een tientje een set zwarte Bougicord bougiekabels gekocht. Die heb ik er op gezet in plaats van de gekke rode kabels van Chyparse. De nieuwe zijn ook iets langer en komen qua lengte beter uit. Het enige probleem dat ik zie is dat deze bougiekabels met het metalen klemmetje op de bougie zitten gedrukt. Ik heb zo het idee dat daar nog een of ander isolatiepijpje ofzo omheen moet. Wie weet hier raad?
Vervolgens heb ik medebeun ZX1.4i opgetrommeld en we besloten nog maar eens naar de koeling van de motor te kijken. We hebben de waterpomp gedemonteerd, die ziet er nog prima uit. Vervolgens via de openingen in de plaat op de kop waar de waterpomp op is gemonteerd met de brandslang in beide richtingen het blok flink doorgespoeld, er kwam nog aardig wat rommel uit. Ondertussen de radiateur weer met ontkalker en schoonmaakazijn gevuld, na een flinke tijd inwerken schoongespoeld en er was zowaar weer een goede doorstroom door de radiateur. We besloten om de radiateur er maar weer eens op te zetten en de boel af te vullen met koelvloeistof. Zo geschiede, vervolgens de motor gestart en een tijd laten lopen. Na enkele minuten bleef hij zonder choke stationair mooi lopen, ook stationair. Vervolgens op eigen terrein wat heen en weer gekacheld en de motortemperatuur blijft nu gewoon laag. Dat is dus goed nieuws. Ik vertrouw dat metertje natuurlijk maar tot op zekere hoogte, maar je kon je vinger nog zonder problemen in de koelvloeistof steken na een minuut of 20 draaien. Ik ga maar eens een thermostaat halen, want die zit er niet in, en voor de bovenste radiatorslang heb ik ook een nieuwe nodig, want die is helaas wat ingescheurd.
Aan het einde van de dag kwam er nog een duitse vrachtwagenchauffeur wat lossen bij de buren. Wat gekeuveld over zijn Wartburg en over de DS en als laatste vraagt deze vriendelijke meneer: ‘was ist das heute eigentlich fur ein feiertag’ .