Heeft iemand een idee of de twee beugels aan de voorkant van de GS sleepogen zijn? Heeft iemand er toevallig nog twee liggen?
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dat zijn sleepogen: Was een extra. Kan je zelf ook maken.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Zijn die beugels niet voor het transport van de fabriek naar de dealer geweest om de GS vast te sjorren op de trailer? Zie ze echt nooit op een GS.
Die van mij heeft ze ook, er werd mij verteld dat die er niet op horen… maar dat is schijnbaar niet de complete waarheid. Ik zou het geen sleepogen noemen want er zit geen versteviging achter, ze zitten gewoon op het plaatstaal geschroefd dus er aan slepen lijkt me geen goed idee…
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
de “officiele” sleepogen zijn toch die twee platte onderaan de kinnebak, bijna tegen het subframe aan?
Ben wel benieuwd hoe je die moet gebruiken trouwens, er is erg weinig bevestigingsruimte voor haken of harpjes. Een speciale lus met twee kleine harpjes of iets dergelijks?
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 17-11-2008
- GS/GSA GS X2
- Xsara Millesime 1.6
Hallo Bassie,
Ik heb er zelf ook maar 1 op de kop kunnen tikken en wil er nog wel 1 bij,
het org. citroen nr was: 5470300 en ze waren een gulden of 5 per stuk.
De bevestiging in de ondersnip was niet ideaal, de kontra moeren gingen
vaak stuk, dus of je eraan moet slepen???? Mocht je nog een adresje ervoor
vinden, dan hoor ik het graag.
Tosh51 [ GSX2 1976 }
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
MiGS schreef:de “officiele” sleepogen zijn toch die twee platte onderaan de kinnebak, bijna tegen het subframe aan?
Ben wel benieuwd hoe je die moet gebruiken trouwens, er is erg weinig bevestigingsruimte voor haken of harpjes. Een speciale lus met twee kleine harpjes of iets dergelijks?
Die zijn daar ook niet voor bedoelt. En die bevestigingspunten wat de TS bedoelt zal ik de GS ok maar niet mee verslepen want daar zit totaal geen stevigheid.
Een GS heeft geen sleepogen. Hebben ze toch ook niet nodig?? Ja , aan de achterkant voor de buurman met zijn Japaner
Het viel me gewoon op toen ik de folder aan het bekijken was. Is me nooit eerder opgevallen.
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
MiGS schreef:de “officiele” sleepogen zijn toch die twee platte onderaan de kinnebak, bijna tegen het subframe aan?
Ben wel benieuwd hoe je die moet gebruiken trouwens, er is erg weinig bevestigingsruimte voor haken of harpjes. Een speciale lus met twee kleine harpjes of iets dergelijks?
Ooit - toen het gewoon nog oude auto’s waren, heb ik me na een gebroken distributieriem aan die ogen hobbelend naar de garage laten slepen. Aan een sleepkabel waar als bevestiging een een dun kettinkje met harpje aan zat. Bevestiging ging daarmee prima.
‘t Slepen zelf was wel spannend: ik trapte op de rem als de trekkende auto afremde. Dat heeft dan niet zo veel zin ... De handrem trouwens ook niet - die had nooit echt gedaan waarvoor ie diende. Desondanks de trekkende auto niet geraakt.