Kinderen in een Mehari
Schoot
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 94

- CX Athena
- XM 2.0 16V Berline
Gepost: 02 mei 2010 10:40 PM

Weer een jaartje afkicken tot de volgende Citromobile….. In de tussentijd, kent iemand de wetgeving m.b.t. tot het meenemen van kinderen in een Mehari? 

Normaal gesproken moeten kinderen natuurlijk in een zitje of op een verhoging maar zonder (drie-punts) gordel is dat onmogelijk.  Mogen kinderen dan zo mee, zonder zitje en zonder gordel op de achterbank (in 4 persoonsmodel) of moeten ze voorin met een heupgordel?  Of, o nee, mogen kinderen formeel niet meerijden? 

Weet iemand hoe dit precies zit?

Dank en groet,
Eward

He had a great devotion to the Goddess Athena, who he believed guided him at key moments in his life (Proclus, 412 AD)

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5164

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 02 mei 2010 10:47 PM
  [ # 1 ]

Van welk bouwjaar is je Mehari?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Schoot
< 100 berichten
Rank

- CX Athena
- XM 2.0 16V Berline
Gepost: 02 mei 2010 10:57 PM
  [ # 2 ]

Hallo Ree.  Een Mehari staat nog op mijn verlanglijstje.  Ik ben voorzichtig aan het rondkijken maar het meenemen van kinderen is wel een absolute voorwaarde. Anders gaat het zo ie zo niet door. Dat lijkt me namelijk zo leuk, met de kleine op stap. Rugzakje mee en de Veluwe op, of tent achterin en een weekendje naar de Ardennen. 

Als ik me niet vergis hoeven hele vroege Mehari’s helemaal geen gordels te hebben (<1971) en de rest alleen voorin, en ik neem aan dat dat ook consequenties heeft voor de kids.  Maar misschien heb ik het wel fout. 

Weet jij hoe ‘t zit?

Groet

He had a great devotion to the Goddess Athena, who he believed guided him at key moments in his life (Proclus, 412 AD)

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5164

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 02 mei 2010 11:05 PM
  [ # 3 ]

Voor 71 heb je inderdaad geen gordelplicht, maar je mag je dus geen kinderen onder de vier vervoeren zonder gordels.

Hier staan de regels duidelijk en relatief eenvoudig uitgelegd.

Heb je hier voldoende aan?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

Schoot
< 100 berichten
Rank

- CX Athena
- XM 2.0 16V Berline
Gepost: 02 mei 2010 11:55 PM
  [ # 4 ]

Helder.  Dank !

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook