Hallo.
Ik kwam op het internet een Citroen ZX ” Vent d’ouest ” tegen.
Weten jullie ook of deze ZX ooit in produktie is geweest.
Pecora.
Is dat geen cabriolet : :
Heb ik trouwens nog nooit gezien.
Zo ziet ie eruit.
Pecora.
Re: Citroen ZX " Vent d’ouest ".
Pecora schreef:Weten jullie ook of deze ZX ooit in produktie is geweest.
Pecora.
: : :
zx cabrio is volgens mij nooit gemaakt was meer een prototype
citroenc2 schreef:zx cabrio is volgens mij nooit gemaakt was meer een prototype
Een echt proto-type of alleen een fotosjop kunstwerk :
De Vent d’Ouest was een prototype gemaakt door Heuliez.
En Yes! er bestaat ook een modelletje van in eenopdrieenveertig:
Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.
Ziet er wel geinig uit zo’n ZX. Is jammer genoeg nooit echt in productie geweest. Zou zeker teveel in het vaarwater van de 306 cabrio zitten
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Lijkt me leuk om zo’n ding te bouwen joh, heeft als voordeel dat het al een 3 deurs is
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
TinusTussengas schreef:Ziet er wel geinig uit zo’n ZX. Is jammer genoeg nooit echt in productie geweest. Zou zeker teveel in het vaarwater van de 306 cabrio zitten
Psies toen stond PSA nog onder leiding van Calvet(Calve:wie is er niet groot mee geworden). Zijn filosofie was, Alles wat voor Citroen leuk zou zijn maken we op een Peugeot. Er is zelf sprake geweest van het feit dat de 406 coupe een soort van activa zou krijgen. De ZX cabrio was wel degelijk een auto met productie inspiratie’s helaas Calvet besloot anders omdat de 306 cabrio daar last van zou krijgen. Zelfde geld voor de Xantia coupe. Was ook productie klaar maar men was bang dat de dure 406 coupe(pininfarina kost een paar centen)dan minder zou gaan verkopen. Ik heb een klein feestje gehouden toen Folz de plaats overnam van deze Citroen barbaar.
Meneer Folz heeft het project voor xm opvolger ook afgeblazen omdat het een te behoudend gestylde auto zou zijn die in 2000 de xm moest op volgen. Dank zij deze man hebben we nu de c6 en niet een gladder gemaakte xm.
Zelfde geld voor de Xantia coupe. Was ook productie klaar maar men was bang dat de dure 406 coupe(pininfarina kost een paar centen)dan minder zou gaan verkopen. Ik heb een klein feestje gehouden toen Folz de plaats overnam van deze Citroen barbaar.
Meneer Folz heeft het project voor xm opvolger ook afgeblazen omdat het een te behoudend gestylde auto zou zijn die in 2000 de xm moest op volgen. Dank zij deze man hebben we nu de c6 en niet een gladder gemaakte xm.
Beetje off-topic
Zijn er plaatjes of foto’s van die Xantia coupe, ik ben erg benieuwd hoe die auto eruit gezien zal hebben?
/off-topic
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI