pech met een c4 picasso
busje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 23 april 2010 08:55 PM

ik ben zeer te vreden over mijn auto maar in het begin was het wel wat voor ik hem had,3 maal de verkeerde besteld had ik hem eindelijk nu heb ik hem 2 jaar 1 maand en een paar dagen in de kerstvakantie nog binnen geweest om olie en controle gemeld dat er iets aan rammeld was niets verzekerde ze me.nu werd
het erger dus ik terug naar de garage nu blijkt dat er iets is met mijn distebutieriem dus vertelde ze me dat ze de helft in de kosten van de stukken alleen zouden doen en was het 320 € daar ben ik niet mee te vreden ik wil alles onder garantie heeft er iemand nog zoiets voor gehad????

p.s ik heb 40633 kilometer gereden

Profiel  

Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 481

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 26 april 2010 11:04 AM
  [ # 1 ]

Bij ons was dat nog net in garantie. Waarschijnlijk is het hetzelfde probleem (iets met overmatige slijtage van distributiesysteem door corrosie omwille van waterinsijpeling), maar niet moeten betalen. Welkom bij de service van citroen, je bent niet de eerste die klaagt, maar het zal zo wel zijn bij alle merken, tenzij je een bmw koopt, en dan nog.
Onze auto is nu een half jaar uit garantie ongeveer, en hebben ook iets voor, weet nog niet wat het gaat kosten, maar zal allicht geen garantie zijn, een hele kerstboom van lichtjes in elk geval, zelfde waarschuwingen die Picassoke heeft/had, dus ik hou m’n hart al vast.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  

Thijs de Haan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 40

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP
Gepost: 27 april 2010 10:08 AM
  [ # 2 ]

Als consument heb je niet alleen recht op garantie binnen de gestelde termijn , maar ook RECHT op een normale gebruikerstijd van welk produkt dan ook.
40.000 km staat slechts voor (minimaal)de helft van de normale kilometers. Stel dus gewoon de dealer aansprakelijk voor het leveren van een inferieur produkt. en eis in een aangetekend schrijven dat hij de auto in orde maakt.
DIT IS JOUW NORMALE CONSUMENTENRECHT!!!!!!  kIJK OOK MAAR EENS NAAR HET PROGRAMMA RADAR.

Sukses,
Thijs de Haan.

Profiel  

Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 481

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 27 april 2010 11:31 AM
  [ # 3 ]

Edit René...quote gewist..quoten op het laatste bericht is onzin

Ik weet niet of de TS Nederlander of Belg is, maar in België is het niet altijd eenvoudig om consumentenrecht te doen gelden. Je moet een advocaat en torenhoge gerechtskosten betalen, die je als je wint pas terug krijgt jaren later. Als je al honderden euro’s moet betalen aan een advocaat, heeft het dan nog zin om te procederen? De leverancier, over welk goed het ook gaat, weet dat ook, wij hebben zo’n zaak ivm een reis, we zijn in ons recht gesteld, maar behalve een gelijk hebben we er meer geld ingestoken dan we ervan kregen (en ging het dus om principe).

Met ons recentste probleempje (de lichtjes en allerhande meldingen) ben ik gisteren naar de garage geweest, men heeft de auto uitgelezen maar niks gevonden van meldingen, alles daarvan was blijkbaar verdwenen, ik heb de raad gekregen gewoon te blijven rijden, en als het nog voorvalt terug te komen, ze kunnen logischerwijze niks beginnen als ze niet weten waaraan te beginnen. Onze km-stand is bijna 48000 km. Positieve is dat ik niks moest betalen.

Toen de distributie diende vervangen te worden ging het om een piepend geluid dat we hoorden, dat volgens garage waar we eerst gingen normaal was, gewoon wat olie of vet tekort tussen een spoel, hij ging dat oplossen, maar kregen de auto terug met nog net hetzelfde geluid. Bij de tweede garage was men zeker dat het van de hulpriem kwam. Bij die garage ging men dat dan vervangen of aanpassen, tot we gebeld werden dat een en ander van het distributiesysteem diende vervangen te worden, dat het de hulpriem toch niet was. Als dat niet opgemerkt was, of we het bij de eerste garage het erbij gelaten hadden, zaten we ook in hetzelfde geval als TS busje. Het is dus een structureel probleem, in ons geval is die herstelling op 37k km gedaan, op de valreep binnen de 2 jaar, niet bepaald een km-stand dat er iets met de distributie mag zijn, tenzij je als een gek rijdt, wat niet het geval is bij ons.

Citroen aanschrijven om 1 en ander te vragen, om tussen te komen of zo, kan je doen, maar zal waarschijnlijk weinig opleveren (dat is althans onze ervaring). Je moet de ‘regio-vrantwoordelijke’ hebben, wat in praktijk iemand is die alle garage goed kent(bij ons toch), net zoals de garages onderling nogal close bevriend zijn en elkaar beschermen, waardoor het uitermate moeilijk wordt gemaakt om een afspraak te krijgen met die regioverantwoordelijke, laat staan een klacht neerleggen. We zijn er zo moedeloos van geworden dat we het gewoon hebben opgegeven, omdat het toch duidelijk wordt dat er niks mee gebeurt. Voor alle duidelijkheid, dat ging over een ander garantie-probleem en vooral een klacht over een garage, de Citroen-medewerker aan telefoon in Brussel vond het ook absoluut schandalig en excuseerde zich in naam van Citroen en melde ons dus dat we moesten afspreken met de regiovrantwoordelijke, en drukte erop dat zeker te doen om ‘dergelijke wantoestanden te vermijden in de toekomst’, maar zoals vermeld werd dat dus in onze omgeving praktisch onmogelijk gemaakt.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  

busje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 14 mei 2010 10:54 PM
  [ # 4 ]

ik ben inderdaad belg,
mijn auto is intussen gemaakt heeft mij 304 € gekost en dat 1maand en een paar dagen uit garantie
dus als je iets hoort aan je wagen meld het voor de garantie over is
een goede raad
nu terug helemaal tevreden

vriendelijke groeten busje

Profiel  

GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1659

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 15 mei 2010 09:29 PM
  [ # 5 ]

Zou je dit dan niet alsnog met een aangetekend schrijven melden bij de Citroënimporteur in België of eventueel bij Citroën in Parijs?
Ik zou dat er niet zo bij laten zitten. Dit is geen normale slijtage en je hebt dus met een inferieur product te maken.
Gewoon proberen, baat het niet…...

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook