1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
XM V6 ES9J4 van Ted op LPG
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 24 april 2010 09:05 PM

Ik heb mijn XM een tijdje te koop gehad omdat ik toch weer DS wilde rijden maar weinig response gehad. Dus ga ik het over een andere boeg gooien, en dat vind ik helemaal geen straf want deze auto is veruit de fijnste auto die ik ooit heb gereden.
Ik rijd tegenwoordig 35000 km per jaar en wil dit dus met mijn V6 gaan rijden (in ieder geval totdat mijn jarenproject DS23H af is). Maar dan wel op LPG. Ik ga er een Prins VSI installatie met 100 ltr tank in laten leggen. Ik heb op 17 mei een afspraak bij Van Orsouw in Eindhoven.
Iemand ervaring met deze LPG-inbouwer?
Ik zou graag wat tips horen mbt plaats vulopening en schakelaar op het dashboard.

Profiel  
 
Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 618
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 25 april 2010 03:47 PM
  [ # 1 ]

Deze motor kan prima op LPG draaien. Schakelaar moet je ergens links of rechts onder je stuur laten zetten, wat voor jou het handigst is. Vulopening rechtsonder in de bumper, achter je wiel. Kun je de dop mooi in je carrosseriekleur spuiten met een busje Motip lak (+ plastic primer). Wat wel opvalt is dat katalysatoren bij dit type op LPG vaker dan normaal kapot gaan, waarschijnlijk door de hogere verbrandingstemperatuur.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 25 april 2010 04:15 PM
  [ # 2 ]

Gas in een ES9J4 gaat perfect!
Ik heb het zelf in mijn c5 zitten… Grotendeels dezelfde motor! Gaat nu al 30.000 kilometer super…
Gewoon doen en van de auto blijven genieten.. Blijft leuk aan de pomp!

Marco

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 25 april 2010 08:05 PM
  [ # 3 ]

Bij mij staat dit ook op de agenda. In de 16v heb ik al een dergelijke setup. Wat moet jij nu aftikken voor deze in een v6 ?

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 25 april 2010 08:56 PM
  [ # 4 ]

2600 Euro. Wel een beetje vgl marktonderzoek gedaan: Van Dartel in Den Bosch ook Eur 2600, Pouls autotechniek in Baarlo: Eur 2900.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 25 april 2010 10:28 PM
  [ # 5 ]

Ik heb een Prins VSI installatie laten inbouwen in Spijkenisse bij Allround LPG. Top bedrijf wat zelf ook veel heeft meegeholpen bij de ontwikkeling van amerikaanse lpg installaties..

Werken echt super netjes! Ik heb iets van 2300 of 2350 betaald…
Dat is dus voor een 6-clinder installatie van Prins VSI met een ringtank onder de auto. Tank in de auto zou ongeveer hetzelfde kosten..

Een echte aanrader. Mijn oom heeft daar een garage en doet al jaaaaaaaaren zeer prettig zaken met hen.
Ze zijn ook een zogenaamde Prins hoofddealer en mogen zelf installaties afstellen. De gele trekkertrek eend is ook van hen..

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 26 april 2010 12:56 AM
  [ # 6 ]

Dat had ik eerder moeten weten. Maar ja, eigen schuld. Had ik maar eerst het forum moeten raadplegen.  sick
Daarbij is de wat grotere afstand vanuit Eindhoven toch ook wel een complicerende factor.
Afspraak is afspraak en die heb ik al met Van Orsouw uit Eindhoven gemaakt. Ik ga er van uit dat zij het ook netjes doen. Ik zal mijn bevindingen hier zeker posten.
Ik denk dat ik (met 35000/jr) de installatie er in een jaar uit moet kunnen hebben. Met de 100 ltr tank blijf ik netjes 4 kg binnen de huidige gewichtsklasse (ik ga van 1566 kg naar 1646 kg).

By the way, nu ik besloten heb de V6 te houden ben ik haar ook aan het optimaliseren, ik zit er tenslotte een 35000 km per jaar in te bivakkeren. Ik ben een fan van zwart leer (interpreteer dit niet verkeerd Wink ) en heb net het uitermate mooie setje van Xsara Coupe gekocht. Dat zal het huidige leer/alcantara vervangen. Verder ga ik het hele aircosysteem na laten kijken. Overigens is de auto verder in een verbazende conditie: de automaat schakelt echt geruisloos en zelfs bij terugschakelen is er nooit iets van een bonk te herkennen.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 26 april 2010 12:58 AM
  [ # 7 ]

Wat pakken ze ook al weer als extra gewicht bij een G3 registratie ? De 100 liter als kg of 80 kg extra ivm 80% vulling ?

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 26 april 2010 01:02 AM
  [ # 8 ]

Ik heb begrepen dat RDW standaard 0,8*aantal liters neemt. Heb ik van Van Orsouw (LPG inbouwstation) begrepen, maar ook hier ergens op het forum gelezen.

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 26 april 2010 01:11 AM
  [ # 9 ]
Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 26 april 2010 12:11 PM
  [ # 10 ]

nah , net die spijkenisse man aan de lijn gehad. 2200 in de btw. Wachttijden zijn ook voorbij… het is nu binnenrijden en direct de brug op.

Smile

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 26 april 2010 12:15 PM
  [ # 11 ]

Klopt.. Ik belde vrijdagmiddag tegen 4 uur. Maandagmorgen om 8 uur was die aan de beurt!
De prijs van mij was ook inclusief een electronisch flashlube systeem..

En het is echt een top toko! Net werk, nette service…

Marco

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 26 april 2010 12:41 PM
  [ # 12 ]

Dat flashlube had hij het nog over. Ik hoef dat er niet in en het verbaasde me dat hij het ook helemaal niet nodig vond.

Maar in ieder geval bespaar ik me een rondje bellen want veel lager ga ik het ws niet vinden.

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 26 april 2010 12:47 PM
  [ # 13 ]

Klopt, hij vond het bij mij ook niet strikt noodzakelijk..
Aan de andere kant doet het ook geen kwaad! En de kosten zijn het ook niet..

Het scheelt je een rondje bellen want hij is echt goedkoop, en de service is super!
Mijn installatie zit er ook super netjes in en wat ik eerder al schreef: mijn oom doet al vele jaren met veel plezier zaken met hem!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 april 2010 01:08 PM
  [ # 14 ]

Heb zelf goede ervaring met Van Orsouw.

Citroen!

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 26 april 2010 06:36 PM
  [ # 15 ]
ted.kampen schreef:

Dat had ik eerder moeten weten. Maar ja, eigen schuld. Had ik maar eerst het forum moeten raadplegen.  sick
Daarbij is de wat grotere afstand vanuit Eindhoven toch ook wel een complicerende factor.
Afspraak is afspraak en die heb ik al met Van Orsouw uit Eindhoven gemaakt. Ik ga er van uit dat zij het ook netjes doen. Ik zal mijn bevindingen hier zeker posten.
Ik denk dat ik (met 35000/jr) de installatie er in een jaar uit moet kunnen hebben. Met de 100 ltr tank blijf ik netjes 4 kg binnen de huidige gewichtsklasse (ik ga van 1566 kg naar 1646 kg).

By the way, nu ik besloten heb de V6 te houden ben ik haar ook aan het optimaliseren, ik zit er tenslotte een 35000 km per jaar in te bivakkeren. Ik ben een fan van zwart leer (interpreteer dit niet verkeerd Wink ) en heb net het uitermate mooie setje van Xsara Coupe gekocht. Dat zal het huidige leer/alcantara vervangen. Verder ga ik het hele aircosysteem na laten kijken. Overigens is de auto verder in een verbazende conditie: de automaat schakelt echt geruisloos en zelfs bij terugschakelen is er nooit iets van een bonk te herkennen.

Dat klopt… Als je een auto van mij koopt. Hahaha, je geniet nog steeds van de XM ted? Goed zo. Ik heb nu ook een V6 op gas. Vond toendertijd de aanschaf simpelweg te duur.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook