4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
De 11E (Leader) van Maurice
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 13 april 2010 07:57 AM
  [ # 46 ]

Zo handig ben ik nog niet met het lasapparaat, krijg nog les van m’n vader…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 13 april 2010 12:24 PM
  [ # 47 ]

Dat lukt je vast wel. Als ik er een of meer voor je moet laten maken geef je maar ‘n gil, mijn buren hier hebben namelijk een plaatzetterij Smile

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 28 april 2010 08:29 PM
  [ # 48 ]

Zo, de kogel is door de kerk, pa heeft me leren lassen en ik heb er verdomd ook nog aardigheid in!

-De linkerdorpel is totaal vervangen (zelf gemaakt en geklopt, erg makkelijk)

-De linkerhelft van de frontplaat waar de koplampen in zitten is zelf uit een stukkie blik geknipt en pas gemaakt.

-Het binnenscherm LV is gereconstrueerd m.b.v stukjes plaat.

-Het linkerachterscherm is voorzien van frisse plaat (net onder de sierstrip)

-alles dik in de menie gezet

-deur achter de deurkaart en voorscherm geprepareerd voor de meniebehandeling

Ik zal zaterdag even fotootjes maken, vandaag was ik echt veel te lekker bezig om foto`s te maken, want de memorykaart is weer eens spoorloos , en had geen zin om met mijn vieze overall de kasten overhoop te halen…

Is het trouwens raadzaam om eventuele kieren te vullen met carrosserie-kit?
Ik ga het “keurig” afwerken met hammerite zilververf en natuurlijk een dun laagje plamuur.
Spuiten begin ik niet aan, en met hammerite en een beetje geduld is het resultaat ook wel om aan te zien.

Ik zie al uit naar het opbouwen en na de APK het rijden natuurlijk, ik mis mijn visaatje wel heel erg!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 28 april 2010 11:03 PM
  [ # 49 ]

Als je gaat schilderen, lasnaden eerst behandelen met menie en daarna met een zuurvrije naden/afstrijkkit (ik heb goede ervaring met womi technobond, van brezan) afwerken.

Daarna NIET met hammerite afwerken! Koop beter een pot industrielak, hammerite is troep die na een jaar net zo hard weer roest geeft.
De kokerbalken van mijn LNA heb ik zo met industrielak afgewerkt en daar is nog steeds geen roest op te vinden.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 28 april 2010 11:06 PM
  [ # 50 ]

Industrielak??
Vertel…
Heb je evt. een merk zodat ik kan zoeken?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Michiel van G.
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 28 april 2010 11:09 PM
  [ # 51 ]

Ik koop het vaak bij de plaatselijke verfhandel, van Wijzonol. heet letterlijk Wijzonol Industrielak en is in elke (RAL) kleur leverbaar, en ook via kleurscannen.
Op kokerbalken valt het kleurverschil dan niet zo op. Dat is natuurlijk altijd wat lastiger met een metallic lak.
Ikzelf heb de kokerbalken grijs gelakt. (RAL 7037)

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 29 april 2010 05:01 PM
  [ # 52 ]

Er zijn ook metallic grijze RAL kleuren. Gewoon even een echte RAL-waaier lenen van je verfboer dus.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 05 mei 2010 08:28 PM
  [ # 53 ]

Welnu, hier weer wat foto`s, wat later dan beloofd i.v.m. het slechte weer

-Het koplampframe, handgemaakt en in de menie:

-De achterkant van het koplampframe, let op, hier zat geen gezond plaatwerk meer:

-Een roestvrije A-zuil voor de eeuwigheid:

-Stevige achterschermrand:

-Ten slotte, de dorpel die lekker vet in de bitak zit:

Ik heb een deel van de dorpel laten zitten en er een handgevormd stuk kaal plaat ingebakken.
De randen en eventuele kiertjes zijn afgestreken met mooie carrosseriekit.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
plopmobiel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 29-04-2007

- 2CV 2cv6
- Visa leader diesel
- 2CV AK 400
Gepost: 05 mei 2010 10:14 PM
  [ # 54 ]

Ik snap niet goed wat je met de achterschermen hebt uitgehaald….volgens mij waren daar reeds nieuwe stukken ingelast…..maar goed sommige mensen houden er wel van om extra werk te verrichten Wink

Follow the leader

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 05 mei 2010 11:34 PM
  [ # 55 ]

Wat heb je daar nou voor zwarte derrie aangesmeerd? Teer is voor boten en spoorbielzen toch?

Het grote nadeel van dat spul is dat er op den duur barsten in komen, waardoor je toch weer roest krijgt. Verder is het een lastig en smerig karwei om die rommel weer te verwijderen als je weer eens ergens bij moet.
Je kunt dus beter anti-steenslag gebruiken. Niet uit een spuitbus, dat is veel te vloeibaar, maar met een spuit op de compressor.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 mei 2010 11:52 PM
  [ # 56 ]

Ook die kit op de lasnaad van dat reparatiestuk op het achterscherm kan een probleem gaan worden bij het voorbewerken en spuiten. Dat reparatiewerk dien je eigenlijk punt voor punt af te lassen tot er een gesloten lasnaad ontstaat, glad te slijpen, in de zinkspray te zetten en daarna te plamuren en strak te schuren. Op die kit gaat niets van plamuur houden…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
oops
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 05-04-2009

- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
Gepost: 06 mei 2010 12:02 AM
  [ # 57 ]

Ondanks wat de anderen er van vinden…  Wink Ik ben trots op je Maurice! Toen ik voor het eerst aan een auto gelast heb zag het er minder goed uit!

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 06 mei 2010 12:06 AM
  [ # 58 ]

Wat Yuri zegt, dat dacht ik ook al. Desalniettemin vind ik het mooi dat je het probeert. Dit soort dingen leer je toch vooral door het te doen.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 06 mei 2010 01:13 AM
  [ # 59 ]

Wat Yuri zegt, klopt. Geen enkele kans dat je op welke manier dan ook daar fatsoenlijk een kleur op gaat krijgen als je niet eerst al die kit weghaalt en het aanluitend doorlast. Zonde van je werk. Beter het nu in een keer fatsoenlijk doen, dan dat je straks met een belabberd gespoten achterscherm zit dat binnen de kortste keren weer gaat roesten.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 06 mei 2010 09:24 AM
  [ # 60 ]
plopmobiel schreef:

Ik snap niet goed wat je met de achterschermen hebt uitgehaald….volgens mij waren daar reeds nieuwe stukken ingelast…..maar goed sommige mensen houden er wel van om extra werk te verrichten Wink

De auto was gewoon slooprijp, al het werk wat er aan gebeurd was was alweer verroest en de plamuur was afgebroken en gebarsten.
Het hele autootje werd bij elkaar gehouden door plamuur en andere lapmiddeltjes, de remmen was niks van over en de koeling functioneerde niet naar behoren, de waterpomp is ook stuk.

waterman schreef:

Ook die kit op de lasnaad van dat reparatiestuk op het achterscherm kan een probleem gaan worden bij het voorbewerken en spuiten. Dat reparatiewerk dien je eigenlijk punt voor punt af te lassen tot er een gesloten lasnaad ontstaat, glad te slijpen, in de zinkspray te zetten en daarna te plamuren en strak te schuren. Op die kit gaat niets van plamuur houden…

Ik ga proberen wat ik er nog aan kan redden, geloof mij, als plamuur niet hecht, dan begin ik overnieuw…
In ieder geval zijn de dorpels en het achterscherm nu wel waterdicht.

Het was niet mijn intentie om er een mooie wagen van te maken, maar er gewoon mee door te rijden totdat ie op de draad versleten is.
Er was al erg veel aan gebeund

C15GrandVolume schreef:

Wat heb je daar nou voor zwarte derrie aangesmeerd?Teer is voor boten en spoorbielzen toch?
Het grote nadeel van dat spul is dat er op den duur barsten in komen, waardoor je toch weer roest krijgt. Verder is het een lastig en smerig karwei om die rommel weer te verwijderen als je weer eens ergens bij moet.
Je kunt dus beter anti-steenslag gebruiken. Niet uit een spuitbus, dat is veel te vloeibaar, maar met een spuit op de compressor.

Dit spul schijnt blijvend flexibel te zijn volgens de verkoper

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
4 van de 9
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook