Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
woutersmits schreef:Mooi, dus ik kan gewoon de weg op?
Ik zwaai altijd!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Kleinschalig nieuws: Datum voor het afhalen van de Pallas is er - eind deze maand gaan we eropaf. Inmiddels staat de DS al op stokjes en is het mechanische gedeelte van de besturing teruggeplaatst, één en ander om het oplieren op een trailer te vergemakkelijken. Voor zover we kunnen overzien mag de Jap een autotrailer met de verregaand gestripte DS trekken, dat is een zorg minder en bovendien doet dat ding dan ook eens wat Citroëntechnisch nuttigs Er komt ook nog wat gerestaureerd plaatwerk mee (spatborden, kofferdeksel). Na binnenkomst hebben we eerst een dag of wat inventariseren van problemen en missende onderdelen voor de boeg, maar dat is alleen maar goed - dan kunnen we de omvang van de klus tenminste goed inschatten.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
ZO! Het is gelukt: de DS23 I.E. Pallas BVM5 ligt/zit/staat voor de deur!!
Vanochtend om half tien vertrokken met een lel van een Humbaur autotrailer op de haak van de Jap. Dat had een dag eerder wat voeten in de aarde gehad: mijn vader had wel een trailer gehuurd maar was vergeten de sleutel te halen Enter de plaatselijke Ford-dealer. Ook een liefhebber, en daar konden we best een prima autotrailer huren
Leverancier van de autotrailer - Reuze bedankt!
Met dat ding op de haak naar het ophaaladres gestoomd. Daar stond de dame inmiddels buiten, met een hele hoop vershoudfolie eromheen gewikkeld om de losse delen, die erin lagen, op hun plek te houden.
Aanhagerbodem opgekanteld, rijplaatjes eruit (nou goed, andersom…), liertje uitgerold en vastgehaakt en trek aan: niet dus. Katrol snö, dus niente oplieren. Met een trekstang en een Mitsubishi erbij werd dat vlug opgelost. Even een DS op een kar douwen Sjorbanden erop, wat losse zut in de Jap gepropt en weer derwaarts de noordelijke havenplaats. Onderweg nog een tritsje hele leuke klassiekers (toerritje blijkbaar) tegengekomen. Rolls Royce, Rover P4, zooitje Morgans, DeSoto uit ‘46, M-B 170V cabriolet en drie traxen (de enigen in de stoet met aandacht voor die derdehands Jap met dat ouwe lijk op de haak, hahaha).
De combinatie. Het hangt wel een beetje achterover eigenlijk…
Eenmaal thuis moest het hele cabaret weer van de kar af vanzelf. Dus boeltje weer los, rijplaatjes uit, handeltje opgekanteld en dan duwen. Moeizaam. Bleek ‘t ding dus in de versnelling te staan… Nooit wat van gemerkt bij het erop duwen. Wiedes, dat ging niet met mankracht Nou goed, in z’n vrij, uitlaat tegen de aanhanger… Cue een hoop stunten met krikjes en toestanden, maar voilá, ze kwam eraf. Ze staat nu tijdelijk gestald onder een partytent, waterdicht gemaakt met plasticzeil, totdat de brug in de werkplaats vrijkomt. En dan begint het echte feest - er weer een serieuze godin van maken
Afladen…
Tijdelijke stalling
Ik heb nog hier en daar meer foto’s, maar daarover later meer
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Sjieke plek om een @#$%-kar te stallen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Succes met het project!
Hoeveel mocht de Jap eigenlijk trekken volgens kenteken?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Van de RDW:
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 550 kg
- geremd 1.500 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Hee, dan is de Jap teruggeschaald: laatst zei de RDW 1700kg geremd. Dondert niet: te weinig Maar de boel is prima veilig overgekomen (even gekeken: de 05-DR-RP is nu zelfs gewoon niet meer geldig. Er wordt geprutst chez de RDW…)
Maar goed, nog wat prentjes:
De tijdelijke stalling, met op de achtergrond de werkplaats waar ze over een week of zes in zal verdwijnen
het dashboard is redelijk netjes, en er hoeft niet aan gespoten te worden. Het schuimstuur is, gegeven een goede schrobbeurt, zelfs als nieuw!
CT en verzekeringsbewijs mét het laatste Franse kenteken erop; misschien bij de bordenboer even “Franse” platen erbij laten maken??
...Maar als dit een 23 blok is ben ik genoodzaakt mijn sokken te verorberen…
Nog wat meer over de dame in kwestie: ze is in juni 1993 uit de Vosges opgehaald. Het lijkt erop dat er daar al de huidige DY3-machine in gelepeld is; om het bestellen van onderdelen tevergemakkelijken is het typeplaatje ven de DSpecial/Super (DS-FD) erbij onder de kap geschroefd. In NL is ze opgeknapt danwel gerestaureerd (dat is moeilijk te achterhalen in deze toestand ) om vervolgens in de eerste twee jaar in Nederland ongeveer 2200 km te maken. Voordat ze 8 jaar geleden is stilgezet is er nog een nagelnieuwe Landi-Hartog gasinstallatie in gebouwd; die is één keer volgetankt en daarna is er één keer een ritje van zo’n 40 km mee gereden: naar d’r stalling van de laatste 8 jaar… Alles bij elkaar, afgaande op de keuringsrapporten, heeft ze in Nederland maar een goede 4500 km gereden… Onder de auto zit een nieuwe uitlaat van Bosal - Maar die is al verrot door stilstand Maar goed dat er van de DSuper (thans donorauto) af heel veel spullen komen om deze Dame weer onder stoom te krijgen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
even off topic maar het desbetreffende topic zit een slotje op ... ik heb denk ik je bx diesel zien rijden in assen , zit nu alleen een achterklep spoiler op en lichtmetalen velgen ,, ik zie hem enkel vaker dus ik probeer eens een foto te maken voor je , kijken of dat hem is .
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
reeband schreef:even off topic
En dus per PB beantwoord
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Even weer een schopje.
Het naar binnen rollen van het pallaschassis moet nu nog gebeuren want zoals dat gaat, vraagt meteen het overige wagenpark óók om aandacht. Jaloers? Nja, vast In ieder geval is de brug de ganse tijd bezet met andere prullaria dan de DS
Hoe dan ook, inmiddels wel ook nog een extra dakhoepel geregeld. Die op de Pallas is niet eens slecht maar moet eigenlijk her en der een nieuw stukje hebben. De bedoeling was om dat dan uit de DSuper te zagen, maar als je ziet hoe het dak daar opligt… Voor de centen die deze gave tweedehands dakrand kost, willen we het risico niet lopen. Maar gesteld dat deze dakrand puntgaaf is zonder verdere opmerkingen (as if ), zou het de moeite lonen om gewoon die hoepel integraal te vervangen? Ik stel me daar zomaar een hoop lastig meetwerk bij voor. Iemand dat al eens gedaan?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Schoppa!!
Vandaag met de Xantia het ding eindelijk eens onder dak gepropt. Door allerhande beslissingen, waaronder een paar wijze, is het Pallaspuzzel verhaal wat op de back-burner komen te staan, maar het verhaal gaat voort… Na de winter
Hier in het Xantia gedeelte staan de plaatjes
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
En weer eens een hoop stof van dit draadje afblazen. De pallaspuzzel staat op de brug! We hebben er meteen even onder gekeken en dat valt helemaal niet tegen; er is wat klein laswerk aan de longerons en een hoekje van de kofferbak tegen het appartementencomplex, verder moeten er nieuwe schelpjes op en aan één kant moet er iets gebeuren aan de aansluiting C-stijl/binnenscherm. Ook de dakrand moet iets aan gebeuren. Allemaal niks om erg van te schrikken.
Het op hoogte krijgen van d’r derriére was nog een verhaal apart. De hydrauliek ligt afgekoppeld en er is niets om een balkje tussen te zetten zoals bij een CX. Maar omdat de aanslagrubbers toch al vernaggeld waren hebben we de hoogte achter vastgezet door er daar stukjes underlayment tussen te proppen. Klaar! Ging ze tenminste een beetje smooth de brug op
Ik verwacht dat er nu af en toe vaker wat te melden zal zijn, het project Pallaspuzzel is in ieder geval op papier vanaf nu echt van start.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 22-03-2009
- CX GTi 25 (automaat)
- ID/DS DS23 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- Panhard Dyna X
- Overig Peugeot P4 pick-up
- C4 (1928-1932) C4F pick-up
de stof zat niet alleen op het draadje..
Veel plezier en sterkte met het project!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als je roest gaat aanpakken, val je vaak van de ene onprettige verrassing in de andere. Ik hoop het niet voor je, maar ik heb al meer met dat bijltje gehakt…
Succes!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat is natuurlijk zo, en tja: been there, done that. Maar ik heb ‘t DSupertje óók van onderen bekeken. Dit móet wel minstens een jaar laswerk schelen
Voor zover mogelijk met alleen een mini-maglite wel ook even in diverse holtes gegluurd; het lijkt nog niet zo slecht. De rest weten we na het strippen, komen we vanzelf nog het een en ander tegen
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!