Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Ze zijn niet even lang; als je maar lang genoeg doordraait komen ze wel tegenover elkaar te staan.
Geel is ook oliepomp, dus die hoort daar niet, het krukasteken is wit op de linkerriem. (Linker als in bestuurderskant)
In principe staat in de Haynes/Olieslager hoe de merktekens op de nokkenassen/krukastandwiel moeten staan. Als je op de draairichting van de riemen let kan het niet fout gaan.
Als alles er op ligt 1 keer tornen met de hand zodat je zeker weet dat het goed is.
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
http://www.citrofiel.net/downloads/Haynes_Citroen_GS-GSA_1971_to_1985_all-models.pdf
PDF-pagina 32, handleiding pagina 31, plaatje rechtsboven.
Ik dacht al zoiets van dat doordraaien. Ik zal morgen eens kijken, maar hij draait nu ook goed soepel rond, dus er lijkt me niets mis. Maar ik wil voorkomen dat ik iets verkeerd doe .
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Inderdaad: Goed het WPHB lezen. Als een nokkenas 1 tand verkeerd staat, loopt je motor ook, alleen niet zo lekker…..
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Dat derde, gele streepje heb ik me ook even over verwonderd. Dat kreeg ik maar niet op een logische plaats, terwijl de twee witte strepen wél klopten. Pas nadat het motortje alweer had gedraaid kreeg ik ineens een ingeving: die riem kan er natuurlijk ook achterstevoren op!
Niet dat het nodig was voor het functioneren maar ik vond ‘t toch nodig om de boel er weer af te halen en de riem om te keren. En jawel, toen kwam het gele streepje prachtig uit op het merkteken van de poelie van de oliepomp.
Waarom dit verhaal? Ach, dan hoeft een ander er niet in te trappen he… De jadegroene draak staat nu trouwens hier in Leeuwarden. Ja, ja, ze doet ‘t nog!
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Dank voor de tip. Ik zal het zorgvuldig bestuderen. Vanavond verder, maar ik heb geen haast, dus ik neem er de tijd voor. Wat ik losgehaald heb probeer ik ook weer schoon en roestvrij te maken voordat ik het weer monteer.
De hobbyauto (205 cabrio) die het veld moet ruimen voor deze GS, gaat (zoals het nu lijkt) maandag weg, dus het zou mooi zijn als de GS na volgende week ook af en toe inzetbaar is als de dochters de andere auto’s mee hebben.
Volgende week ben ik vrij, dan hoop ik de zaak af te maken en weer op de weg te krijgen.
Intussen maak ik in de komende tijd het verzamelde plaatwerk netjes en spuit ik het in kleur, dan kan ik het in de zomer deel voor deel omwisselen.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
PM
Nou gelukt hoor, ze zitten er netjes op. Gewoon heel lang doordraaien tot alles ineens gelijk staat Heb ik meteen mijn workout voor vandaag gehad.
De oude riemen waren helemaal slap, een heel verschil met het nieuwe spul.
Geeft weer een gerust gevoel zo.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Vrijdag heb ik de boel weer in elkaar gezet. Alleen de bumper kon nog niet omdat er errug veel M7 boutjes ontbraken. Verder heb ik het schuifdak er in z’n geheel uitgehaald. Dat knap ik nu helemaal op om er zeker van te zijn dat het verder lekvrij is. Het hemeltje moet daarvoor los. Ik denk dat monteren moeilijker is dan het losmaken. Zwaartekracht heet dat.
Zaterdag inspiratie opgedaan op Citromobile. Daar wat spulletjes gescoord en verder vooral veel bekeken. Volgend jaar staat de opvallend gele GS zeker weten op de parkeerplaats foto’s!
Vandaag met het dak begonnen. De inwendige regengoot die lekwater bij het dak moet opvangen is deels verrot. Daar ben ik nu mee bezig in m’n garage. Gaat goedkomen!
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Dat wordt wel een trekpleister zo’n gele GS rakkerrrr…......En als ik het zo zie gaat dat inderdaad wel goed komen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Gefeliciteerd met je ‘gele vlek’ Melchior
Wat een prachtig ding in die kleur Een witte 205 is leuk, maar dit vind ik minstens nét zo leuk. Een GSA is een heerlijk comfortabele auto kan ik me herinneren van m’n eigen GSA.
Als ik die kant op ga kom ik zéker ff buurten.
Fff abootje nemen op dit topic.
Na jarenlang Peugeot, sinds november weer een Citroen: Een erg nette Saxo 1.1 5drs uit 1997.
Leuk dat je hier ook zit André.
Vandaag de dakloze 205 uitgezwaaid. Was een leuk ding, maar een GS is jeugdsentiment. Daarin heb ik als 16 jarige mezelf leren autorijden. Ik heb diverse hobby auto’s gehad, maar eigenlijk had ik altijd het liefst een GS willen hebben. Dat is nu gelukt. De 205 naar een blije koper en ik een GS om te prutsen én te rijden.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Leuk verhaal zeg! wat jeugdsentiment wel niet kan doen…
eigelijk zijn we dus al redelijk oude lullen aan het worden, zover we het nog niet zijn.
Grappig om te lezen dat je een reserve autootje neerzet voro het geval de dames er allemaal vandoor zijn
Was er op het DS forum niet iemand die aangaf dat zijn mooie oldtimer eigenlijk alleen van hem was als de tank leeg stond…
Waarschijnlijk voelt ze zich te jong om al een veertigste verjaardag te vieren: we zijn gestrand op weg naar Epe. Bij Steenwijk ging ik even de snelweg af omdat de boel wel ontzettend begon te stinken. Ook was het laadstroommetertje ineens helemaal op nul. Toen ik stilstond kwam de rook van verbrande olie al onder de motorkap uit.
De dynamo deed het dus ook niet meer. Dat vond ik verontrustender dan de verbrande olie. De rook bleek lekkage te zijn die verbrandde toen de motor op de snelweg eens lekker op temperatuur kwam.
Toen heb ik maar besloten om binnendoor weer terug te rijden naar Leeuwarden. Dat is gelukt. Op een gegeven moment deed de radio het niet meer, toen stopten de richtingaanwijzers en op mijn oprit sloeg de motor af, de accu was toen helemaal leeg. Ze heeft het werkelijk geen meter te weinig volgehouden!
Maar ze staat weer thuis in elk geval en we zullen het moeten doen met de foto’s van het evenement. Jammer, het is niet anders. Excuses aan de organisatie. Hopelijk is de rest wel op komen dagen.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Het was er inderdaad erg gezellig en druk, mede door het mooie weer.
Wel jammer dat je er niet was, je zal de enigste geweest zijn met een gele.
Succes met de reparatie.