3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

Olie lekage carter 22trs douvrin motor
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 794

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 22 april 2010 04:27 PM
  [ # 31 ]

Ik wil je niet al te bang maken, maar zo is het bij mij ook begonnen met lekken, af en toe en plas onder de auto ter hoogte waar jij het over hebt. Bij mij was het een lekkend stuurhuis…..
LHM hoopt zich achter de hoezen op en bij flink sturen (parkeren ofzo) gooit ie het eruit….

Leuke klus Wink bij mij zit het stuurhuis er inmiddels weer in….een motor in en uitbouwen is mijns inziens minder lastig!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  

Gepost: 22 april 2010 09:43 PM
  [ # 32 ]
Pascal schreef:

Nee, ik vervang geen lagerschaaltjes.
Leontien vond het wel raadzaam en zij zal het beroepsmatig waarschijnlijk altijd doen (ivm garantiegevalletjes ed), maar als particulier zie ik er geen brood in.

Oh nee hoor, beroepsmatig doe ik dat juist niet standaard. Is toch wel serieus méér werk en het is al best een kostbare klus als je het goed doet.

Echter, bij mijn eigen CX heb ik het wel gedaan, juist omdat het een “particulier” project was en vooral om er wat (veel!) van te leren!!  4eyes
Ik wist van tevoren dat ik - door het vele werk aan andersmans auto’s- er misschien nooit meer aan toe zal komen om mijn blok er nogmaals uit te halen en wilde er in één keer vanaf zijn.

Lagerschaaltjes waren achteraf zo slecht niet, maar ach.. nu begin ik weer op nul hè.
Dito voor de versnellingsbak.

Voor alle rest wat Pascal opnoemde (keerringen lagers etc.), ja dát doen we dus wél altijd allemaal bij een koppelingswissel. Zoals reeds vastgesteld, zou het wel oerdom zijn om een blok eruit te takelen en dát over te slaan.  nono Idem voor de carterpakking!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 573

Gepost: 22 april 2010 11:04 PM
  [ # 33 ]

Mijn ervaring in het algemeen dus niet alleen citroen is dat krukaslagers meestal niet zomaar versleten zijn. De drijfstang lagers zijn veel kwetsbaarder. Die hoor je als eerste bonken vooral als je de motor wat zwaarder belast. Dan wordt het tijd om de hele boel te reviseren en dan is de stap naar volledige revisie incl overmaat zuigers e.d. niet heel groot meer (wel veel kostbaarder) en meestal ook wel noodzakelijk. Overigens zijn de lagers vrij makkelijk op te meten als het carter open ligt. Mijn vorige dagelijkse 22trs heeft 380K gelopen op gas en dat blok liet op het laats heel zacht de drijfstangen bonk horen door vol gas te geven in een te hoge versnelling.

Waar mijn LHM plasje vandaan kwam is nog steeds onduidelijk. Geen enkel LHM lek meer gezien… Ook geen ophoping in de stuurhuis hoezen. Dus ik wacht maar lakoniek af tot het zich weer voordoet.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook