Hallo,
Afgelopen week heb ik uit een sloper de infrarood ontvanger gehaald.
In die XM (serie1) zat op die ontvanger een stekkertje met 4 oranje kabels(kleurcode zwart, wit, blauw) . Die kabels heb ik afgesneden.
Ik dacht die zo in mijn eigen XM (ook serie1, maar andere plafonnière ivm het schuifdak) in te kunnen prikken. maar helaas zat er bij mij geen stekker. Wel heb ik in mijn plafonnière 4 lege pinnen zitten, mijn vermoeden is dat ik de ontvanger daar op aan kan sluiten, klopt dit? Zo ja, welke kabel sluit ik waar op aan?
voor de duidelijkheid, ik heb nu nog geen afstandbediening, en uit de sloper ook de sleutel/afstandsbediening meegenomen.
Alvast bedankt voor de reacties!
Groeten,
Lucas
Er is toch wel iemand die dit weet?
Hierbij wat plaatjes ter verduidelijking.
De oranje draadjes van de IR ontvanger, moeten die aangesloten worden op de 4 pinnen (midden links)?
Of heeft er iemand er een kant en klaar kabeltje voor?
Groeten,
Lucas
Je zult fff moeten meten:
1 pen zou aan de constante + moeten zitten, 1 aan de massa, 1 naar pen 6 van de vergrendelingsmodule onder je dashboardkastje en 1 naar pen 8 van de vergrendelingsmodule onder je dashboardkastje.
De vergrendelingsmodule onder je dashboard kastje heeft een 9 polige bruine stekker.
Mocht dit zo zijn dan de zwarte(5)aan de plus,de witte(4)aan pen 6,de blauwe(3) aan pen 8 en de grijse aan de massa.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.