Vanuit Almelo is dat iets van 160 km, dus ongeveer anderhalf uur doorrijden met de XTR
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Harm schreef:och ik vind:
hoe verder weg hoe beter! Lekker eindje rijden, en eens in een andere omgeving zijn.
Het “verre” land waar onze Citroenen vandaan komen lijkt me leuk
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
vorige meeting was bij mij in de achtertuin…
maar tja toen was ik nog geen lid
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Op zich vind ik alle locaties wel best, maar wat mij betreft dan middag avond op z’n minst. Alleen testritjes en motorkap kwijlen vind ik één keer wel zat. Alhoewel ik best nog wel graag een keer in een ds, mehari, xm, xantia, ax, zx, enz wil rijden
Caroline81 schreef:Op zich vind ik alle locaties wel best, maar wat mij betreft dan middag avond op z’n minst. Alleen testritjes en motorkap kwijlen vind ik één keer wel zat. Alhoewel ik best nog wel graag een keer in een ds, mehari, xm, xantia, ax, zx, enz wil rijden
Nou nou… jij moet nog veel leren merk ik al! Misschien ben je nog niet Citrofiel genoeg!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
deur63 schreef:voge schreef:Mooie foto’s hoor!!! Staat mijn BX een keer op de foto, staat de motorkap weer open Lekkere reclame is dat…
Jehzeker, jouw 14e wordt gebruikt om die mooie rode GTi weer aan de gang te krijgen
Beetje laat met mijn reactie,maar die mooie rooie is van mij em had geen starthulp nodig!!!! Ik geef wel toe,als ik starthulp nodig heb dan liever van een 14e dan van een Yokohatchu supertech! Mag ik je bellen als het nodig is Voge?
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
erwt schreef:ik heb uit hele betrouwbare bron vernomen dat er waarschijnlijk een meeting aankomt in aalsmeer. Ik heb 2 hints: bloemen + erik! Meer kan ik nog niet kwijt!
tsja… we moesten maar vast een datum gaan zoeken.. maar daar maak ik wel een ander topic voor aan.
Hmm, Harm: Kun je me dan niet ophalen vanuit het noorden?
Je vond het wel leuk om een eindje te rijden.
Dus in principe kan ik ook wel naar die najaarsrit.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
CitroenAZU schreef:XBXG schreef:Vooral een hele ervaring om eens in een T46 vrachtwagen uit 1960 met V6-in-lijn op benzine te zitten.
Hmmm…V6 in lijn
Zo ik ben dan ook weer terug. Foto’s staan ook op het net, zie andere draadje : http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?p=121345#121345
@TinusTussengas: Hoe doen we dat met die velgen en wieldoppen?
Kom je die ophalen of heb je bekende hier in de buurt die het kan afhalen?
Ik hoor het wel.
Hey Martijn.
Ik zal ze binnekort wel komen halen. Maar volgende week krijg ik mijn nieuwe werkrooster,dus dan kan ik wat makkelijker afspreken. Ik hoop dat ze niet in de weg liggen? Ik PB je zsm okay?
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
BXsport1986 schreef:Caroline81 schreef:Op zich vind ik alle locaties wel best, maar wat mij betreft dan middag avond op z’n minst. Alleen testritjes en motorkap kwijlen vind ik één keer wel zat. Alhoewel ik best nog wel graag een keer in een ds, mehari, xm, xantia, ax, zx, enz wil rijden
Nou nou… jij moet nog veel leren merk ik al! Misschien ben je nog niet Citrofiel genoeg!
Ben opgegroeid met eenden en een zekere vorm van citrofilie is zeker wel aanwezig Maar aangezien ik alleen maar iets begrijp van mijn visa motor en een eendenmotor voel ik me een beetje stom als ik dan de hele tijd onder motorkappen van nieuwere types sta te turen of ik iets herkenbaars zie. En technische verhalen te verwerken krijg over hoeveel toeren bij welke snelheid, waarbij ik over het algemeen halverwege de draad wel kwijt ben (niet te persoonlijk opvatten marten… )
Maar neemt niet weg dat ik het prima naar mijn zin heb gehad
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ervanuitgaande dat je het wel wilt weten wat het allemaal is en betekent, kan ik http://www.howstuffworks.com aanraden. Het principe van een eend/visa motor is immers niet anders dan alle andere zuigermotoren. Die site is ideaal als je bijvoorbeeld wilt weten hoe een versnellingsbak nou werkt enzovoort.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
..velgen…
TinusTussengas schreef:
Hey Martijn.
Ik zal ze binnekort wel komen halen. Maar volgende week krijg ik mijn nieuwe werkrooster,dus dan kan ik wat makkelijker afspreken. Ik hoop dat ze niet in de weg liggen? Ik PB je zsm okay?
OK prima, ik hoor het wel. Ze liggen droog in de besteleend
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Caroline81 schreef:.....Maar aangezien ik alleen maar iets begrijp van mijn visa motor en een eendenmotor voel ik me een beetje stom als ik dan de hele tijd onder motorkappen van nieuwere types sta te turen of ik iets herkenbaars zie. En technische verhalen te verwerken krijg over hoeveel toeren bij welke snelheid, waarbij ik over het algemeen halverwege de draad wel kwijt ben (niet te persoonlijk opvatten marten… )
Maar neemt niet weg dat ik het prima naar mijn zin heb gehad
Wat zou Freud dan zeggen van al dat gegluur onder motorkappen? Als er al mensen met veerbollen-boxershorts rond gaan lopen…
Ik moet zeggen dat het wel ontzettend snel gaat op dit forum zeg! Heb na de meeting geen tijd meer gehad om ff op het forum te kijken, staan er ineens weer 12 pagina’s. Pfoeh!
Maar het leukste van zo’n meeting is toch vooral om een keertje de gezichten achter al die nicknames te zien. Ik heb me in elk geval prima vermaakt, het feit dat ik pas tegen 6-en wegging terwijl ik eigenlijk gepland had om te vertrekken rond 4-en spreekt wat dat betreft voor zich.
Ik vond de enorme kracht in die BX van Marten ook wel erg stoer hoor. Caroline mocht een stukje rijden, ik zat met SZ achterin. Op de terugweg wisselden Caroline en Marten van plaats. En toen met een rotgang over die verkeersdrempels…. zegt Marten “ja, er ligt ook nog een motorblok achterin”.... :schater :schater
Ja ik reed nog veels te braaf, dacht jullie moeten toch ook wel ff ervaren hoe het echt kan
Wie had er nou foto’s over m’n schouder gemaakt?
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Dat was SZ, ik had geen camera bij me. Vrouwlief had die meegenomen naar een weekendje Düsseldorf.
Maar ik ben ook niet zo’n fotograaf hoor.