Kijk, daar in de verte: een BX 19D Break (type 1 volgens mij). Vanmiddag gespot op de Franse A1 tussen Parijs en Lille, op de terugweg van het Conservatoire.
Op het fabrieksterrein van PSA in Aulnay-sous-Bois stond ook nog deze BX Millésime turbo diesel:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
In Amersfoort reed ik dagelijks langs deze BX Progress. Ik had hem al een hele poos niet meer gezien, en nu zag ik deze mooie BX 19 TZI op dezelfde plek staan.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Vanmiddag zag ik in Uithoorn deze BX Deauville staan.
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 91
- BX Bx 1.6 TZI Automaat
Woensdag avond, een witte bx op de A12 richting Den haag, kenteken begon met VF als ik me niet vergis…
Reed zelf in een zwarte Trans-Am…
if you believe in it you can make it happen
vanmorgen op de A28 bij Zwolle een grijze BX, type kon ik niet zien, Df ZT 17 met de kont op de grond en het rechter achterwiel |—\
Ik denk dat de achterste hoogteregeling echt helmaal niets deed.
Gr Rob
Venom schreef:Gisteren middag in Amsterdam Slotervaart een rode break: ZK-03-JF klonk en zag er goed uit.
Ook nog een witte berline, kenteken PS-..-.., zag er mooi “bewoond” uit, wel beetje rare wieldoppen.
Vorige week vrijdag de witte BX opnieuw gespot in Amsterdam Slotervaart, kenteken is PS-47-ZF.
Helaas geen foto toestel bij me.
Ride to live, live to ride
Vanavond op de A9 bij Breukelen: een BX Deauville die wel wat nieuwe adalletjes kan gebruiken…
Ami 8 Club (1970)
Er staat nochtans Cannes op de achterklep.
Hoeveel km gaat zo’n setje Adals eigenlijk mee?
De achterklep zal wel eens zijn vervangen, want het is echt een Deauville op kenteken.
Een gemiddeld setje adallen gaat wel 160.000 km mee.
Ami 8 Club (1970)
Dacht ik eens een slimme opmerking te maken
Laten we hopen dat de BX nog een work in progress is en niet gewoon opgereden wordt (wie weet is hij nu wel op weg om een nieuwe bumperstrip te gaan halen )
woutersmits schreef:If so dan is dat die voormalig ranzige BX die hier op het industrieterrein op de hoek voor een habbekrats te koop stond. Wat een poetsbeurt al niet doet zeg!
Ik heb hem toen niet gekocht omdat ie een grijs interieur heeft…
Dat ben ik inderdaad en ik heb hem gekocht omdat-ie juist een grijs interieur heeft En ja, ik heb me er helemaal suf op gepoetst nadat ik hem van de Nijmeegse sloperij heb gered. Dank voor de complimenten. Na een zeer regenachtig CitroMobile staat-ie toch maar weer veilig binnen…
Vanmiddag op de A27 bij Utrecht: links de TZD Turbo van forummer Winnetou en rechts de Flying Frankenstein van forummer Alcyone:
Ami 8 Club (1970)
Totaal aantal Berichten: 6129
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Het was echt gewoon te belabberd weer om even lekker een relaxed rondje te maken , althans per benenwagen.
Per BX was het te doen.
Ook eens leuk om je auto op een fotopagina tegen te komen terwijl iemand anders de foto heeft gemaakt!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Vandaag in Oss een BX type 3 met gele lampen en spoiler achterop, het type kon ik niet zien.
Maar het kenteken was **-JLG-* bekend hier?