achterruit verwisselen
zloek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87

Gepost: 29 april 2010 08:34 PM

Ik heb een vraagje:

ik heb op mijn dakje een gewone achterruit en ik wil een ruit met verwarming plaatsen, hoe kan ik dit veilig en zorgeloos verwisselen?

dank

Profiel  

Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 777

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 30 april 2010 08:33 PM
  [ # 1 ]

Het is nogal een ingreep om alleen het raampje te vervangen, zit met een heel strak elastiek vast als ik het goed heb. Meestal wordt het hele dak vervangen, dat is minder werk en bovendien heb je dan weer een nieuw dak. Misschien kun je je oude dak verkopen als dat nog goed is?

Profiel  

puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 30 april 2010 11:20 PM
  [ # 2 ]

Je hebt een pezentrekker nodig, de oude ruit eruit is zo gebeurd. Hiervoor verwijder je de pees die aan de buitenkant in het rubber zit. Het handigst is sowieso het dak er af.
De andere ruit erin en dan met een pezentrekker de pees terug in het rubber zetten.
Heel eerlijk gezegd vind ik het een vervelende klus. Het rubber aan de zijkanten van het dak breekt meestal ook bij de bevestigingspunten dus daar moet je ook wat op improviseren.
Als je geen pezentrekker kunt vinden dan moet het dak er even af, op een platte ondergrond. Dan proberen de pees met 2 schroevendraaiers erin prutsen. Heb ik ooit zo moeten doen maar niet aan te raden! succes

Profiel  

Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 480

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 01 mei 2010 01:34 PM
  [ # 3 ]

Ik zou je aanraden om het dak erop te laten,om het raamwerk klem tussen de bakjes te laten
Het monteren doe je door eerst het rubber in de sponning te plaatsen en dan de ruit erop en de rand erom werken en tot slot de pees met een pezentrekker

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook