Mijn turbo slaat na de eerste startpoging direct aan, echter na een aantal seconden begint hij slechter te lopen en slaat af. Daarna kun je hem wel gewoon starten alleen lijkt hij dan op 3 cilinders te lopen. Wanneer de motor warm is loopt hij wel op alle cilinders, zij het niet mooi soepel rond. Enerzijds lijkt het een brandstofprobleem, anderzijds een ontstekingsprobleem. De auto heeft geruime tijd stil gestaan maar heeft wel regelmatig even gelopen.
Iemand een idee?
tis errug rustig….





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Tja,
ik weet niet veel van de injectiemodellen aangezien ik zelf een carburateurversie heb maar al eens bougiekabels en bougies vv ??
Mark
CX 2000 pallas ‘78
cxj schreef:tis errug rustig….
De mannen slapen allemaal….........bij mijn motorblokwissel had ik ook het probleem dat het blok op 3 cilinders bleef lopen,bleek dat of van cilinder 1 of van 4 de injector niet meedeed.
Deze heb ik uitgewisseld voor 2 andere en jawel blok loopt netjes en met 4 cilinders,misschien is het ook de oplossing voor jouw
Je hebt wel op alle 4 de cilinders een vonk
Helaas is reparatie op afstand nog toekomstmuziek Ik vrees dat je toch zelf het probleem verder in moet sluiten. Je geeft zelf al aan: benzine of ontsteking. Dat is een goed begin om eens onder de motorkap te duiken. Loopt hij werkelijk op 3 cilinders of alleen onregelmatig door bijv te rijk mengsel? Zou een injector kuren vertonen? Een sensor? etc.Ik neem aan dat je verder de relevante posts over kuren met injectie-modellen hebt doorgenomen.
als ie op drie pitten loopt kan je proberen om een voor een de bougiekabels los te trekken. Bij de cilinder waarbij dat geen verschil geeft in draaien zit dan je probleem. idd electrisch of brandstof.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
samuel schreef:als ie op drie pitten loopt kan je proberen om een voor een de bougiekabels los te trekken. Bij de cilinder waarbij dat geen verschil geeft in draaien zit dan je probleem. idd electrisch of brandstof.
Ik heb me laten vertellen dat je bij een 25gti/ie met deze procedure, zonder voorzorgsmaatregelen, een goede kans loopt je bobines op te blazen. Iedere bobine vuurt op 2 bougies tegelijk (lost spark), als 1 stroomkring. Als je 1 kabel zo maar los trekt, verbreek je de kring terwijl de stroompuls toch weg moet. Goede kans dat dit via een doorslag in je bobine gebeurt.
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Om dat te voorkomen heb ik een handige tool gemaakt. Je neemt een bougie ( geen ouwe meuk, maar liefst een nieuwe!) en last daar een “krokodillenbek-klem” op. Daarmee klem je de bougie op een goed massapunt. Dan sluit je de kabel van de cilinder die je wil testen aan op die bougie. Zo kun je zien of ie knapt vonkt zonder de boel te slopen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het lijkt me in eerste instantie een brandstofprobleem. Omdat hij met extra rijk mengsel direct na starten wel goed loopt. Na een aantal seconden wordt het slechter. Ik weet niet wat het makkelijkste en meest logische is, van mijn “gewone” gti de injectiegalerij op de turbo zetten? En heeft de auto nog iets van een soort automatische choke?
Overigens lijkt het er op dat de middelste twee cilinders minder goed mee doen. Ik heb trouwens al heel wat keren een bougiekabel los genomen tijdens stationair toerental maar er is nog nooit wat gebeurt. Ik ken de verhalen wel maar ken niemand die het persoonlijk ervaren heeft.














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je eigenlijk al eens kleppen gesteld en het CO gemeten?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Moet ik nog doen. Ik heb de auto net pas uit frankrijk ontvangen. Als eerste heb ik het electrisch drama gerepareerd omdat ik hem niet goed uit kon proberen zonder richtingaanwijzers e.d.
Ik heb wel de compressie gemeten, die was voor alle cilinders ongeveer gelijk. Ik vond de bougie’s er ook vrij droog uit zien voor een auto die net heel even gelopen had. Waterman, heb je al eens meegemaakt dat een injectie cx erg slecht loopt door een verkeerd co?














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja. Maar: eerst kleppen stellen, nieuwe bougie’s er in en dan verder zoeken. Vaak is er trouwens ook wel ergens sprake van een luchtlek, of de luchtmassameter heeft kuren (=duur)
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Kan ik de lmm en de bobine’s evenals de injectoren van mijn gti op de turbo zetten om e.e.a. uit te proberen?














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
LMM is anders geloof ik. Bobines kun je wisselen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En de injectoren?
Kleppen stellen is mijn hobby daar zal ik mee beginnen.
Er viel me tijdens de compressiemeting iets vreemds op. Misschien dat het er mee te maken heeft; Doordat er tijdens het starten telkens extra benzine in de inlaatbuis gespoten werd kwam deze voor een deel vol benzine te staan. Deze benzine lekte er aan de onderkant weer uit en lekte op het uitlaatspruitstuk. Het leek bij het asje van het wieltje van de gaskabel weg te komen. Ik heb al bij heel wat cx-en een compressietest gedaan maar dit is me nog nooit opgevallen. Als hier dus ook valse lucht gezogen wordt kan hij niet goed lopen lijkt me. Weet iemand hier iets van?