Na 1500 KM in mijn nieuwe C5-3 LB, hoorde ik bij remmen, optrekken, verkeersdrempels een redelijk
hoorbare metalen tik, ergens voorin.
Auto bij de dealer gebracht, heeft daar 12 dagen gestaan. Dashboard werd volledig gestript, alles werd er uitgehaald.
Ten einde raad (dealer kon niets vinden) werd er een technicus van Citroen Ned bij gehaald.
Het bleek dat de tik erin hoorde. Het is een klep op de “voorraadbol” die sluit/opent om doorzakken
van de auto te voorkomen. Volgens CN moet de tik er vanaf KM 0 ingezeten hebben, wat zeker niet zo is, want de tik werd hoorbaar bij ong 1500 km.
Volgens dealer en CN zit het in elke nieuwe C5 met Hydraulische vering ????
Heeft iemand hier ervaring mee ? En zou ik het (vervelende) geluid kwijt zijn, als ik de bol vervang ?
Overigens vind ik dat je dit als HET merk niet kunt maken, de auto is namelijk heel erg stil en zonder rammels of kraakjes. Het geluid valt dus des te meer op !!!!
Citroen C4 5P Picasso
Exclusieve EBV6
C5-3 LB Automaat
Hallo, Ja heel vervelend in zo een stille wagen. Heb ook mijn tweede C5 Exclusive 2.0 HDI 163 Pk met automaat, geen gerammel of getik. Wel heeft een Citroën mecanieker mij verteld dat de C5 af en toe geluiden produceren wegens stabilisator en torsiebaar. Ik denk dat bij de hydramatic enkel een stabilisator te vinden is. Het geluid zou telkens kunnen optreden bij lastwissel.
hoop dat je er ondertussen van verlost bent.
veel succes
Nou lekker dan weer ,
Is weer smoesje om er van af te zijn zo te zien .Verhaal is wel deels aannemelijk maar niet acceptabel te noemen .
Het lijkt me namelijk niet dat ze dit ‘‘normale ‘’ euvel dan bij Citroen zo bedacht hebben bij een nieuwe auto, is geen reclame in ieder geval !!!!!
En als ze in hun gelijk zouden staan had je dat al 1500 km eerder moeten ervaren ook .
Helaas gebeuren deze kwalen ook bij ander nieuwe auto,s , !
Iedereen zal begrijpen dat je er flink van baalt met een irriterend geluid in de auto , vind dat zelf bij een oude auto al kud als het zo zou zijn