mpostma schreef:renz schreef:Voor NA de BX?? Marten ga je mond spoelen! haha, dat kan ik me niet voorstellen hoor! die BIX zal altijd blijven rijden denk ik, desnoods als forum-auto
Nee maar ik snap je probleem wel, ik denk dat voor jou de Xantia wel een mooie opvolger zou zijn voor de BX, ik denk zelf dat de Xsara een TE grote stap is in een keer, teminste zo voelt dat bij mij, Ik zou toch heel erg moeten wennen aan een auto zonder HP
Xsara is hoewel zwaarder dan de BX toch wel een heerlijke gooi en smijt auto. Uitstekende rij eigenschappen en nog redelijke vering (voor springveertjes autootje). Dat is een groot pluspunt. Hij is bovendien volwassen genoeg om er fatsoenlijke motoren bij te kunnen hebben.
Maar ja.. het blijft nog ff hypothetisch. ALs het aan mij ligt, blijft ie nog wel even.
Ik dacht dat je devolgende keer gewoon een 2.2 HDI motor in je bx zou lepelen
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:mpostma schreef:renz schreef:Voor NA de BX?? Marten ga je mond spoelen! haha, dat kan ik me niet voorstellen hoor! die BIX zal altijd blijven rijden denk ik, desnoods als forum-auto
Nee maar ik snap je probleem wel, ik denk dat voor jou de Xantia wel een mooie opvolger zou zijn voor de BX, ik denk zelf dat de Xsara een TE grote stap is in een keer, teminste zo voelt dat bij mij, Ik zou toch heel erg moeten wennen aan een auto zonder HP
Xsara is hoewel zwaarder dan de BX toch wel een heerlijke gooi en smijt auto. Uitstekende rij eigenschappen en nog redelijke vering (voor springveertjes autootje). Dat is een groot pluspunt. Hij is bovendien volwassen genoeg om er fatsoenlijke motoren bij te kunnen hebben.
Maar ja.. het blijft nog ff hypothetisch. ALs het aan mij ligt, blijft ie nog wel even.
Ik dacht dat je devolgende keer gewoon een 2.2 HDI motor in je bx zou lepelen
Ik denk eerder dat mijn huidgie motor de koets overleeft dan andersom.
mpostma schreef:Ik denk eerder dat mijn huidgie motor de koets overleeft dan andersom.
In de volgende BX lepelen
ZX1.4i schreef:mpostma schreef:Ik denk eerder dat mijn huidgie motor de koets overleeft dan andersom.
In de volgende BX lepelen
Je brengt mij wel op ideeen. ourane of milesime koetstje uit F halen, ff chassisnr. overzetten. De DS-VJ-73 moet natuurlijk wel blijven.
Hoe zit dat eigenlijk met het chassisnr. :
Word dat echt gecontroleerd bij de APK, en wat als je gepakt word?
mpostma schreef:ZX1.4i schreef:mpostma schreef:Ik denk eerder dat mijn huidgie motor de koets overleeft dan andersom.
In de volgende BX lepelen
Je brengt mij wel op ideeen. ourane of milesime koetstje uit F halen, ff chassisnr. overzetten. De DS-VJ-73 moet natuurlijk wel blijven.
Wat kost zo’n ourane in Frankrijk?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
zal ik even voor je kijken
ik heb er een voor 2500 eur met 157000km zie foto
Maar jij bezit deze Ourane?
gelukkig niet ik heb er nu 2 en vind dat wel even genoeg maar er zijn altijd wensen
de prijs valt wel mee je moet niet vergeten dat dit een franse auto is en de bx daar gelieft is en dat deze diesel ook weinig gelopen heb maar meestal is het wat de gek er voor geef
klopt laten we maar weer fftopic gaan
citroenc2 schreef:Maar jij bezit deze Ourane?
gelukkig niet ik heb er nu 2 en vind dat wel even genoeg maar er zijn altijd wensen
de prijs valt wel mee je moet niet vergeten dat dit een franse auto is en de bx daar gelieft is en dat deze diesel ook weinig gelopen heb maar meestal is het wat de gek er voor geef
OK. Eric Vertogen zij ooit dat hij zijn (wijlen) BX 18 TZI LPG alleen zou inruilen voor een BX 16V op gas.
Ik wil dit wel gelijk trekken. De enige BX waar ik mijn BX voor zou willen wegdoen (althans de koets) is een BX Ourane of een chamapgne kleurige Millesime. Wat er met het motortje gebeurt zien we dan wel weer… (maar die gaat denk ik dan wel weer over)
Vooruit, maar weer ontopic. Of er moet een apart Ourane topic komen :S
Ok een semi-on-topic vraagje dan
De Type-2 Xantia’s van Renz en PBO die ik heb gezien op de meeting hadden een beduidend grotere poellie op de LHM pomp zitten in vergelijking met Type-1b. Is hier nog een logische verklaring voor :
Staat ‘m goed. Toch de juiste ET waarde (dat zegt denk ik wel genoeg over de oorsprong niet)?