Lees altijd met veel plezier de verhalen van het Forum. Moet ook maar eens een bijdrage leveren over een Citroën ervaring.
Van de winter regelmatig met mijn Ami Super gereden maar het starten ging steeds moeilijker. Dacht dat het aan de ontsteking lag daar de benzine pomp nieuw is en de carburateur helemaal schoon. Twee maanden geleden startte hij even en hield er toen helemaal mee op. Week end daarna naar de ontsteking gekeken alles zag er goed uit dus met startkabels aan slag. Startte niet. Daarna druk gehad en niet meer naar omgekeken, tot afgelopen weekeinde. Wil toch graag met de Ami naar de Citromobile in Utrecht! Ontsteking helemaal uit elkaar gehaald. Alles zag er prima uit… Zou het toch de benzine zijn? Zat helemaal vast in het denken dat het daar niet aan lag. Schroef van de benzine filter aan de carburateur los gedraaid. Helemaal droog! Dus toch… Benzineleiding gevolgd alles prima. Toch maar even boven op de tank kijken. Ja hoor, slangetje boven op de tank helemaal verdroogt en gebarsten. Had los gelaten en lag er naast! Geen benzine toevoer dus. Volgende dag langs Sander Aalderink van de Eenden Garage in Wormer gelopen voor een nieuw slangetje. Kreeg ik voor niets mee! Waarvoor nog veel dank! S’avonds laat thuis na het werk kon ik het niet laten om naar de Ami te gaan. Met zaklantarentje het slangetje erop gezet. Even doorstarten en hij liep!
Meteen een heerlijk rondje gereden in het donker in het gele licht van de lampen! Reed beter dan daarvoor. Was dus al langer aan de hand. Ik ben er zaterdag in Utrecht weer bij! Les: sluit nooit iets helemaal uit!
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 163
- Ami 8 berline business edition
Leuk voor je dat ie weer puik is.
Misschien kan ik er volgend jaar ook bij zijn met een gerestaureerd Ami.
Nu ben ik mijn huis nog aan het schilderen.
Zondag een tourtje met de familie gemaakt met zijn 5-en in de Ami.
Na een stop zag ik bekenden en stopte even, liet de koppeling opkomen en zij sloeg af.
Niet meer te starten, een kwartier lang geprobeerd, aanduwen werkte ook niet echt geen prutteltje niks.
Een vriend ( Kornstra ) sleepte me naar zijn huis, ik probeerde en ja zij deed het weer.
Waarschijnlijk verzopen, ik stonk van de benzine, maar tot nu toe geen probleem meer gehad.
Groet, Maurice
La vache qui rit.
Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v
makado schreef:
Na een stop zag ik bekenden en stopte even, liet de koppeling opkomen en zij sloeg af.Niet meer te starten, een kwartier lang geprobeerd, aanduwen werkte ook niet echt geen prutteltje niks.Een vriend ( Kornstra ) sleepte me naar zijn huis, ik probeerde en ja zij deed het weer.
Waarschijnlijk verzopen, ik stonk van de benzine, maar tot nu toe geen probleem meer gehad.
Sluit ook de bobine niet uit!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93