Visa 11 RE vraag over verdelerkap
Frank2cv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006

- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Gepost: 30 april 2010 11:00 AM

Vanochtend trok ik (gewoon om ‘ns te kijken hoe ‘t er allemaal bij stond) de verdelerkap van mijn Visa 11RE los en toen zag ik tot mijn verbazing dat 2 elektrodes volledig weggesleten waren… de andere 2 zijn nog als nieuw. De volledige onderhoudshistorie zit bij ‘t autootje en ik zag dat bij 49.000 km de volledige stroomverdeler inclusief verdelerkap en rotor is vervangen door ‘n nieuwe. ‘t Wagentje heeft nu 55.000 km gelopen… Hoe kan zoiets ontstaan? Scheef gemonteerd geweest ofzo?
En de volgende vraag is: Zijn deze verdelerkappen nog gewoon nieuw leverbaar? Het merk is Bosch… Toevallig iemand zo’n ding liggen? En die morgen ook naar Citromobile gaat Smile?

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 30 april 2010 11:18 AM
  [ # 1 ]

Scheef gemonteerd komt vaker voor, dan lijkt het me ook een verdelerkap met schroeven i.p.v. klemmen?

Die kapjes zijn nog ruimschoots voorradig in de handel, en grote kans dat je op Citromobile ook een kan scoren.

Nog een geluk dat je niet bent komen te staan big surprise

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Frank2cv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006

- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Gepost: 30 april 2010 11:37 AM
  [ # 2 ]

Nee, idd en ik was nog wel van plan om met de Visa naar Utrecht te gaan morgen Smile. Achteraf is me wel ‘ns opgevallen dat de laatste 14 dagen de motor ‘n heel klein beetje sputterde bij ‘t starten (alsof-ie teveel benzine kreeg). Ik zat nog even te denken: zou ‘t ook kunnen dat de rotor niet goed vastgedrukt heeft gezeten?  Dan draait ie nl. niet precies in ‘t midden rond en ik kon hem er ook gewoon afhalen, zonder kracht te hoeven zetten toen ik ‘m eraf trok, en normaal hoort dat vast te zitten? De verdeelkap is er een met klemmen. En tsja: ben ongeduldig: wil rijden met dat ding en nu zitten alle Brezans enzo dicht Sad. Nou ja, morgen maar met de Eend of de BX naar de Citromobile dan… Ga jij ook nog?

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 30 april 2010 12:09 PM
  [ # 3 ]

Forumlid, Enschedeër, vriend en citroënrijder Oops zijn van plan om zondag te gaan, met 2 bx-en…

De rotor moet inderdaad vastklikken en dan zou het goed moeten zijn.
Hoe ziet de binnenkant van de kap eruit, helemaal zwart?
Ziet de rotor er nog ongehavend uit?
Die klem-kappen zijn vele malen fijner dan die waardeloze ducellier schroefdingen, dat vreselijke gepiel met die schroefjes in de toch al (krankzinnig) beperkte ruimte rond de verdeler.
Iedere keer als ik de motorkap opentrek verbaas ik me erover hoe ze al die apparatuur zo lukraak onder de kap hebben kunnen smijten want je kunt ook echt nergens fatsoenlijk bij Grrrr
De kritieke onderdelen zoals ontstekingsmodule, bobine , thermostaat en zo zitten lekker verstopt tussen bundels met draden, stekkers en slangenspul…

Met zo`n nieuwe stroomverdeler moet je echt heel erg blij zijn, krengen zijn rampzalig duur en werken op vergevorderde leeftijd erg onaccuraat

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Frank2cv
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 29-05-2006

- 2CV 6 Spécial S6
- Dyane 6 Commerciale
- Xantia 1.8i 16v automaat
- GS/GSA Club
- BX 16 TZI
Gepost: 30 april 2010 02:11 PM
  [ # 4 ]

Ik ben niet alleen met die stroomverdeler erg blij, alles wat er aan vast zit, bevalt me ook prima Smile. Mij was ooit ‘s verteld op ‘n technische dag dat je idd erg blij moet zijn met ‘n Bosch stroomverdeler. Ducellier schijnt geraffineerder te zijn, maar Bosch véle malen betrouwbaarder. Maar goed: ik ben ongeduldig - ik zei ‘t al… - en had dus op MP een verdeelkap gevonden in Valthermond. Dus “even” heen-en-terug om dat ding op te halen. Is imitatie (Raven) maar passend voor Bosch. Maar tot mijn stomme verbazing blijkt bij inspectie thuis dat ook de nieuwe verdeelkap exact dezelfde nokjes heeft. Ik dácht dus dat ‘t ingesleten was, maar blijkbaar hoort dat zo? Dat ze vlak in de verdeelkap liggen? Ik meen mij van ‘n vorige BX en CX te herinneren dat alle 4 nokjes gelijk waren, maar da’s dus bij ‘n Visa anders… Nou ja: we hebben nu in elk geval ‘n verdeelkap op reserve én ‘n leuke rit met de BX naar Valthermond gehad Smile. Als ‘t zo droog is, even de verdeelkap er weer in prutsen en dan morgen lekker met de Visa naar Utrecht.
Jammer dat ik je niet tegen ga komen dan Maurice, ik ben altijd bang dat zondag ‘t leukste al weg is (...), dus ik ga zaterdag…

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 30 april 2010 03:33 PM
  [ # 5 ]

Dat kan kloppen van die nokjes, die zijn staafvormig en bij het “contactvlak” afgevlakt…

Gelukkig heb ik niet zulk speciaal materiaal nodig op Citromobile, dus ik maak me niet zo druk dat ik iets misloop, bovendien is er ook van BX-en en viercylindervisa`s genoeg te vinden.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook