zeg wat je velgjes betreft…..
Op marktplaats kwam ik een ad tegen van ene jacco uit Zeeland. Schijnt mooie lm velgjes voor XM te hebben staan. geen foto helaas, maar wel mobiel. 0653105987. Give it a try…
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
ah dat resetten heb ik nog niet geprobeerd..
dat zal ik even doen dan.
mar ik ben wel wat verder met dat zwarte en blauwe potje.
dat zijn dus vacuumsloten ben ik achter
nou is het zo dat die zwarte duidelijk werkt.. hij ploppert en tikkert erover. die blauwe niet zo te voelen. volgens mij zit daar gewoon iets verkeerdom of zoiets stoms. wie met een oude 2.0i xm kan eens even onder zijn motorkap kijken hoe het nou hoort te zitten?
ik ben net de snelweg opgeweest. omdat ik achtervolgt werd door mijn broer op zijn buell heb ik hem doorgetrapt tot de 190 km/h helaas kwam toen mijn afslag al weer in zicht
[ff offtopic]wat voor een buell, een nieuwe??[/ff offtopic]
had je nog gas over toen je 190 reed??
- ID/DS D-Super
ja ik kon nog wel ff door voor mijn gevoel, maar ja ik heb dat ding net een paar dagen. ik durf nog niet zo goed .
buell….
deze dus, ook in deze kleurstelling. das een tamelijk overweldigende fiets !
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Heb je hier wat aan?
Ik heb er nog een die mail ik wel ff.
- ID/DS D-Super
ik zie bij jou helemaal geen vacuumslotjes zitten?
heb jij die zwarte en blauwe dingen niet?
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
erik wijngaarden schreef:
ik zie bij jou helemaal geen vacuumslotjes zitten?
heb jij die zwarte en blauwe dingen niet?
Ik heb de Comfort uitvoering; geen airco, geen abs, geen cruisecontrol, wel een zonnedak(dat het niet doet)
Volgens het instructieboekje (Vraagbaak komt denk ik niet meer binnen ) heb ik een monopoint 2.0i motorblok?? Jij hebt linksvoor ook een extra plastic kastje…
Heb je een totaal-shot van onder de motorkap?
ieksEmmu schreef:Volgens het instructieboekje (Vraagbaak komt denk ik niet meer binnen ) heb ik een monopoint 2.0i motorblok??
Weet je dit wel zeker? Het 2-liter monopoint-motorblok is maar kort geleverd in de XM vanwege de belastingtarieven begin jaren ‘90 in ons land. Die XM was compleet uitgekleed met niet eens een ‘normaal’ middenconsole maar een of ander rubber console. Het zag er niet uit.
De 2 liter monopoint leverde 110 pk, net zoveel als de 1.9 monopoint in de BX alleen is de XM een stuk zwaarder. Snelle inhaalacties kon je wel vergeten. Als de auto eenmaal op snelheid was, dan reed ie wel lekker, maar voordat het zover was, kon je eerst een kopje koffie drinken.
Betreffende XM werd ook wel Oort-mobiel genoemd, naar de toenmalige minister die de belastingmaatregel invoerde.
Deze XM stond in de prijslijsten met een prijs net onder de 50.000 gulden en daarom was die XM dus ook helemaal basis.
Normaliter zit er echt wel een multipoint-motorblok in de XM. Kun je zo zien als je naar de injectoren kijkt. Meer dan één en je hebt multipoint
- ID/DS D-Super
qua benzine toevoer lijkt het wel op wat ik heb. alleen heb ik nog electronische voelertjes op de injectoren .. maar ik mis wel een heel stuk van die vacuum slangen ten opzichte van mijn auto.
- ID/DS D-Super
ZX-Cruiser schreef:Ik zie op zijn foto nog net een brandstofrail dus ik denk dat ie toch nog MPi heeft
is mpi multipoint of mono point?
erik wijngaarden schreef:ja ik kon nog wel ff door voor mijn gevoel, maar ja ik heb dat ding net een paar dagen. ik durf nog niet zo goed .
buell….
deze dus, ook in deze kleurstelling. das een tamelijk overweldigende fiets !
cool motorje, hoewel ik de nieuwe(re) mooier vind…..en qua kleur een Duc Monster S4, matzwart met rode velgen….
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Nog wat fotootjes:
Ik kan maar vier injectoren zien, maar dat zouden best multipoint-injectoren kunnen zijn toch? Orga nummer 6314 = 24 februari 1994…
ieksEmmu schreef:Ik kan maar vier injectoren zien, maar dat zouden best multipoint-injectoren kunnen zijn toch? Orga nummer 6314 = 24 februari 1994…
Euh, vier injectoren…. monopoint betekent dat er maar één injector is, dus vier is meer dan één, dus multipoint.
1 injector voor 4 cilinders?
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Eric Vertogen schreef:ieksEmmu schreef:Ik kan maar vier injectoren zien, maar dat zouden best multipoint-injectoren kunnen zijn toch? Orga nummer 6314 = 24 februari 1994…
Euh, vier injectoren…. monopoint betekent dat er maar één injector is, dus vier is meer dan één, dus multipoint.
Dus een monopoint injector spuit niet direct in de cilinder en het multipointsysteem met 4 injectoren dus wel?