Eindelijk een -zéér- vermoedelijk oor zaak gevonden van het “kraken” bij de voetenbak van mijn BX. Had al van alles onderzocht zonder uitkomst. Kwam er vandaag achter dat de bout rechts niet vast zit. Dus probeerde ik hem vast te draaien. Maar ik kan draaien wat ik wil, maar hij wil niet vast.
Moet ik vanuit het interieur de bijbehorende bout benaderen of zit er aan schroefdraad in de bodem gelast die dol is geraakt ?????
Vindt het overigens maar een “ielige” bevestiging van de voortrein; twee dikke bouten…....dat dat genoeg is snap ik haast niet.
Hij zit met nog 4 bouten vast hoor
Subframe vast zetten doe je door de voetenmat te verwijderen en met een lange dop en een engelse sleutel /steeksleutel (maat 18?) langs 2 kanten kracht te zetten (zit met een losse moer aan de binnenkant en een vijs aan de buitenkant vast).
Beste Pieter,
Hartelijk bedankt voor je antwoord ! Ik vermoedde al zoiets, maar kon het in de boeken niet vinden en had nog geen tijd gehad de vloermat even te lichten, want daar ben je wel even mee bezig
Hoeveel bevestigingpunten zijn er totaal dan, 4 of 6 ? En waar zitten die ? Want ik wil ze graag allemaal even controleren, zodat het weer goed vast komt te zitten.
Vandaag eindelijk gewonnen van de APK, dus nu is er tijd voor ander onderhoud en verbeteringen.
Dat gekraak was er al meer dan een jaar maar wordt de laatste tijd steeds erger, dus dat moet verholpen worden voordat er wat afbreekt
Heb er lang naar gezocht maar kon niks vinden. Hoopte dat er bij de APK keuring wat gevonden zou worden, maar nee, uiteindelijk vond ik het zelf
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8340.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Het subframe zit met 4 bouten vast, waarvan je er al 1 (en dus 2) gevonden hebt. De andere 2 zitten in de buurt van de stabilisatorstang.
Vlak naast je remleiding dus (allé, daar in de buurt, want door de remleiding kon ik maar kleine slagjes doen met de ratel)
Vermond schreef:Het subframe zit met 4 bouten vast, waarvan je er al 1 (en dus 2) gevonden hebt. De andere 2 zitten in de buurt van de stabilisatorstang.
Ha Vermond,
Er zijn dus ook BX-verzamelaars ? Of heb je al die BX-en ooit gehad ?
10 jaar geleden had ik mijn eerste BX, een 1400 van 1986 op LPG, dat was goedkoop rijden, maar ik vond het een saaie auto. Uiteindelijk vanwege verbrande klep(pen) naar de sloop. Nu alweer 2 jaar BX-rijder, na een XM, hele verbetering…..XM rijdt niet als een Citroën ondanks de veerbollen.
BX rijdt heerlijk, minder dan een CX, maar beter geschikt voor 40.000 km per jaar.
De bout van het subframe links had ik als eerste gevonden bij het vervangen van een aandrijfashoes links, voor de APK.Die zit muurvast, maar rechtsvoor draait dus door. Vandaar waarschijnlijk het rare gekraak als je optrekt of remt. Hoop het de komende dagen op te kunnen lossen, zou wel fijn zijn, net door de APK, dus dan is het leuk als de auto gewoon helemaal goed is, ook al is hij 18 jaar oud. Best wel leuk om BX te rijden in 2010…....je ziet ze haast niet meer en het zijn toch hele fijne auto’s om te rijden.
Nog even en het is een echte klassieker !
P.S. Wat is een BX mki
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_1577.jpg)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Sterker nog Vermond heeft ze volgens mij nog allemaal!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_8340.jpg)
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Die links in het rijtje staan heb ik nog inderdaad. Maar volgens mij ben ik niet de ergste hoor , er zijn er aardig wat die er ‘aantal’ hebben staan
. Ik werd te oud voor lego, en dan ga je knutselen met auto’s (er heeft nog wel wat tijd tussen gezeten).
mki is een GTI 16valve, en dan het eerste type, dus zonder katalysator en dus de volle 160 pk.