Dat heb je redelijk vlot gedaan voor een eerste keer bij dit type motor.
Succes met het monteren van alles
De Xantia rijd weer, was inderdaad een hele klus.
Ben net even een blokje om geweest en hij is nu aanmerkelijk sneller.
Heb je de EGR ook uitgeschakeld? daar word de auto nog iets sneller van
Nee nog niet, want ik vraag me af of dit mag voor de apk en hij moet in mei gekeurd worden.
Vond de inlaat er niet uitzien (aangekoekte zwarte prak) neem aan dat dit voor een groot deel veroorzaakt word door de egr?
joelle schreef:Nee nog niet, want ik vraag me af of dit mag voor de apk en hij moet in mei gekeurd worden.
Vond de inlaat er niet uitzien (aangekoekte zwarte prak) neem aan dat dit voor een groot deel veroorzaakt word door de egr?
De zwarte aangekoekte rotzooi in de inlaat komt inderdaad door de EGR.
Uitschakelen levert geen probleem met de APK op, het is niet verplicht dat de EGR werkt en bij volgas voor een roetmeting, word deze klep toch niet opengegooid, wat alleen maar in het voordeel werkt.
Je kan het vacuumslangetje gewoon lostrekken en afstoppen, of als je nog geen motormanagment heb, het stekkertje van de elektroklep lostrekken.
Is dus geen probleem voor apk, dan ga ik de egr uitschakelen