1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Citroen XM V6 3.0 Technic ?
Draakje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 68

- XM 2.0i 16v
Gepost: 26 april 2010 09:56 PM

Beste mede glijders.

wellicht kunt U mij helpen.

ik ben op zoek naar een XM weer en heb dus de moeilijke keuze van een 2.1 diesel (eerder in forum) of een V6 3.0 Technic. beiden serie I en de diesel heeft 182.000 km gereden met nieuwe motor erin. de V6 3.0 Technic heeft 150.000 orgineel gereden met lederen bekleding en automaat.

ik ken de uitvoering Technic niet en wil graag weten of iemand me kan vertellen wat daarbij hoort?

graag hoor ik een reactie?

Citroen XM

It’s not a way of driving…

It’s a way of life..

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4303

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 26 april 2010 10:16 PM
  [ # 1 ]

Is de Technic niet een Duitse uitvoering?

Profiel  

Draakje
< 100 berichten
Rank

- XM 2.0i 16v
Gepost: 26 april 2010 10:18 PM
  [ # 2 ]

ja ik wil hem wel kopen in Duitsland ja. maar als ik naar de specs zit te kijken op de advertentie dan heeft hij wel lederen bekleding, automatische versnellingsbak, clima, startblokkering en schuifkanteldak evenals lichtmetalen velgen. zal een foto toevoegen.

Afbeelding Bijlagen
!!rtUvJQBW0~$(KGrHqUOKjkEubBedqGoBLpLWbr9!g~~_27.jpg!!rtUu8g!W0~$(KGrHqMOKkMEu,(Ivz3BBLpLWRFHfw~~_27.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen XM

It’s a way of life..

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 26 april 2010 10:33 PM
  [ # 3 ]

Wat bij ons een Ambiance heet is in Duitsland een technic??

Profiel  

Draakje
< 100 berichten
Rank

- XM 2.0i 16v
Gepost: 26 april 2010 10:40 PM
  [ # 4 ]

Nou.. ik weet het niet zeker. ik heb een XM 2.1 Diesel Ambiance gehad en deze had wel centrale vergrendling op afstand elektrische ramen maar daarmee had je het ook gehad. ja een schuifkanteldak.

deze heeft lederen bekleding clima automaat en volgens mij ook cruise controll en dergelijke. heb de eigenaar al proberen te bellen en te mailen maar heb nog geen antwoord.

in NL zie je de term technic niet alleen de advertentie luidt: vollaustattung. dus wil zeggen alles erop en eraan. de anlasser is vervangen. en heeft nieuwe TUV en HU voor 2 jaar.

de belasting voor deze auto is 200 euro per jaar en de diesel die ik wilde is 600 per jaar aan belasting. hmmm

Citroen XM

It’s a way of life..

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 27 april 2010 01:28 AM
  [ # 5 ]
citro-power schreef:

Wat bij ons een Ambiance heet is in Duitsland een technic??

Klopt dit is een Ambiance, als ik zo de foto’s bekijk.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1691

Gepost: 27 april 2010 01:20 PM
  [ # 6 ]

Om precies te zijn is het een Exclusive maar dan zonder de meegespoten bumpers en spiegels. Plus de altijd mooie blokjesvelgen.
Even een edit. Volgens mij is een Technik uitvoering een Exclusive minus het bovengenoemde. Deze uitvoering is eerder vergelijkbaar met een Ambiance. De Duitse benaming van die uitvoering weet ik even niet.
Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten

- Xsara Scootertje.
Gepost: 27 april 2010 01:41 PM
  [ # 7 ]

Het zit zo, met de in Duitsland geleverde type 1 benamingen, Classic staat voor: Comfort.
Tecnic staat voor: Ambiance en Pallas staat voor: Exclusive.

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten

Gepost: 27 april 2010 02:37 PM
  [ # 8 ]

OK, mijn fout. Dacht ik het te weten… Sad

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 27 april 2010 06:36 PM
  [ # 9 ]
eXpelliarMus schreef:

Het zit zo, met de in Duitsland geleverde type 1 benamingen, Classic staat voor: Comfort.
Tecnic staat voor: Ambiance en Pallas staat voor: Exclusive.

Had ik dus goed gegokt…

Profiel  

Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6330

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 27 april 2010 09:56 PM
  [ # 10 ]

Wat dan wel weer een interessant verschil is met de Ambiance is dat de duitse Tecnic vaak was voorzien van de electronisch geregelde climate control met drukknoppen en display. De Ambiance had in nederland altijd draaiknoppen.

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten

Gepost: 28 april 2010 05:40 PM
  [ # 11 ]

En als ze met leer zijn uitgerust, ze vaak ook hout op de deurpanelen hebben… Daarom dacht ik dus dat het om een Exclusive -/- gespoten bumpers zou gaan…

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3137

Gepost: 28 april 2010 11:15 PM
  [ # 12 ]

Volgens mij is de Technik niet standaard met leder voorzien. Evenals het schuifdak was dat een extra. De climate control was dan wel weer standaard. Eigenlijk een soort VSX, maar dan voor serie 1

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten

- Xsara Scootertje.
Gepost: 29 april 2010 01:02 AM
  [ # 13 ]

Correct Mike.

Profiel  

Draakje
< 100 berichten
Rank

- XM 2.0i 16v
Gepost: 03 mei 2010 11:26 PM
  [ # 14 ]

ik heb inmiddels contact met de verkoper gehad en deze dame heeft enkele mankementen:

de snelheidsmeter werkt niet meer. d.w.z. ze heeft 151.000 km gereden en de km tellerkabel is dus aan vervanging toe.

de remlichten doen het niet meer. d.w.z. de schakelaar moet vervangen worden.  dat was al duidelijk

ook moeten er op den duur nieuwe banden op.

voor 500 euro wil ze hem weg doen met de mankementen.

nu ben ik zelf niet handig en moet dus die dingen laten vervangen bij de garage. weet iemand of dit in de kosten gaat lopen?

de eigenaar heeft me verteld dat het een auto is voorzien van klimate controll met schuifschakelaars welke werkt. hij wordt ijskoud. het elektrisch kantelschuifdak werkt en is waterdicht en ook de leren bekleding zit er af fabriek op evenals een trekhaak met een kogeldruktoelating van 100 kg.

hun weten niet beter dan dat de technic hetzelfde is als een uitgebreide hollandse VSX. de uitvoering is als volgt:

centrale vergrendeling op afstand/leren bekleding elektrisch verstelbaar/elektr.schuifkanteldak/trekhaak/elektr.ramen voor en achter/13e ruit/mistlampen voor/alu velgen/radiobediening op het 1 spaaks stuurwiel/code voor het starten.

Citroen XM

It’s a way of life..

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3137

Gepost: 04 mei 2010 01:37 AM
  [ # 15 ]

Het is moeilijk te voorspellen wat je tegenkomt, maar dat weet je toch wel? Ik zie dat je nu nl ook een V6 12V hebt.

Een nieuwe remlicht schakelaar is niet zo’n probleem. De km teller kabel is ook een bekend euvel en kost de kop ook niet. Wat heeft de wagen nu feitelijk gelopen m.a.w. hoe lang is die teller al stuk?
Belangrijker is dat de automaat soepel schakelt. Dat de olie van de bak regelmatig ververst is, of in iig niet verbrand zwart is. Dat het hydractief lampje brand bij het aanzetten van het contact. En dat de auto geen roest heeft bij bv de voorste krikpunten, onder de auto welteverstaan.

Verder is het wel een unieke auto. Vroege serie1 met blokjes velgen en leder + schuifdak. De aitco is handmatig in te stellen en is geen climate control. Gezien het bedrag van 500,= euro helemaal niet verkeerd hoor. BLokjes velgen en zwart leder zijn we hier gek op dus wordt het niets verkoop je de auto in onderdelen en heb je de aanshaf er weer uit.

En verder heb je hier veel hulp van mede zwevers. Wordt ook lid van de XM club!
Succes en hou ons op de hoogte zou ik zeggen!

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  

1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook