Bram schreef:Zo héé....heb 2 dagen flink wat (snelweg) km’s gemaakt met de HDI van renz (om een auto te zoeken)....ik tankte hem vandaag weer vol en hij doet 1 op 18 !
En dan te bedenken dat ik beslist niet *zuinig* heb gereden (daar is het tenslotte een 110 pk voor, nietwaar ? ).
Netjes hoor…..met veel pijn en moeite kon ik de 1 op 15 halen met die TD van mij.
Dus je gaat nu een HDI zoeken?
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Vandaag op de meeting in de Xantia van Renz gereden, mijn oren suizen nog van dat mooie HDI geluid
Wat leren bekleding betreft?? ik denk dat ik mijn mening daarover toch moet bijstellen, wat zit dat lekker
wahahaha
Citroen c2 zei het al, eenmaal geprobeerd kom je er niet meer vanaf
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
wat zit dat he
citroenc2 schreef:wat zit dat he
Inderdaad, het geeft een heel relaxed gevoel die leren stoelen
Ik denk dat ik maandag de bestuurdersstoel uit mijn Xantia trek en deze door mijn collega laat bekleden met leer
welke kleur a je dan nemen
We hebben alleen een rol van 1,5m breed zwart leer
ZX1.4i schreef:citroenc2 schreef:wat zit dat he
Inderdaad, het geeft een heel relaxed gevoel die leren stoelen
Ik denk dat ik maandag de bestuurdersstoel uit mijn Xantia trek en deze door mijn collega laat bekleden met leer
Ik denk wel dat het essentieel is met leer om airco te hebben (of nog beter climate control) en getint glas, anders kan het erg heet worden in de zon.
Die lederen Xantia stoelen zaten helemaal geweldig! Ik vind leer in een BX maar niks, maar hier komt het geweldig tot zijn recht. Ook met de rest van het interieur.
mpostma schreef:Ik denk wel dat het essentieel is met leer om airco te hebben (of nog beter climate control) en getint glas, anders kan het erg heet worden in de zon.
Die lederen Xantia stoelen zaten helemaal geweldig! Ik vind leer in een BX maar niks, maar hier komt het geweldig tot zijn recht. Ook met de rest van het interieur.
je hebt helemaal gelijk de optie leer met airco is geweldig
renz schreef:Inderdaad Marten, Airco is wel een must, als ze in de zon staat, zelfs met getint glas, dan worden de stoelen toch behoorlijk heet!
Ik heb gister wel genoten hoor van je BX , Wat een POWER zeg, en wat kan het ook heerlijk rustig rijden, totdat je gas geeft, En een heel bijzonder turbogeluid ook, veel beter hoorbaar dan bij mijn HDI
Sinds ik die luxe van die exlusive heb geproefd moet ik mijn mening over “mijn luxe” wel bijstellen. Zo’n BX TZD interieur is dan maar ineens heel gewoontjes.. Maar goed, het leuke van mijn de turbo d12 motor is dat ie zeker koud kan overkomen als een ontzettend luie diesel. Zo kun je er ook mee rijden.. lekker rustig, vind ie prima. Maar als je gas geeft en hard gaat rijden dan vind ie dat ook heerlijk. Ik heb Caroline en 2 andere mensen (van we ik naam of alias al weer ben vergeten) een demo gegeven. Het is echt heerlijk om er ontzettend lomp mee te hoeken, dat ook.
vreemd, nog nooit problemen gehad met hete stoelen in onze xant
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
dat kan wel kloppen want zwart trek de warmte echt aan en bruin niet zo
De warmtewerende voorruit i.c.m. met de climate control is ook geen overbodige luxe.
Je kan duidelijk voelen wat het een ww-voorruit is, de zon schijnt er vol op, maar je voelt de warmte niet of nauwelijks.
Binnenkort ook in mijn Xantia een ww-voorruit
renz schreef:Ja precies! Dat heb ik gisteren ook mogen ervaren! Ik reed toch heel beschaafd, goed luisteren naar die beul van een motor, en tsja toen moest Bram nog even natuurlijk, die duw in je rug, elke keer! het maakt niet uit in welke versnelling of met welke snelheid, je hebt echt een unieke auto gecreërd ! en Ze is zeker de meerdere van mijn nederige HDI’tje ( trouwens dat sprintje staat )
Ach, ze hebben allebei hun kwaliteiten. Ik denk dat de HDI motor meer in zijn mars heeft, maar je hebt met al die luxe wel veel meer ballast. DE HDI zal ook wel zuiniger zijn.
Het sterke van de BX: lekker laag gwicht. De Xant heeft met zijn hoge gewicht wel een hoop lekkers aan boord om het de passagiers comfortabel en naar de zin te maken.
Maar als ik nu zou moeten kiezen voor na de BX, dan blijft het een hels dilemma.. Een Xsara met dezelfde luxe en 110 pk hdi motor voor schroeiende prestaties, of de Xantia met zijn hydraulique en wat meer gezapigheid.
renz schreef:Voor NA de BX?? Marten ga je mond spoelen! haha, dat kan ik me niet voorstellen hoor! die BIX zal altijd blijven rijden denk ik, desnoods als forum-auto
Nee maar ik snap je probleem wel, ik denk dat voor jou de Xantia wel een mooie opvolger zou zijn voor de BX, ik denk zelf dat de Xsara een TE grote stap is in een keer, teminste zo voelt dat bij mij, Ik zou toch heel erg moeten wennen aan een auto zonder HP
Xsara is hoewel zwaarder dan de BX toch wel een heerlijke gooi en smijt auto. Uitstekende rij eigenschappen en nog redelijke vering (voor springveertjes autootje). Dat is een groot pluspunt. Hij is bovendien volwassen genoeg om er fatsoenlijke motoren bij te kunnen hebben.
Maar ja.. het blijft nog ff hypothetisch. ALs het aan mij ligt, blijft ie nog wel even.