4 van de 39
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Yke’s 2400 GTI 1980
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 23 april 2010 03:56 PM
  [ # 46 ]

Als je het weet is het inderdaad niet moeilijk,wel leuk om te zien mijn schuifdak toch net even iets anders zat..
Ook goed om te horen dat de roestschade meevalt,dat zie je niet vaak met schuifdaken…......

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 23 april 2010 05:17 PM
  [ # 47 ]

OK, duidelijk. En duidelijke foto’s ook. Dat rubber hoeft er pas af nadat je besloten hebt dat het grondiger moet worden aangepakt. Bedankt.

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 25 april 2010 08:58 PM
  [ # 48 ]

Goed werk Yke, gewoon eruit met die dakplaat!! Het kost allemaal iets meer tijd, maar dan kun je het ook goed aanpakken!! Je bent nu toch al een flink eind op weg, dus nu ook maar even doorbijten.

Tipje: de voorruit ook eruit halen! Het is niet veel werk, maar het eindresultaat zal er een stuk mooier van worden. Ik had nog even gekeken, en dan zie dat de auto al eens (bij)gespoten is zonder de ruit te demonteren, en het wordt er niet mooier op. Ik heb eigenlijk niet naar je zijruitjes gekeken, maar ook daar even goed inspecteren of daar ook roest zit…..

Ik denk dat er binnenkort nog een HEEL erg mooie CX in de schuur te vinden is, naast die van Teun….

Ik ben weer rijdend zo ongeveer Smile Nog een paar bekende puntjes op de i…

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 03 mei 2010 06:51 PM
  [ # 49 ]

Ik twijfel nog ff over die voorruit. Voorzover ik het kan zien is het qua roest allemaal OK daar..

wel na de citromobile (wat een dag weer..)nog twee KNEITER harde voordeuren gescoord voor wénag cheese

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 03 mei 2010 06:56 PM
  [ # 50 ]

voorruit eruit is maar een klein klusje…. En dan weet je het ook zeker!

serie 1 portieren worden steeds zeldzamer in goede staat, je hebt geboft!

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 mei 2010 07:00 PM
  [ # 51 ]

Serie 1 en serie 2 portieren zijn hetzelfde. Alleen de strips zijn anders.

Serie 1 en serie 2 naast elkaar.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 03 mei 2010 07:49 PM
  [ # 52 ]

op enkele bevestigingsgaten voor het deurpaneel en de slotgaten en de bevestiging van de rubberstrip aan de onderzijde, die s2 niet en s1 wel heeft, na….

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 mei 2010 09:11 PM
  [ # 53 ]

Zit niet te zeiken, Evan! Die deuren zijn in principe zonder problemen uitwisselbaar.

Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 mei 2010 09:11 PM
  [ # 54 ]

Tot je de rubbers aan de onderkant er op wil hebben en de deurpanelen netjes wil monteren….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 mei 2010 09:17 PM
  [ # 55 ]

Deurpanelen zijn geen enkel probleem. Kijk maar naar de foto. Alle gaten komen overeen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 mei 2010 09:24 PM
  [ # 56 ]

Nope. Ik zie zo al verschillen. Daarbij: ik ben er vaak genoeg mee aan het vechten geweest. Vooral het ontbreken van de nokjes voor de onder-rubbers is een probleem. Zonder die rubbers krijg je veel meer geluiden in je auto, met name als het regent. Maar goed, wie ben ik hé...beun vooral lekker verder.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 03 mei 2010 09:24 PM
  [ # 57 ]

De deuren van de serie 2 CX’en roesten toch ook minder snel dan die van de serie 1? Of verbeeld ik me dat?

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 03 mei 2010 09:47 PM
  [ # 58 ]

Die rubber flappen onderaan de deuren heb ik juist weggehaald want het leken mij heerlijke plekken voor vocht dat niet snel opdroogt—> roest… shut eye Een natte weg hoor je idd wel iets beter.

De nokjes zitten er nog, dus ik kan ze altijd weer terugzetten.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 03 mei 2010 09:50 PM
  [ # 59 ]
par eXeMple! schreef:

Die rubber flappen onderaan de deuren heb ik juist weggehaald want het leken mij heerlijke plekken voor vocht dat niet snel opdroogt—> roest… shut eye Een natte weg hoor je idd wel iets beter.

De nokjes zitten er nog, dus ik kan ze altijd weer terugzetten.

ik heb hetzelfde gedaan met die dingen, weg ermee zit al weer roest aan de binnenkant van de randjes, en als het regent ga ik gewoon niet rijden, behalve naar Citromibiel dan.  cheese

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 03 mei 2010 10:17 PM
  [ # 60 ]
Nelis Infra schreef:

De deuren van de serie 2 CX’en roesten toch ook minder snel dan die van de serie 1? Of verbeeld ik me dat?

Deuren zijn in basis gewoon hetzelfde of ik nou een serie 1 of 2 in mijn handen heb ze zijn op dezelfde manier opgebouwd,ik heb wel het idee dat bij serie 2 deuren iets meer is gedaan aan roestpreventie.

Trouwens serie 2 deuren kunnen heel makelijk omgebouwd worden naar serie 1,dit is zeker geen wereld klus zelfs een beunhaas kan het

Profiel  
 
 
4 van de 39
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook