mpostma schreef:deur63 schreef:voge schreef:Nee hoor, die Diesel durfde ik niet op het terrein te zetten sinds ik wist dat Bram ook kwam. Ik wil ‘m niet in de verleiding brengen want ik hoop dat ‘ie dat Saxootje nou maar eens een poosje houdt!!
Maar naar dit soort dingen is het toch logisch dat ik de type 1 wil laten zien?Ja, dat is zeker logisch, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat de 14e ter reparatie was ops:
Maar, de combinatie BX diesel <-> Bram is inderdaad erg gewaagd. Ik heb het gevoel dat onze BX moderator binnenkort toch weer rondkachelt in een BX diesel met airco en de hele reutemeteutIk moet zeggen, het Saxootje diesel is toch ook best leuk, Ik denk dat het helemaal geen straf is om er lange ritten mee te maken. Minder windgeruis en bandenlawaai dan een BX, motor is ook best stil (ondanks het gebrek aan andere herrie) en het motortje is niet snel, maar komt dapper vooruit. De airco is natuurlijk een pluspunt en het ding is natuurlijk heel zuinig. De techniek lijkt me ook wel een stuk minder gecompliceerd dan bij een BX. Dus op rationele gronden is de Saxo heel goed te verdedigen. Jammer alleen dat autokeuzes niet altijd zo rationeel zijn ...
Zo…..hè hè....wat een dag
Zoals anderen hiervoor al schreven was deze meeting erg gezellig (en ongedwongen) een mooie tent waar je koffie kon halen en een echte patatbakker voor een broodje fricandel e.d.
Ja….er zijn *proefritjes* gemaakt…..toen ik rond 14.00 uur aankwam met de Saxo 1.5 D werd ik (zag ik) gefilmd of gefotograveert door Elmer (LE)......die film MOET natuurlijk nog wel op het forum gezet worden, want je weet het maar nooit met mij, nietwaar ?
De proefrit die we (Renz en ik) maakten was die met Marten z’n BX TZD 2.1 TD 12V (wat een zin! )....omdat Marten kort daarvoor met de HDI van Renz mocht rijden, enfin….Renz de heenweg gereden en het was z’n eerste rit met een BX turbodiesel…..hij was wat voorzichtig en haalde er niet uit wat er uit zo’n auto te halen valt.
Toen omkeren en mocht ik achter het stuur : tsjonge zeg, wat een POWER zit er in dat 2.1 TD blok
En tsja….op een (de) SCHEURWEG moet je natuurlijk effe S$#@!
Je zit tenslotte wel in een BX turbodiesel en niet in een wat *gezapige* HDI (nu krijg ik herrie hier ).
Ik had de auto van Marten al bij de vorige meeting gezien en blijf het een unieke auto vinden met die motor erin.
Uiteraard (voor wat hoort wat) heeft Marten daarna met m’n Saxo even een stukje gereden (zie zijn verslag)....en hopelijk geloven Citrofielen me nu als ik zeg dat de Saxo 1.5 diesel zeker geen herriebakje is.
Oke…ik geef toe, als ik o.a. die fraaie rode TZD-turbo van Winnetou zie staan dat mijn gemoed opspeelt ....want mijn hart BLIJFT bij de BX, daarvoor heb ik er te lang mee gereden (bijna 14 jaar) met verschillende modellen.
Al met al een zeer geslaagde dag !
Complimenten voor de organisatoren.
P.S.
Deur63 : ik ben geen BX-moderator meer
Had ik zowaar toch nog 3 foto’s gemaakt!
Haha, allemaal keren
Wouter met digit.
Leuk blok (zonder afdekkap)
‘t Is al gezegd: ‘t was leukerdeleuk, lekker weertje, mooie locatie
deze landrot heeft ook zijn ogen uitgekeken naar het nautische gedeelte.
en de stormvloedkering natuurlijk!
en hoera! hoera! eindelijk iemand blij gemaakt met een 1/25 2CV van Polistil (dat model sleepte ik al vele meetings mee…...)
mijn prentjes bewaar nog even; eerst een poging ondernemen iets in CitroExpert te krijgen
bedankt Martijn en anderen!
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Het was zeker gezellig, had helaas niet veel tijd, maar toch nog wat mensen gesproken en citroenbxcx nog even voor gedaan hoe je in no-time remblokjes voor kunt wisselen
Was een leuk dagje, CCR en alle andere aanwezigen bedankt
Wat mij betreft voor herhaling vatbaar
Zo, ik ben ook eindelijk weer thuis *geeuw*
Ik ben nog ff naar de kofferbakmeeting op het Ei geweest.
Vond het erg leuk! Was ook wel onder de indruk van al die belangstelling voor mijn Visa, haha
Maar volgende keer mag het wat mij betreft een kampvuurmeeting zijn en gezellig vossen enzo
vandaag iets andere paarde(n)krachten bezocht
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
ZX1.4i schreef:Was een leuk dagje, CCR en alle andere aanwezigen bedankt
Wat mij betreft voor herhaling vatbaar
Maareuhm, regel is toch dat er maar twee meetings in het jaar mogen?
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
@xtr: gaaf!
WYD schreef:Het was zeker gezellig, had helaas niet veel tijd, maar toch nog wat mensen gesproken en citroenbxcx nog even voor gedaan hoe je in no-time remblokjes voor kunt wisselen
Ik miste je rode duivel een beetje
Even zag ik je dacht ik nog sleutelen aan een bx, en daarna zaag ik je pas weer toen je wegging, beetje jammer, volgende keer beter
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Caroline,
meer foto’s kun je vinden op
fftopic
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Caroline81 schreef:Maar volgende keer mag het wat mij betreft een kampvuurmeeting zijn en gezellig vossen enzo
Voor een wintermeeting is een kampvuur wel gezellig
hmmm… ik vind een kampvuur toch meer iets voor een zomeravond. gitaartje erbij enzo
CX-power schreef:ZX1.4i schreef:Was een leuk dagje, CCR en alle andere aanwezigen bedankt
Wat mij betreft voor herhaling vatbaar
Maareuhm, regel is toch dat er maar twee meetings in het jaar mogen?
Is dat een regel??? we mogen toch zelf zoveel meetings organiseren als we willen, iedereen is vrij om te komen.
XBXG schreef:Simpele Ziel schreef:Die v6 stil? alleen boven de 4000 rpm hoorde je dat er 6 cilinders bezig waren..
Heb ‘m maar ff gehoord, maar dan zat ie blijkbaar net boven die 4000 rpm.
Van wie issie dan?
De blauwe C5 V6 is van mijn vader
Als ie op toeren is heeft ie idd een behoorlijk bruut geluid
Xsara_Coupe