Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Je ontlucht dus met de ontlastbout dicht. Dan gaat het ook veel moeilijker. Als die open staat moet je een mooie stroming in het lhm vat krijgen.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Als je de ontlastschroef niet een tikkie opendraait moet het hele LHM circuit meedraaien. Niet doen, dus. Ontlastschroef los, pomp vullen, aanslingeren en even laten draaien en dan pas de ontlastschroef dicht.
I told you so…...(zie eerdere post)
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 492
Geregistreerd: 27-07-2008
- 2CV 2cv6
- AX AX 1.1i SPOT
Met ontlastschroef had ik eerst ook geprobeerd (kwartier gedraaid, telkens LHM erbij dus hij liep een klein beetje door). Toen schroef vast.. en niks.
Nu heeft ie het inderdaad gered met de schroef dicht..
Als ik erover nadenk denk ik ook dat met schroef open makkelijker is (kan het vrij rondlopen).. maar uiteindelijk lijkt het neer te komen op “gewoon 20x proberen en hopen”
Heb nu een licht rammelende pomp.. die werkt! Heb gisteren op de sloop nog een heel net exemplaar gevonden, dus die gaat standaard mee vanaf nu
2CV 1985
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Als er lucht in de aanzuigleiding zit,zal de pomp niet werken,Ik haalde altijd de aanzuigpijp uit het vat en vulde die helemaal en dan met mijn vingers afsluiten en snel in het vat stoppen, dan de ontluchtingsschroef los en het kleine systeem ontluchten tot de retour en luchtvrije stoom liet zien
(is meestal doorzichtig bovenop het vat)De stop dicht en omhoog.Dit heb ik zo 41 jaar met succes gedaan
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Hallo Hydrauliekers,
een andere belangrijke reden om een losgehaalde hogedruk pomp weer op gang te brengen met een losgedraaide ontlast schroef is om te voorkomen dat en stiekem alsnog lucht in je hogedruk systeem komt.
waar rook is, is…
LHM only!
Dat komt er ook wel weer uit dan
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Bij het veer systeem normaal gesproken wel, maar dat kan soms best wel even duren, en ondertussen spoken al je ventielen een beetje. Bij de remmen is lucht een ander verhaal en dan moet je gaan ontluchten (gelukkig is dat meer een verhaal van druk en niet van volume, anders zat die lucht daar heel snel!!!)
waar rook is, is…
LHM only!