Hoe krijg je iemand in een dip ...
Net een telefoontje gehad van de garage. De ZX 1.8i Furio staat daar met een lekke koppaking. Tijdens, de demontage is er nu een kopbout afgebroken.
Wat nu ... Moet ik na 10 jaar afscheid van het rode montstertje?
Of weet iemand een zinnige alternatief. Het is niet de geldboom tot aan de hemel groeit maar ik heb er grote moeite mee om de rode zo naar de sloop te schuiven…
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=115070
succes Gomp…
Aangezien je al jaren een 16V as hebt klaar liggen, hang er een 16V blokje in…
Ik ben net ff naar de auto wezen kijken.
Er zijn 2 bouten gebroken. 1 op het schroefdraad en de ander steekt er nog een cm of 2 bovenuit.
Er blijken ook 2 injectoren te lekken… Sommige dingen komen niet alleen…
Een 16v blok erin heeft nogal wat gevolgen.
1 je moet dat blok vinden, bij voorkeur draaiende en niet op een pallet.
2 als je een 16v erin doet dan schijnen er een hoop zaken niet meer te passen qua slangen, spuitstuk/uitlaat etc.
dus of dat een alternatief is weet ik niet. Dan heb ik het overigens nog niet gehad over de meer dan 40% vermogen toename en dus de gevolgen voor de kenteken regiostratie/rdw. ( ik weet dat sommige daar zich niet druk over maken , maar het kan zeer verstrekkende consequenties hebben)
Laten we het 16v blok even voor wat het is dan zijn er 2 alternatieve blokken die er zo inkunnen.
Uiteraard hetzelfde blok… een 1.8 8v
of een 2.0 8v. Deze zit in een zx Volcane en een diverse andere wagens. 306, 605 en xm. Bij die laatste heb je dan wel weer het gedoe met de hydraulica die erop zit…
ik ga nu dus eerst ff kijken naar een blokje…
Ik wil het rode montstertje toch een kans geven. Daar heeft tie na 10 jaar trouwe dienst wel recht op, op zijn minst een poging…
JaapJ schreef:http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=115070
succes Gomp…
ik denk niet dat dit een alternatief is…. Een C3 heeft natuurlijk een blok dat VEEEEL jonger is. Ik heb gezien hoe deze boel eruit ziet. Het is een wonder dat die andere bouten er wel zijn uitgekomen…
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dagwaarde: 500 euro.
Motor en inbouw: 1000 euro minimaal.
Ergo: Daaaaaaaaaaaaaaag ZX.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
niks DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG waterman.
Er komt een ander blok in.
Of het rationeel is of niet? ws niet ,maar dan had ik een paar jaar geleden al afscheid moeten nemen.
Enneuh,
wanneer heb jij voor het laatst alle bonnetjes van je SM bij elkaar opgeteld?
Er lopen er hier erg weinig rond voor wie een auto ratio is….
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gompy58 schreef:
wanneer heb jij voor het laatst alle bonnetjes van je SM bij elkaar opgeteld?
...
een maand geleden en ik kwam op 37000 euro, tegen een taxatiewaarde van 35500 euro.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maar goed: waarom een ander blok als die bout er ook uit kan? Een beetje garage draait zijn hand daar niet voor om.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nah, rationeel gezien komt jou geld er dus ook niet meer uit… Hooguit met een totall. Okay, dan heb je wel een SM…daar kan weinig tegen op maar je begrijpt mijn punt…
uitboren zo een optie kunnen zijn…
Wat ik nu doe is echte reen zx voor 300 kopen met een zelfde blok, echter jonger en fors minder km;s erop. en de rest kan ook gelijk mee… Als ik alles bij elkaar optel ben ik max 200 meer kwijt… dan de koppakking ed wat ik anders zou hebben gehad…
2 injectoren van het huidige blok zijn namelijk ook aan het lekken. De 1800 heeft ingeklonken injectoren. je kunt ze dus niet los vervangen… nieuwe blok kan 1 op 1 over.
Spanrollen en waterpomp en koppeling zijn ook nagelnieuw en kan dus ook naar dit nieuwe blok over… voor een hondertje of 2 ga ik er dus prima op vooruit.
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Nou, jij bent ook weer snel uit je dipje geklommen…..........
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
waterman schreef:gompy58 schreef:
wanneer heb jij voor het laatst alle bonnetjes van je SM bij elkaar opgeteld?
...een maand geleden en ik kwam op 37000 euro, tegen een taxatiewaarde van 35500 euro.
Dat overschrijd de verkoop waarde dus ook, en niet zo’n beetje ook.
Gewoon klaarmaken die ZX. Als je trouwens een motor uit de XM pakt, die hydroliek is er zo af hoor.
Pals het een project zou zijn zou een 2.0 16v uit een xm een optie zijn.
Zover ik echter heb begrepen vraagt dit wat koelslangen betreft, kachel enzo, en de uitlaat, een aantal aanpassingen.
De tijd om me daarin te verdiepen heb ik nu gewoon niet.
De dame blanche vraagt aandacht om het interieur te swappen, ik heb hal & traprenovatie die ook verder moet en een drukke baan. Vooral die laatste heeft prio wat zonder die kon ik maar weinig immers.
Dit is nu voor het geld en vooral de tijd de beste optie. De ZX moet weer rijden. Belangrijkste is dat ze de 18e verjaardag gewoon zal halen en als kadootje power steering krijgt.
Ik ben best tevreden met deze oplossing
Overigens, ik heb een twee liter acht Klepper overwogen maar zo snel is die niet te vinden. Het gros van de ZX en heeft een 14 of een 16 honderd blokje.
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
maar ik begrijp er hier dus uit dat de garage heeft aangegeven dat de bouten er ook niet meer uit kunnen? tegendraad erin maken en eruit draaien is een techniek die soms bij wielbouten wordt gedaan (hoorde ik bij mijn apk-garage verteld worden)
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Het is even ter sprake gekomen. Het kost alleen veel meer tijd. De faciliteiten om dit goed te doen zijn niet aanwezig. Dan moet dus het onderblok naar een machine werkplek oid en ben je een week verder.
Ik ben prima tevreden met de oplossing die er nu ligt qua eurie en tijd, vooral tijd…
Een 2.0 8v is ook in de Xantia geleverd. En daardoor denk ik ook wel makkelijker te krijgen?
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF