Totaal aantal Berichten: 124
- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Ik ben de eigenaar van de blauw/groene BX die ik gisteren op Citromobile vergeten op de handrem te zetten was. Toen ik enkele uren later terug naar de auto ging had die zich “verplaatst”. Iemand was echter zo vriendelijk geweest een steen voor het wiel te leggen. Langs deze weg wil ik deze persoon dan ook bedanken, er is geen schade aan de bumper, enkel moet ik een nieuwe kentekenplaat laten aanmaken. Alvast nogmaals bedankt om verdere schade te vermijden. Toen ik hem daar parkeerde stonden er namelijk nog geen wagens en ik kreeg net een telefoontje en ben gewoon de handrem vergeten.
BX? Omdat ie lekker fout is….
En die DS? heeft die geen schade opgelopen? Of heg je heb nu over die auto?
Ik was erbij maar heb die steen niet gelegd. Ik ken de desbetreffende persoon ook niet.
- BX 16 TRS
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Ik denk niet dat er verder schade was, want niemand heeft een briefje ofzo achtergelaten. Die DS, was dat een zwarte ? Toen ik het weglopen ontdekte zat daar een man in die wagen en die heeft niks gezegd. Aan de lichte vervorming van de nummerplaat te zien zal de wagen waarschijnlijk stilletjes weggerold zijn en dan tegen de stalen bumper tot stilstand zijn gekomen. Nogmaals m’n excuses en bedankt aan diegene(n) die hem tegengehouden of weggeduwd hebben.
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Leuke BX trouwens. Vooral die radiobesturing op het stuur. Was dat toevallig een optie toendertijd?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
- BX 16 TRS
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
De stuurbediening is zelfbouw, niet meer dan een polyestervormpje van het stuurhart, met daarin de afstandsbediening van de clarion weggewerkt. Werkt trouwens prima, de auto is na een aantal jaren stilgestaan te hebben sinds 2 weken terug gekeurt en ik ben bezig hem volop te moderniseren. Ik heb zelf een caraudiozaak en de wagen werd en wordt gebruikt als demovoertuig. De huidige kofferbakinbouw word vervangen door een nieuw exemplaar bestaande uit aluminium, inox en carbon. Ik hoop binnen enkele weken klaar te zijn zodat we deze zomer nog wat meetings kunnen meepikken.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ik bekeek net de foto`s van het incident. Leuke bx hoor! meer foto`S?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- BX 16 TRS
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Ik heb geen foto’s van het incident, trouwens denk niet dat er veel kracht aan te pas zal geweest zijn. Pas gisteren bij het thuiskomen kreeg ik in de gaten dat hij die DS geraakt had, anders was ik zeker iets gaan zeggen tegen die eigenaar. Foto’s van de wagen ? Die zijn er zeker maar ik weet niet hoe te posten, als er dingen zijn die jullie erover willen weten vraag maar. Origineel was hij goudkleurig en uitgevoerd als 16TRS, ongeveer 10 -12 jaar geleden was ik die kleur beu en heeft de wagen een volledige metamorfose ondergaan.
De bodykit kwam van ARNDT design en werd geleverd door het inmiddels failliet gegane Carequipment,het interieur werd herbekleed in alcantara, de velgen zijn van ARBET,de motor werd heropgebouwd door een revisiebedrijf en intern werd de nokkenas, de carburateur, de kleppen enz.. veranderd en fijngetuned. De motor heeft dan een tijdje minder goed gewerkt totdat we de Solexen vervingen door een weber exemplaar ( lichtjes gemod) en sindsdien loopt hij gesmeerd. Het motorvermogen bedroeg bij de slecht werkende carburtor 110 pk, sindsdien denk ik dat we iets hoger zitten. Voor mij is de caraudio eigenlijk de reden waarom de BX altijd gebleven is en blijft. Momenteel zijn ben ik een aantal dingen in carbon aan het bouwen zodat ook de moderne looks wat verder doorgedreven worden, de achterspoiler onder de bumper is klaar, de speakerbehuizingen in de vloer zijn klaar. Verder wil ik het interieur in het leder laten bekleden en komen de zetelachterkanten ook in carbon. De installatie is in de loop van de jaren al oneindig aantal keren veranderd.
- BX Sport MK2
- AX GT chic
even een voorproefje dan:
Foto`s uploaden lukt wel?
- BX 16 TRS
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Voorproefje ? Nee ik heb geen idee hoe je foto’s moet uploaden, ben geen computerliefhebber, ik gebruik die dingen wel maar ben er nog niet ingeslaagd om foto’s wereldwijd te krijgen. Ik kan ze ook op m’n eigen website plaatsen maar dat is een veel makkelijkere procedure.
Totaal aantal Berichten: 3025
- BX 19 GT
- BX 16 RS
McDean schreef:even een voorproefje dan:
Foto’s van Martijn kun je niet direct linken. Zo kan ‘t wel:
http://62.95.94.132/gallery/album129/194_G?full=1
- BX 16 TRS
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
@Mcdean, die “sport” van jouw ziet er echt goed uit, leuk met die combinatievan spatbordverbreders vooraan. Zelf heb ik een sport in opbouw maar spijtig gnoeg niet de tijd om hem snel klaar te krijgen. De motor van m’n exemplaar is volledig naar de haaien gedaan door de vorige eigenaar en ik moet een paar deuren vervangen vanwege roest. De body van de sport was trouwens ook onherstelbaar beschadigd en daarom heb ik de volledig auto dan omgebouwd in een 16TRS body. Dus een “sport” met TRS zijruitjes.
- BX 16 TRS
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
@beerpeet, ja zo kwam ik er achter dat hij die andere wagen geraakt had.Op de meeting wist ik dat niet, gelukkig is er geen schade aan beide wagens. Die bumpers werden pas vorig jaar herspoten omwille van steenslag. Kom ik eindelijk na jaren nog eens naar Citromobile met de bx, gebeurt dit. Alle andere jaren kwam ik met de Nissan Patrol, gelukkig dat die nooit lopen is gegaan. Trouwens het valt me op dat er blijkbaar nog meer bx’en uitgebouwd zijn, maar dat je die zelden op meetings ziet. In nederland kiest men meer voor originele uitvoeringen, in Belgie zie je gewoon bijna geen BX’en meer.
- BX Sport MK2
- AX GT chic
beerpeet schreef:
Foto’s van Martijn kun je niet direct linken. Zo kan ‘t wel:
http://62.95.94.132/gallery/album129/194_G?full=1
aah ok! (mijn bericht niet gecontroleerd)
Bart CSD schreef:Voorproefje ? Nee ik heb geen idee hoe je foto’s moet uploaden, ben geen computerliefhebber, ik gebruik die dingen wel maar ben er nog niet ingeslaagd om foto’s wereldwijd te krijgen. Ik kan ze ook op m’n eigen website plaatsen maar dat is een veel makkelijkere procedure.
Je kan ze op je eigen site zetten en vervolgend hierheen linken.
Bedankt voor het complimentje! Mijn “1400” is inderdaad geen 1400 meer. Er komt nog wel is een orginele sport voorbumper op. Dat sluit toch wat mooier aan op de achterbumper vind ik.