Huh? dacht eerder al reactie geplaatst te hebben, maar zie ‘m hier niet staan..
versnellingspookstangetjes zijn natuurlijk allang en breed vervangen, inmiddels zijn we alweer zo’n 4000 Km verder.
Twijfel of ik afscheid ga nemen van m’n AXje. Weet wat vage klachtjes (althans, voor mij vaag) en kweet nog niet of ik m dit keer weer ga redden.
Vreemd aanlopend geluid bij intrappen koppeling na rijden langere afstand en sinds een week een trillend stuur bij optrekken en schakelen tot aan 50 km p/u, normaal alleen een trillend stuur v.a. 140 km p/u ... Uitlaat is ook aan vervanging toe. En de tikken in de bochten beginnen ook iets te aanwezig te zijn.
In juni APK, nog geen idee wat het wordt: reddingsactie 5 of byebye AX!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
trillend stuur kan een kwestie zijn van balanceren (lees wel: kan), dat geluid bij het koppelen, kan het lager van je koppeling zijn, hoeft niet persé ernstig te zijn, in principe kan je daar gewoon mee doorrijden. Verder weet ik niet wat een uitlaat kost, maar zal vast goedkoper zijn dan een andere auto en dat tikken kan ik zo 123 niet beoordelen…
Al met al, lijkt het me de moeite waard om er iemand naar te laten kijken.
Suc6 ermee in ieder geval!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Lijkt me een aandrijfas. Zeker het tikken in de bocht wijst daar op. Maar trillingen kunnen daar ook ontstaan door de speling. Dus ik denk dat het met een sloopasje wel op te lossen is.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.