beerpeet schreef:Een Athena heeft gewoon 5 versnellingen hoor en is prima geschikt voor dagelijks vervoer over de snelweg.
Ziet er erg goed uit! Alleen die pookknop… En er is iets mis met ‘t identificatieplaatje. Edit: of beter gezegd: met ‘t chassisnummer op de carte grise.
Wat is er mis mee? ben een leek in type plaatjes. Het lijkt me het zelfde nummer op de carte gris Alleen heb ik geen idee wat “non concordance” is. En van die pookknop zulllen we maar een project maken.
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Op ‘t CT-rapport staat dat het typeplaatje niet overeenkomt met de carte grise of andere papieren. Dus er is wat mis met het typeplaatje of met de carte grise. Het zal waarschijnlijk een administratieve fout op de carte grise zijn, maar inderdaad zul je ‘m dan, als dat niet van tevoren gecorrigeerd wordt, nooit goedgekeurd krijgen door de RDW, want de identiteit van de auto klopt niet.
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
of je moet geluk hebben met de man/vrouw die de keuring doet…. ik heb ooit (in Almelo) een R4 ingevoerd waar ze in FR toendertijd een typefout hebben gemaakt met het chassisnummer op de carte grise (was ook duidelijk te zien, gewoon een 1 teveel getypt) en daar deed hij helemaal niet moeilijk over.
maar of ik het er zomaar op zou wagen…?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Er staat dat zowel t nummer op t typeplaatje alswel het chassisnummer niet overeenkomt met de CG. Dus zo invoeren kun je wel vergeten.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Iemand nog een turbo uit 1985 voor 750 euro? Zo te zien zijn de foto’s bij Bonhof in Epe genomen (als ik me niet vergis).
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
25trd schreef:Iemand nog een turbo uit 1985 voor 750 euro? Zo te zien zijn de foto’s bij Bonhof in Epe genomen (als ik me niet vergis).
Grappig; dat is de CX die mij ca. 2 jaar geleden aan het denken heeft gezet ....
Aan de hand van het kenteken info ingewonnen over verzekeringen etc. en met Bart Ebben gefantaseerd over het lassen aan de koets (toen al). Moest toen ik meen iets van 1950 kosten.
(Was overigens niet bij Bonhof, maar weet niet meer waar wel.)
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
beerpeet schreef:Een Athena heeft gewoon 5 versnellingen hoor en is prima geschikt voor dagelijks vervoer over de snelweg.
Ziet er erg goed uit! Alleen die pookknop… En er is iets mis met ‘t identificatieplaatje. Edit: of beter gezegd: met ‘t chassisnummer op de carte grise.
Volgens autovergelijker van Carbase is een Athena “Handgeschakeld, 4 versnellingen”.
En hoe zou zo’n chassisnummer/Carte Grise probleem op te lossen zijn?
M Citroen schreef:beerpeet schreef:Een Athena heeft gewoon 5 versnellingen hoor en is prima geschikt voor dagelijks vervoer over de snelweg.
Ziet er erg goed uit! Alleen die pookknop… En er is iets mis met ‘t identificatieplaatje. Edit: of beter gezegd: met ‘t chassisnummer op de carte grise.Volgens autovergelijker van Carbase is een Athena “Handgeschakeld, 4 versnellingen”.
En hoe zou zo’n chassisnummer/Carte Grise probleem op te lossen zijn?
Op de foto met de pook zie je een plaatje onder de luchtuitlaat waar 5 versnellingen opstaan. Niet dat zo’n plaatje de waarheid is.
De eigenaar melde mij dat hij donderdag het probleem met de carte gris gaat oplossen. Geen idee hoe hij dit gaat doen. Hoe ziet zo’n kaart er uit?
Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
De carte grise is te vergelijken met je kenteken deel 1.
Een Reflex heeft standaard 4 versnellingen. 5 als optie.
Een Athéna heeft gewoon 5 versnellingen.
Totaal aantal Berichten: 943
- CX 2500 D Break
- CX 2000 Pallas
Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Zonder stuurbekrachtiging…
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Totaal aantal Berichten: 8480