Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
het is dat de computer geen signaal krijgt van de schakelaar of dat de spanning de ontgrendelmotor niet bereikt.
waarschijnlijk de eerste.
als je de bedrading van de schakelaar doorverbind en hij werkt verder gewoon is het de schakelaar.
suc6
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
mogelijk..
Dennis, ik denk dat je gelijk hebt, het is volgens mij ook het eerste.
Ik heb de schakelaar doorgemeten, mankeert niets aan.
Staat standaard op doorverbinden, als je de knop indrukt treedt onderbreking op.
De computer reageert dus op spanninsval.
Het regent nu, dus ik ga leter wel weer verder. Moet toch op te lossen zijn…
Groet,
Henk
C5 HDI 2.0 Break 108 PK
Xsara 1.6 16V
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
volgens mij verbindt hij door.
ik heb er vandaag ook een gecontroleerd. daarvan was het “raam” stuk.
boven aan het ruit(open) kan je nog net drie draden zien.
twee dikke en een dunne. die dunne is van de schakelaar.
deze draad zit “na “de schakelaar.
dus… open het raam
zoek die draad op
klik het slot)sluiting) dicht
prik in de dunne draad met bv een naald en verbind deze door met een goed massapunt.
klikt het slot open is je “ruit” stuk
suc6 en het is hier droog
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Gelukt!!
De ruit voorzien van een “Bypass” .
Heel dun draadje gesoldeerd vanaf de dunne draad onder het afdekkapje Linksboven op de ruit naar de massa-aansluiting van de schakelaar.
Ruitje opent weer als nieuw!!
Iedereen (Dennis) bedankt voor de tips, misschien nuttig voor meer mensen buiten de garantieperiode
C5 HDI 2.0 Break 108 PK
Xsara 1.6 16V
hoi ik heb ook het achterraam probleem,
kun je aangeven hoe dat bypass draadje precies loopt
b.v. met een foto
een verder tevreden c5 piloot
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
M&M schreef:Gebruiken jullie dat achterraam dan ?? ...
Lekker uitlaatgassen snuiven? :whoohoo
als je caravan achter de auto zit is het handig om iets uit de koelbox te vissen
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
Als mijn auto thuis in de garage staat, en de poort is dicht, dan heb ik onvoldoende ruimte om de klep te openen, maar via de ruit kan ik wel in de koffer!
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Henk schreef
“Dennis (nog bedankt )heeft me uitgelegd hoe ik de ruit kan openen, gelukt! “
Ik krijg mijn achterruit inneens ook niet meer open.
Kun je met ons allen delen hoe je deze opent.
Alvast bedankt.
Patrick
__________
Citroën C5 break 2.0 16V LPG
smitssan schreef:Sloopmeeting????
Leuk idee Ik zit net op mobile.de naar schade c5 2.2 hdi ‘s te kijek, maar vraag me een beetje af of ik de overgebleven onderdelen nog kan verkopen. De motor verdwijnt dan natuurlijk in een BX ofzo
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Yep had ik ook gezien op m.plaats zat nog te denken om die gene
even een mailtje te sturen maar ik ga toch zelf eerst maar even kijken
wat er loos is volgende week. Heb alvast wat extra bevestigings-pennetjes
aangeschaft bij de dealer (van der Maat in Hoorn).
Had ooit DS 21, GS 1220, GSA Pallas, CX1 2.0 ‘85 LPG, CX2 2.0 ‘86 LPG, Berlingo 1,9d, Buick century ‘88 LPG, GMC C1500 ‘88 LPG, 205 1.1, momenteel in het huishouden aanwezig; C5 Break 2.0 ‘02 LPG, Chrysler sebring LE autostick ‘01 LPG.
Heb inmiddels een nieuw ruitje viel onder de garantie (heb de
auto gebruikt gekocht) werkt weer goed
Had ooit DS 21, GS 1220, GSA Pallas, CX1 2.0 ‘85 LPG, CX2 2.0 ‘86 LPG, Berlingo 1,9d, Buick century ‘88 LPG, GMC C1500 ‘88 LPG, 205 1.1, momenteel in het huishouden aanwezig; C5 Break 2.0 ‘02 LPG, Chrysler sebring LE autostick ‘01 LPG.
Ook type II waarbij het achterruit probleem opgelost zou moeten zijn heet mij vandaag in de steek gelaten. Eerst wordt nog verder naar de oorzaak gezocht, maar denk dat de oorzaak gewoon hetzelfde is.
van AMI 8 tot C5
typeII ?
na hoeveel maanden Hanso? En heb je raampje veel of weinig gebruikt?
Had ooit DS 21, GS 1220, GSA Pallas, CX1 2.0 ‘85 LPG, CX2 2.0 ‘86 LPG, Berlingo 1,9d, Buick century ‘88 LPG, GMC C1500 ‘88 LPG, 205 1.1, momenteel in het huishouden aanwezig; C5 Break 2.0 ‘02 LPG, Chrysler sebring LE autostick ‘01 LPG.
Volgens mij nog niet echt ter sprake gekomen, anders vergeef het mij: de achterruitverwarming in dit verhaal.
Bij mij doet 1 draadje (ongeveer in het midden , dus een vervelende plek) het niet…. Deze draadjes verdwijnen aan de uiteinden ergens in het zwarte niets. Zo op het eerste gezicht zie ik nergens een beschadiging. Iemand een id om dit op te lossen?
Geo.
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)