Robin Visser schreef:Jelte Feenstra schreef:Dan is ze helemaal klaar voor de Voorjaarsrit.
![]()
![]()
Maar 3? Wordt je een beetje ?
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Koning Smiley, je staat weer onbetwist bovenaan.
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl
Deelnemers aan de Voorjaarsrit is het hopelijk opgevallen, voor de anderen hier een paar foto’s. Mijn CX25GTi kan zich weer vertonen met nieuwe linker deuren en voorspatscherm, linkerkant+motorkap gespoten en als klap op de vuurpijl 14” GTi velgen met ES 195/70s (met dank aan de vermanende woorden van La Léo)
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ongelooflijk knap gedaan! Hoe vind je het resultaat zelf? Is het echt zo mooi als het lijkt op de foto’s?
Way out in the water, see it swimming.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gisteren konden we het “live” bewonderen. Het is echt zo mooi…
Het is echt rijdende reclame ! De velgen staan ook heel mooi ! TRX-en zijn top kwa uiterlijk. De 14 inchers zijn iets minder mooi. Maar na een bezoek aan de bandendokter lach je bij de één nog steeds, maar is het met de anderen en het geld zo hupsakee uit de portemonnaie
Heel veel succes met de nieuwe start Jelte ! Geniet ervan. Het is je gegund na de valse start.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Mooi gedaan veel plezier, met de dame
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Jelte Feenstra schreef:en als klap op de vuurpijl 14” GTi velgen met ES 195/70s
Jelte, dat wilde ik nog zeggen: proficiat met je prachtige CX! Het resultaat zag er echt TOP uit! Typisch geval van groot geluk bij een ongeluk.
Die fraaie blokjesvelgen maakten het natuurlijk echt àf. Heel erg mooie verschijning. Het deed me echt plezier om te zien!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Dank, ik ben inderdaad heel tevreden. David Overberg (D’Oro) heeft een groots werk verricht. En voor de volledigheid, Tres Beau heeft met een goed bod mijn TRX-en vervangen voor 14”-en met nieuwe banden. Waar zouden we zijn zonder onze CX-specialisten?
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl
Nu nog een weekje via D’Oro naar Gosliga voor de noodzakelijke conservering van al dat moois. Daarna blijven alleen nog wat minder essentiële verbeteringen over zoals relais in dim/groot licht e.d.
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl
En dan kan het grote genieten echt beginnen ! Het is zo fijn, als er niks meer op he program staat, behalve rijden….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Intussen maar even aan het verdiepen in een van die (hopelijk) kleine klusjes: de airco.
Draait op R401a, gebruikt als directe vervanger van R12, maar blijkt toch lek. R401a wordt niet meer geleverd, slechts restantvoorraden beschikbaar. Plezier van korte duur, mn nu het warm wordt.
Converteren naar R134a lijkt de aangewezen weg, hoewel ook die vloeistof een eindige horizon heeft. Met Auto Airco Wilp (AAW) gesproken en zij bevestigen dat dit kan met een conversie-olie; ze wilden de naam niet noemen maar ik neem aan de eerder op dit forum genoemde Retro Stick RetroChill bedoeld wordt.
Ook las ik de positieve ervaring genoemd door Freek (sinds 2005) en JaapJ. Zijn er meer? Zijn er negatieve ervaringen? Alternatieven?
In mijn geval moet na de conversie nog het lek gevonden worden. Lekstop/leak sealant toevoegen wordt door AAW afgeraden omdat het ook gaatjes die open moeten blijven zou dichtstoppen. Lijkt me overigens vreemd als je ziet hoeveel varianten er zijn. Ik zou verwachten dat het aannemelijker is dat het niet (lang) werkt, dan dat het je airco verstopt. Lijkt me geen goed verdien-model.
Alternatief is te werken met een fluorescerende toevoeging en gaan rijden en hopen dat je de fluorescentie terugvindt.
Andere suggesties/ervaringen?
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ik heb de airco 3 weken geleden laten omzetten naar R134a door AAW. Lijkt me een eenmansbedrijf, wel goed uitgerust en vakkundig. Eerst afgeperst en bleef daarbij op druk. Dus gevuld met de conversie olie en R134a. Uiteraard ook oude R12 verwijderd (voor zover er nog iets in zat) en gevacumeerd. Ook het fluorescentie middel laten toevoegen zodat eventuele lekjes goed opgespoord kunnen worden.
Tot nu toe blijft het werken, hoewel de airco niet erg koud wordt, ongeveer 10 à 12 graden. Terwijl de airco in de XM lucht van 7 graden blaast. Maar ja, ik weet niet of dat normaal is. Misschien moet de filter/droger eens vervangen worden. Geen idee of dat invloed heeft op de temperatuur.
Totale kosten kwam op 264 euro… Bij een ander bedrijf had ik een offerte van 380 euro gekregen.












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
264 euro lijkt me geen geld voor een werkende airco in een CX
Inbouw gaat veel meer kosten
10 a 12 graden lijkt me wel wat hoog, bij een nieuwere auto zou dat zeker niet goed zijn, bij een CX weet ik het niet.