Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Toch wel een leuke frisse auto verder.
Succes met overwegen/slopen.
Welke onderdelen ga je/kun je gebruiken van die wagen?
Dat ga ik terzijnertijd ook hier nog vragen. Maar momenteel denk ik aan starter, dynamo, motorsteun, HDpomp, subframe, leidingen, adals, remservo, dashboard, veerpoten, bobijn, verdeelkap enzovoort.
Kortom, al hetgeen op een automaat BX 16TZi ooit van pas zou komen hou ik bij.
Zo ook dashboard en interieurdelen (op de stoelen na).
Wat zeker vliegt is in elk geval:
-motor
-bak
-assen (zouden typisch voor manueel zijn)
-stuurhuis (is een niet-servo-variant)
-uitlaat (zou anders zijn voor een automaat)
-plaatwerk (deuren, spatborden, motorkap enzo).
-waarschijnlijk de banden+velgen
-wieldoppen
Sja, ik zit nu met een vergelijkbaar ‘probleem’, maar dan met een XM.
Ik heb vandaag een groene XM opgehaald voor heel erg weinig, en verwachtte er eentje aan te treffen met ruim 4 ton op de teller, die verder helemaal uitgeleefd was.. Nee, kom ik een behoorlijk nette tegen met maar 166k op de teller.
Maar toch maar gebruiken waar ik hem in eerste instantie voor wilde gebruiken, en dat zijn een aantal onderdelen. Twee andere forumleden hebben zich ook nog aangeboden voor de onderdelen, dus hij gaat wel eervol geslacht worden.
Groets,
Martijn
NU: Renault Laguna 3.0 V6.24, XM 21 Turbo D12 SX (te koop)http://images.spritmonitor.de/376788.png
(& Xantia 1.8 16V Tentation Airco van m’n pa)
Voorheen: BX 19TZI YZ-90-NN - Gesloopt, XM 2.0i 16V SX - Gesloopt, BX 19TZI break XY-15-XY - verkocht, BX 14 NT-57-PX - verkocht, BX 19TGI Routiere FT-ZL-74 - gesloopt, BX 19TZI Break DP-VX-56 - gesloopt, BX 16TZI YN-67-PL - verkocht
http://www.van-gink.nl
Zo, de pomp van de witte zit in de zwarte nu. Dus eens kijken of dat verbetering oplevert op het vlak van remmen en slechte servo.
Het is dus zo ver gekomen dat de witte zijn eerste onderdeel aan de zwarte heeft gegeven. Wordt nog een mooi huwelijk
Voor de rest ga ik de witte nu zo laten staan tot eind juni.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Slim gedaan, een extra BX kopen… Dat scheelt je een hoop ellende als je weer eens wat onderdelen nodig hebt of als je dingen wilt kunnen uitsluiten.
Je snapt wel dat het eind nu nog niet in zicht is, dan komt er volgende maand nog één bij, en daarna weer één… .
Het heeft me enkel moed gegeven om uiteindelijk een strakke DS of 2PK te vinden voor niet te veel geld.
Maar heb ook een oplossing gevonden voor de koets. Zodra ze helemaal ontmanteld is zal ik foto’s maken van de koets en dan mag die een prikje weg. Misschien kan iemand er dan nog een mooie BX mee maken (goede motor slechte koets? )
Heb ook nog een stel ouders die het moeten goedkeuren,dus zo’n vaart zal het wel niet lopen (toch? :angel: )
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Het is een 16 rs toch? Ik denk dat ik iemand weet die interesse heeft in de carburateur.
Ik heb vast iets gemist, maar waarom sloop je deze dan? Hij ziet er namelijk beter uit dan de zwarte van je.
Succes met beslissen in ieder geval.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Hilko16TZI schreef:Het is een 16 rs toch? Ik denk dat ik iemand weet die interesse heeft in de carburateur.
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Zit ik in je vaarwater?
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Mwah, nee hoor. Deze was met handchoke geloof ik. Dat blief ik niet
Ik ga straks een topic openen om te horen wat ik wel en niet kan/moet houden.
Het plan is dus om OFWEL de koets te verkopen OFWEL een rotte (speciale) BX te kopen en alles daarvan over te lepelen in die goede koets.
Liefst verkopen maar dat moet de toekomst uitwijzen, en hangt ook af van wat ik allemaal van rottigheid vind onder het plaatwerk en bekleding.
Vandaag in elk geval de zwarte weer in orde gemaakt, dus dat achterwiel zit nu weer met 4 goede bouten vast . Mijn dag kan dus niet meer stuk
En ow, het ‘druk’-tekort is beter maar nog niet opgelost. Dus zodra ik tijd heb de voorraadbol van Sneeuwitje (met opzet met maar 1 W geschreven) ook maar eens op Grafspee steken
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
welk jaar is de witte eigenlijk?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Forest schreef:Iemand die serieus overweegt om deze auto te slopen, is in
mijn optiek geen BX liefhebber !!
Ik heb biksen gesloopt om minder…
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Overigens wil ik wel ff inhaken op die discussie over tweedehands remblokken. We remmen wel met 80 bar he, ik zie de problemen niet zo. Per ongeluk aan 1 kant een keer ijzer op ijzer gehad. Remtest met handjes los: geen verschil. Mis ik iets hier?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY