6 van de 86
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
80-99-ZT de Trax van Graddus, modificircus
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 25 april 2010 11:43 AM
  [ # 76 ]

Ik ga daar ook op zoek naar centreergereedschap voor mijn HY.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 25 april 2010 01:06 PM
  [ # 77 ]
charlesdegaulle21 schreef:

In mijn post maak ik volgens mij duidelijk dat Frank Bijlsma voor de ombouw heeft gezorgd…..... wellicht een telefoontje die kant op?
Bij onze traction is de voorbrug is uitgeslepen en wordt nog gebruikt gemaakt van Traction assen. WEet niet in hoeverre de opname vanuit de bak is aangepast aan deze assen…...

Jammer dat ik het nu pas lees, Frank is mijn vader en nog steeds actief in de garage

Ik weet dat ie in de jaren 70 (de tijd van Ome Toon) vierbak constructie,s voor de Traction bouwde.
Ik weet ook dat Hans Brouwer (vorige eigenaar van CTA) er mee bezig is geweest, maar het nooit echt goed werkend kreeg.
Als er behoeft aan is wil ik hem best vragen hoe dat ie dat toendertijd nou deed.
Ik vind het wel erg leuk dat er een Ta is opgedoken met zijn vierbak constructie Smile
Uiteraard hem bellen kan ook, doe dan maar even een PB voor het telefoon nummer.

Ajeto!!!

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 25 april 2010 01:52 PM
  [ # 78 ]

Misschien even wat offtopic, maar hopelijk niet helemaal ongewenst.

De vierbak geconstrueerd door jouw vader doet perfect zijn werk. Mijn vader is via internet op toevallige wijze achter een site gekomen van de eigenaar van onze Traction in de jaren ‘80, de periode dat de originele driebak vervangen is door de vierbak. Via deze man heeft mijn vader contact kunnen krijgen met jouw pa, Frank, hij weet ervan dat er ‘een van zijn creaties’ is opgedoken;).

Gr.

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
Gepost: 25 april 2010 08:34 PM
  [ # 79 ]

Nou word ik wel erg nieuwsgierig naar hoe de vader van Mike dat in jouw auto gedaan heeft C., we moesten maar eens als bezetenen gaan pben Very Happy

Profiel  
 
Gepost: 25 november 2010 02:47 PM
  [ # 80 ]

We zijn alweer ruim een half jaar verder en de 80-99-ZT heeft ook afgelopen zomer weer heel wat plezier gebracht, waaronder op twee trouwerijen. In september naar Angouleme (Circuit des Remparts) geweest met de van een vierbak voorziene 11B van Ree en toen wist ik het helemaal zeker. Dit moet hem echt worden, dus op zoek naar een ID-blok en bak. Alle advertentiesites afgespeurd, een topic geopend hier op het forum en wat internationale zoekertjes geplaatst. Dit heeft twee weken geleden geleid tot de aanschaf van dit ID19F blok uit 1965.
L1110849

Intussen zijn er een paar leuke berichten verschenen van in de eerste plaats een provinciegenoot die afgelopen winter in eigen beheer de ombouw naar een vierbak heeft gedaan en in de tweede plaats de website livemydream.nl, waarop de beheerder zijn op dit moment lopende ombouw duidelijk illustreert. In samenwerking met een paar bereidwillige techneuten die het zien zitten om het specialistische draai en montagewerk met mij te ondernemen gaan we binnenkort aan de slag om alles pas te maken. Intussen is het blok gestript en staat het er zo bij.
L1110865

Werk aan de winkel dus. En niet alleen voor de ombouw, de rest van de techniek moet ook grondig nagelopen, alsmede wat fixwerk aan de carrosserie. En dat allemaal voor 1 juni, want het perfecte barrel is het beoogde vervoermiddel van Team 34 bij Le Citron Presse 2011!!!

Profiel  
 
Gepost: 28 november 2010 10:53 PM
  [ # 81 ]

Gisteren net voor de grote vrieskou nog even met de ontvetter en de hogedrukreiniger in de weer geweest. Kon mooi vandaag het water van de buitenkraan…

L1110866

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 30 november 2010 11:30 AM
  [ # 82 ]

Wat een fantastische wagen is het toch Graddus. Die roestplekken en onregelmatigheden geven het ding zo veel karakter, eigenlijk veel mooier dan zo’n strak gerestaureerde wagen.

Profiel  
 
Gepost: 30 november 2010 11:33 AM
  [ # 83 ]

Dat vind ik ook nog steeds. Vandaar dat ook dit keer de nadruk op de techniek zal liggen.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 30 november 2010 01:50 PM
  [ # 84 ]

Dat vind ik nou zo jammer van auto’s met patina die totaal gerestaureerd worden…. Hetzelfde met mijn Limo, ik vind haar fantastisch zoals ze nu is, maar toch mis ik heel af en toe de oude Limo wel een beetje (roest, deuken, 4 verschillende kleuren, etc.).

Mooie bak die Trax!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 30 november 2010 01:57 PM
  [ # 85 ]

Grappig (en toevallig dat ik die tegenkom)! (hint: kenteken)

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Gepost: 30 november 2010 02:12 PM
  [ # 86 ]

Dat scheelt niet al teveel nee, terwijl er zomaar 11 maanden tussen de afgiftedata zit…

Profiel  
 
Gepost: 14 december 2010 10:18 PM
  [ # 87 ]

Donderdag verdwijn ik met de vierbak naar de techneut die me gaat helpen met de aanpassingen nodig voor inbouw in de Trax. Het gaat nu echt beginnen.

Profiel  
 
Gepost: 17 december 2010 01:22 PM
  [ # 88 ]

Zoals aangekondigd gisteravond met de bak aan de wandel geweest. De technische mogelijkheden doorgesproken, het inwendige van de bak bekeken (en OK bevonden) en een lijstje mee gekregen met dingetjes om uit te zoeken. In de tussentijd gaat de bak uit elkaar voor een grondige schoonmaakbeurt in het ultrasoonbad en een dito inspectie.

Profiel  
 
Gepost: 29 december 2010 06:55 PM
  [ # 89 ]

Mark SM heeft hier[ zijn eigen topic opgestart over de aanpassingen aan de ID-bak.

Intussen is hij druk bezig geweest met de eerste kant en het ziet er allemaal veelbelovend uit. Toch mooi dat er nog echte vakmensen zijn.

Profiel  
 
Gepost: 29 december 2010 06:58 PM
  [ # 90 ]

In de tussentijd heeft Waterman het ID-blok meegenomen naar zijn workmate. Helaas is het blok intern nogal verroest tijdens het staan. Dat worden dus nieuwe bussen en zuigers en als het echt tegenzit moet ook de krukas opnieuw geslepen worden.

DSC03607

Profiel  
 
 
6 van de 86
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook