Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Pfoe, da’s balen zeg.
incredibile !!!
Yep, net telefoontje gehad van de garage. Het onderdeel dat moet vervangen worden staat in back order en zou binnen 7 werkdagen geleverd worden!
Ik vraag mij af of het geen kwaad kan van ondertussen gewoon door te rijden; nu zit er maar een klein gaatje in de balg maar stel dat dit doorscheurt en dat dit gebeurt terwijl je tegen 120 km/uur op de autosnelweg aan het rijden bent!!!???
Kan beter mijn fietske pakken, duurt langer maar daarvan weet ik dat hij betrouwbaar is !!!

Totaal aantal Berichten: 481
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
blommeke schreef:Kan beter mijn fietske pakken, duurt langer maar daarvan weet ik dat hij betrouwbaar is !!!
ja maar u fietske heeft geen luchtvering veronderstel ik, langs de andere kant rij je er hopelijk ook geen 120 mee.
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
hkonin02 schreef:Wat ik vreesde is gebeurd. Geen coulance regeling. Ik denk mijn laatste citroen. Er is duidelijk wat mis met de levensduur van de balgen.
email naar de importeur geeft geen effect. Had ik maar garantie moeten bijkopen. lekker puh!!!
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
ik lijk n ook last te hebben van dit probleem. Tijdens paasweekend 2 maal een vering storing gehad. Rechtsachter komt niet goed omhoog. Nadat de wagen even stil heeft gestaan en een paar keer moter uit/aan of auto vergrendelen en ontrgendelen beingt de pomp opeens weer ter werken en komt de vering weer op.
Wagen is nog geen 3 jaar uit en heeft 60000 km op de teller.
Dit is toch typisch een geval van storing binnen verwachtte levensduur. Dus moet citroen het onderdeel wettelijk kostenloos vervangen (op arbeidskosten na dan)?
Rijdend sinds 11 juni 2007 een C4 Grand Picasso Exclusive. Maar al op 15 januari 2007 besteld.

Totaal aantal Berichten: 10
- (Grand) C4 Picasso C4GP EB6V 1.6 Exclusive
Heb sinds 12 februari ook een C4GP 1.6EBV 6 en tot nu toe geen problemen maar kan ook eigenlijk niet na ca 6500 km gerden te hebben.Het enige wat ik merk aan de compressor is dat hij behoorlijk veel lawaai maakt. Echter waarom ik eigenlijk reageer is dat ik ook ondanks dat ik een leaseauto rijd ook hele slechte ervaringen heb gehad met de coulange en service van Citroen Nederland.Wij reden toen in een C5 break die om de haverklap storingen had en nadat ik een storing gehad heb in Frankrijk waarbij Citroen Nederland zeer slecht reageerde was voor mij de maat vol ......nooit meer Citroen ...dus 4 jaar in een saaie maar probleemloze Toyota gereden te hebben weer terug.Garantie of niet ik vind wel en dat staat ook in het wetboek dat je van welk product ook je mag verwachten dat het voldoet aan datgene waarvoor je het verkocht hebt moet voldoen.Vind het dus weer een slechte service van Citroen en zou mij aan alles gelegen hebben om klanten te behouden
Gister de wagen naar de garage gebracht en ja hoor, nadat in eerste instatnie werd gezegd dat de rechter vering niet lek was moest de wagen blijven voor nadere diagnose. kon ik op een leenfiets naar huis. Later ben ik gebeld en is toch een lekke vering geconstateerd. Ze zeggen dat ze alle 2 dan gelijk vervangen moeten worden.
Ik moet verder, dus laat ik het maar repareren. Onderdelen zijn besteld en morgen zijn de wagen weer klaar moeten staan… Ben benieuw of de onderdelen nu inderdaad zo snel leverbaar zijn. Oh ja, grapje kost 1000 (duizend) euro!
Rijdend sinds 11 juni 2007 een C4 Grand Picasso Exclusive. Maar al op 15 januari 2007 besteld.
Na ruim 3 jaar zeer tevreden touren met de Grand C4P (110.000km) heb ook ik de ellende met de vering achter de rug. Ruim 3 weken garagebezoek. Uiteindelijk is de accu vervangen (zou te weinig kracht meer hebben om de compressor te bedienen), en zijn de twee ‘veerbalgen’, leidingen en compressor vervangen. De garage had moeite om precies de storing te diagnosticeren. En verving stukje bij beetje zo’n beetje alle onderdelen. Uiteindelijk net op tijd klaar om de caravan te trekken.
Mijn Citroenliefde heeft een flinke deuk gehad, ik snuffelde zelfs al nieuwsgierig naar de nieuwe GrandC-max. Toen ik na een spikssplinternieuwe leen VWPolo weer in de Picasso stapte wist ik weer waarom deze auto zo fantastisch is. En had ik alleen maar onbegrip voor de Polofans (autojournalisten!). Wat een lawaaiig en oncomfortabel autootje. En die afwerking? Dat is nog eens hard plastic, daar binnenin die Polo. Neen: toch maar doorsparen voor een volgende C4P. Ik denk nu de benzine THP.
Gelukkig vielen alle reparaties nog net binnen de 4 jaarsgarantie.
Berlingo I 1.9D (grijs)
Berlingo I 1.6 16V
Beringo II 1.6 16V
Grand C4 Picasso 2.0 HDiF Exclusive EB6V
Grand C4 Picasso 1.6 HTP Exclusive
Grand C4 Picasso 165 HTP Shine
hkonin02 schreef:Die dingen kosten ruim 400 EUR per stuk, terwijl het complete systeem bij WABCO voor onder de 500 EUR gaat.
Toen mijn eerste balg lek was en de wagen uiteindelijk 6 weken heeft staan wachten tot Citroen een reserve exemplaar bij mijn dealer had heb ik de dealer ook al eens voorgesteld om maar gewoon een balg bij Wabco te bestellen.
Dat was absoluut niet mogelijk omdat de Wabco balgen (die natuurlijk 100% gelijk zijn aan de Citroen gestickerde) niet gehomologeerd zijn door Citroen!!!
Maar als je toch buiten de garantie zit, en die balgen er toch hetzelfde uitzien, dan zou ik het wel weten. Naar Wabco dus!
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen
Hier hetzelfde probleem. Ook inzakkende achtervering en ook bij kmstand 90.000.
Je kan zeggen wat je wil maar als alle luchtbalgen bij 90.000 km kapot gaan is de productiekwaliteit wel constant!
Overigens is dit het eerste wat ook maar kapot is gegaan aan de auto. Zelfs nog geen lampje vervangen tot op vandaag dus verder ben ik heel tevreden!
Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)

Totaal aantal Berichten: 243
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
en hier idem dito, km-stand: 84000 . een week heeft de auto het nog gedaan met extra bijpompen, maar nu komt de vering helemaal niet meer omhoog. Het is wachten tot de bstelde onderdelen binnen zijn bij mijn dealer.
mvg

Totaal aantal Berichten: 126
- C3 e-HDI
- C3 Aircross
- C4 (2004-heden) ë-C4 Shine
En ook mijn Grand C4 Picasso Exlusive (km stand 111.000km) is niet ontkomen aan dit mankement. Afgelopen maandag toen ik afremde voor een kleine file voor een rotonde zakte de achterkant weg en kwam de service melding en niet harder dan 10km waarschuwing. Gelukkig vlak bij huis en na parkeren en afsluiten pompte de auto zich zelf wel weer op maar er zat wel een hoogte verschil tussen links achter en rechts achter. Dinsdag bij dealer gebracht en woensdag weer opgehaald. Beide luchtbalgen vervangen. Zij rijdt weer beter dan voorheen. Volgens mij is de lekkage al een paar koude winter weken aan de gang daar de auto qua wegligging zich af en toe vreemd gedroeg, waarbij je je afvroeg of het aan conditie van de weg lag of de auto zelf.
Onze mooie dame is op papier al ingeruild en gelukkig stelt onze dealer zich coulant op voor wat betreft de nota. Auto is sedert 10-2010 nml. al uit de garantie en levering van de nieuwe C3 EHDI laat nog even op zich wachten.
Toch wel een min puntje voor de Exclusive versie dat de luchtvering kan gaan lekken. Mijn advies met de huidige kennis is om een langere garantie af te sluiten bij koop van deze versie, minimaal 4 jaar.
Sinds 30-4-2018 C3 Aircross PT110 S&S EAT6 alle opties en deze is ingeruild op 28-6 voor een ë-C4 shine
bert-w schreef:Mijn advies met de huidige kennis is om een langere garantie af te sluiten bij koop van deze versie, minimaal 4 jaar.
Heb ik gelukkig ook,en jammer genoeg is dat dan ook het max. aantal jaren. Zou nog wel langer mogen van mij. Die kosten heb ik er al lang en breed uit. Niet alleen van de luchtbalgen, afgelopen december ging de wagen wat schokkerig optrekken en daarna ook tijdens het rijden ging het wat stotterig. Gevolg, nieuwe gaskamer geplaatst, nieuwe koppelingsplaten en nieuwe drukgroep. Nou viel dat laatste buiten de garantie zei de dealer. Maar hij zei erbij, dat aangezien ik met die EVB geen invloed heb op het koppel en schakelgedrag(semi-automatisch), hij vond dat het eigenlijk wel in de garantie moest.
De kosten voor de drukgroep heb ik maar voor de helft moeten betalen.
Kijk, dan heb je het over SERVICE !
Ondertussen zijn ook de rubberen eindkappen van de dakrails vervangen(gescheurd).Diverse malen sensor voor bandenspanning vervangen. Binnenverlichtingsconsole vervangen. Handgreep om de achterklep te openen, (was een pinnetje afgebroken. Gevolg daarvan was dat het pinnetje tussen het verduisteringsgordijn was gekomen die dus niet meer open en dicht kon. Daar komt nu een hele nieuwe binnenpaneel incl. verd.gordijn voor.)
Zo zijn er in de loop van de afgelopen 3½ jaar allerlei dingen vervangen/gerepareerd die bij elkaar een aardige kostenpost waren geworden. Maar het blijft een heerlijke auto
En Auto Roggeveen een goeie dealer!
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
Hier ook , na 89500 km lag de achterkant van de wagen plat. Ik heb ook 2 nieuwe balgen gekregen en het probleem is over, althans al rijdende…
Als de auto enige tijd stil staat zakt de achterkant weer in, dit was eerder niet het geval.
Omdat ik de auto volgende week vrijdag moet inleveren bij de LM heb ik besloten er geen werk meer van te maken. De auto is overigens uitstekend bevallen de afgelopen 36 maanden. Naast dit probleem heb ik alleen het bekende EB6V probleem gehad, dit is snel en goed opgelost.
Mijn nieuwe leaseauto wordt een nieuwe C4 1.6 THP EGS Ligne Business. Besteld uit de folder. Opnieuw een EB6V inderdaad, maar deze bak is mij behalve het probleem eigenlijk goed bevallen. Ik heb een kleinere auto genomen omdat ik de nieuwe auto alleen nog zakelijk ga rijden en geen 2de grote auto op de oprit wil.
Werk: C4 1.6 THP EGS L.B. Gris Alluminium
Prive: Volvo V70 D5 2008. 185 pk - 400 nm