7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7

Op zoek naar een leuke CX
M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 403

- CX 2.0 TRE
Gepost: 30 april 2010 04:19 PM
  [ # 91 ]
par eXeMple! schreef:

Dit zijn serie 1 Pallas wieldoppen. Op een serie 2 20 RE zitten plastic wieldoppen. Het mooiste staan denk ik de alu blokjesvelgen, en die zijn heel goed te vinden in mooie staat tegen redelijke prijs.

Ja, goed te doen: E 125,- http://link.marktplaats.nl/336565934
Maar goed, eerst eens kijken hoe hij zweeft en wat er, naast de verwarming en het hemeltje moet gebeuren.

Profiel  

reynder
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28

Gepost: 30 april 2010 09:54 PM
  [ # 92 ]
Profiel  

M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank

- CX 2.0 TRE
Gepost: 01 mei 2010 09:21 PM
  [ # 93 ]

Mij flink verheugend om as dinsdag naar Den Haag te gaan om een CX serieus te bekijken loop ik vanmiddag onverwachts (had eerst geen tijd omdat ik werk te doen had, om 11:15 toch nog in de auto gestapt nadat het meeste gedaan was) op de Citromobile tegen een juweeltje aan:

CX TRE uit 1983 met 108.000 km op de teller. Mooi in Gris Espadon. Goed interieur wat wel verstopt was onder een schaap.
Ziet er heel netjes uit, aan de carrosserie geen enkel plekje roest. De motor liep perfect, auto steeg snel (eerst achter) en zweefde prima. Zelfs het hemeltje zit er nog netjes in.

Beter dan dit alles nog: deze mooie CX valt binnen mijn budget.

Tja, wat moet ik er van zeggen…...ik ga as maandag de garage bellen waar hij in onderhoud is geweest en zo snel mogelijk langs om een goede rit te maken (rondje op het terrein zegt niet zoveel). Als het aan mij ligt, en hij technisch en qua chassis in net zo’n goede staat is als dat hij voor deze leek leek dan heb ik volgend weekend de sleutel in handen en zweef ik met een grote lach door het land.

Robin Visser schreef:

Goed voor de orriëntatie. Op zaterdag is de mijne er ook. Als je wil, kun je proefrijden. Stuur maar een PB.

Robin, nog heel erg bedankt voor alle uitleg en het ritje met je prachtige GTI. Als ik al niet overtuigd was CX te willen gaan rijden was ik het daarna wel!

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 01 mei 2010 09:49 PM
  [ # 94 ]

Leuk dat er daar eentje gevonden lijkt te hebben, alleen deze is geen Brun Scarabee deze kleur is nl modeljaar 77 t/m 79 geleverd geweest en ik heb er zelf een en dat ziet er heel anders uit.

Deze lijkt mij meer gris kleur zoals gris espadon, kijk maar ff op CX kleuren en zoek daar maar ff op de kleur. Om het zeker weten moet je het kleurnummer ff opzoeken in deze auto zal die waarschijnlijk bij de rechterveerpoot staan.

Verder hoort bij het omhoogkomen de neus eerst omhoog te komen en dan pas achter en bij zakken eerst de achterkant en de neus als laatste. Kwestie ff na laten kijken.

Verder een mooie auto.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 01 mei 2010 09:50 PM
  [ # 95 ]

Afgezien van de rare (naafdop?) stickertjes op de c-stijlen en boven de kofferklep, is het een heel mooie dame ja… Smile
Keuzes…

Profiel  

M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank

- CX 2.0 TRE
Gepost: 01 mei 2010 09:52 PM
  [ # 96 ]
Mark Gielen schreef:

Leuk dat er daar eentje gevonden lijkt te hebben, alleen deze is geen Brun Scarabee deze kleur is nl modeljaar 77 t/m 79 geleverd geweest en ik heb er zelf een en dat ziet er heel anders uit.

Deze lijkt mij meer gris kleur zoals gris espadon, kijk maar ff op CX kleuren en zoek daar maar ff op de kleur. Om het zeker weten moet je het kleurnummer ff opzoeken in deze auto zal die waarschijnlijk bij de rechterveerpoot staan.

Verder hoort bij het omhoogkomen de neus eerst omhoog te komen en dan pas achter en bij zakken eerst de achterkant en de neus als laatste. Kwestie ff na laten kijken.

Verder een mooie auto.

Mark

Ik zie het idd. Zat ik dus even mooi mis Wink

Ge-edit.

par eXeMple! schreef:

Afgezien van de rare (naafdop?) stickertjes op de c-stijlen en boven de kofferklep, is het een heel mooie dame ja… Smile
Keuzes…

Die zijn er hopelijk af te halen.

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 02 mei 2010 09:29 AM
  [ # 97 ]

Dat zou leruk zijn, een nieuwe gfrist espadon alhier ! Waar een proefrit al niet goed voor is cheese

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2355

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 02 mei 2010 09:56 AM
  [ # 98 ]
Mark Gielen schreef:

Bij mij komt ook de achterkant eerst naar boven? Heeft dat te maken met een andersom aansluiten van het systeem, of is het echt verkeerd?

Profiel  

Mark Gielen
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2214

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 02 mei 2010 10:17 AM
  [ # 99 ]

Zover ik weet hoort eerst de neus omhoog te komen en bij het zakken eerste de achterkant.

Er zit zover ik weet ook een veiligheidsventiel in dat als de druk wegvalt onder het rijden de achterkant als eerste zakt en de neus en het remcircuit als laatste druk houden zodat je nog tijd hebt om veilig te stoppen.

Maar er zijn vast wel mensen hier die er veel meer van weten en zeker weten hoe het nu hoort.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  

citroencx.eu
Facebook

Profiel  

M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank

- CX 2.0 TRE
Gepost: 02 mei 2010 10:09 PM
  [ # 100 ]
Mark Gielen schreef:

Er zit zover ik weet ook een veiligheidsventiel in dat als de druk wegvalt onder het rijden de achterkant als eerste zakt en de neus en het remcircuit als laatste druk houden zodat je nog tijd hebt om veilig te stoppen.

Maar er zijn vast wel mensen hier die er veel meer van weten en zeker weten hoe het nu hoort.

Dat heeft lijkt mij niets te maken met het eerst achter omhoog komen. Maar zoals je zegt, er zijn hier vast mensen die dat zeker weten.

Profiel  

Gepost: 03 mei 2010 12:09 AM
  [ # 101 ]
Mark Gielen schreef:

Zover ik weet hoort eerst de neus omhoog te komen en bij het zakken eerste de achterkant.

Eerst de achterkant hoor, zoals een kat opstaat zeg maar.  Wink Smileys

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank

- CX 2.0 TRE
Gepost: 03 mei 2010 01:13 AM
  [ # 102 ]
La Léo schreef:
Mark Gielen schreef:

Eerst de achterkant hoor, zoals een kat opstaat zeg maar.  Wink Smileys

Is ook logisch, de voorkant is veel zwaarder.

Profiel  

M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank

- CX 2.0 TRE
Gepost: 03 mei 2010 10:31 AM
  [ # 103 ]

Vanochtend even een rondje bellen langs wat garages gedaan: Tres Beau, van Soest en de Jong.

De koppaking en wat andere rubbertjes zijn in december voor de APK vervagen door Tres Beau. Bij v Soest heeft hij 3/4 jaar geleden op de brug gestaan en hij had het over een roestvrije, mooie auto. Gert de Jong is er morgen pas weer, hij heeft de CX het recentst op de brug gehad.

Zou het gezien deze informatie verstandig zijn om nog met een CX-expert langs te gaan om te kijken? Of weet ik als de Jong morgen de verhalen van de andere bevestigd dat het wel goed zit? (geen idee, 1e keer dat ik een CX koop dus….)

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 mei 2010 10:38 AM
  [ # 104 ]

Het kan natuurlijk nooit kwaad een expert mee te nemen. Lijkt me.

Profiel  

M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank

- CX 2.0 TRE
Gepost: 03 mei 2010 02:29 PM
  [ # 105 ]

Ik doe toch, voor mijn gemoedsrust, eerst een aankoopkeuring doen. In Leerdam kan ik donderdag terecht dus het wordt nog even geduld….en dat zal erg moeilijk worden met nog een vrije dag er tussen ook.

Profiel  

7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook