Wat ik ook al dacht…
Maar even wat informatie vragen. Is de motor en toebehoren van een BX19TZi (break) eigenlijk gewoon compatibel met alles van een 16TZi? Want in die 19TZi break ligt toch een GTI motor?
Waarom vraag ik dat? Ik ben aan het denken om een 2de BX te kopen als onderdelenbak. Ik zou dan die nieuwe BX rijden terwijl ik de zwarte BX aanpak (lees: elektronica aanpakken en binnenkant terug in orde maken) terwijl ik de andere rij. Als die aangepakt is dan demonteer ik de nieuwe en leg de onderdelen op de plank.
Of zeggen jullie, niet aan beginnen, is absurd?
Zeggen jullie: eigenlijk waarom niet?
Welke uitvoeringen zijn gelijkaardig aan de 16TZi? Want zou liefst wel zoveel mogelijk kunnen gebruiken dan .
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
de 16 TZI of TGI
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Een 19TZi break heeft een andere motor, namelijk met multipointinjectie. Redelijk wat werk omom te bouwen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Mwah…
Pieter, als je een onderdelen-donor zoekt is het wellicht praktisch om eenzelfde type als je al hebt te gaan kopen. Dus een 16 TZi van (bij voorkeur) hetzelfde bouwjaar en dan ook een Berline.
Natuurlijk zijn er delen van een 19 TZI Break uitwisselbaar met jouw auto, maar lang niet zoveel als je wel zou willen.
Ok, ik hou dus mijn ogen open voor een 16TZi, maar eerst eens zorgen dat de mijne terug rijdt
Jippie !! Op de firma hebben ze materiaal om draad te tappen en willen ze dat ook doen voor mij
Komt wel goed dus
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Excuses dat ik nog niet op je PB heb gereageerd. Ik doe zo binnenkort (wil ‘t ff goed doen).
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Net de auto naar huis gedepanneerd. Was een fijne rit met een mede auto-liefhebber die ook iets met Citroën gehad
Maar nu, de auto staat op de firma maar blijkbaar hebben ze daar niet de gepaste draad.
Ik ben dus op zoek naar een tap-ding voor spoed 1.25 en maat M12 Heeft iemand zo iets liggen dat ik zou kunnen lenen om die draad te hersnijden?
Alvast bedankt !!
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Bunny, weet je zeker dat het nodig is om je draad opnieuw te tappen? Hoe heb je dat geconstateerd?
Het heeft m.i. geen zin om de draad te tappen in dezelfde maat als de huidige want daar valt niets te tappen, hoogstens zal je de bestaande draad beschadigen. Misschien zal je hem iets opkuisen, maar meer ook niet. Of ga je de boutgaten nu in een grotere maat tappen? Ik zou daar niet aan beginnen.
Grtn,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Geen idee…. ik heb enkel zicht op de bouten (foto staat hierboven ergens) waarbij de draad opgegeten is. Er is hier op het forum geopperd dat hij opnieuw getapt zou kunnen worden. Daarom dat ik die denkpiste heb overgenomen
Ik heb hier absoluut geen kennis van dus ik laat maar doen wat ze hier opperen !
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Maar wil je dan die bouten opnieuw tappen of de boutgaten?
Die bouten opnieuw tappen heeft geen enkele zin, want dan worden ze te klein voor de gaten en/of direct opnieuw opgevreten als je ze weer met die lm-velgen gebruikt.
De boutgaten opnieuw tappen is zoals ik eerder al schreef met grote waarschijnlijkheid niet nodig.
Kijk nou gewoon of je een intacte bout nog in die gaten kunt draaien (met ‘t wiel eraf). Maak ‘t gat eerst schoon met een tandenborstel en wat wd40 ofzo.
Dus wiel er af, tandenborstel in het gat, schrobben en opnieuw proberen te draaien?
Wil de draad IN de naaf opnieuw (laten) tappen dus. Heb trouwens al 3 bouten gemold door die in mijn naaf te draaien, dus had ik geen zin om nog bouten kapot te draaien, lijkt mij nogal absurd om gewoon te blijven draaien en draaien tot mijn auto op den duur op bokken staat
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ja, en dan gewoon met de hand indraaien en kijken of dat een beetje normaal gaat.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
BunnY schreef:Geen idee…. ik heb enkel zicht op de bouten
Heb je nu al nieuwe bouten? Als die binnen een paar millimeter pakken is er niets aan de hand. Zet de boel wel vast met een momentsleutel zodat je zeker weet dat ze niet te strak of te los zitten.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Die ga ik morgen ophalen. Maar kan dat even proberen met de bouten van een ander wiel