Totaal aantal Berichten: 296
- ZX 1.8 Break aura
Ik heb iets vreemds met mijn autoradio. Zodra ik radio luister zijn er nooit problemen maar zodra ik de cd ga luisteren wil het gebeuren dat de cd of gelijk niet gelezen wordt of er na een tijdje mee kapt en me de melding geeft dat de cd niet meer te lezen is.
Nu kan het ook aan de radio liggen maar die heeft het in de vorige auto altijd goed gedaan.
Het lijkt erop dat wanneer ik niet de motor start maar gewoon muziek ga luisteren de cd speler deze kuren niet heeft.
Zou er iets kunnenzijn dat stroompieken of kleine stroomuitvalletjes veroorzaakt? het tuner gedeelte is altijd ok.
Alvast bedankt
Rien
Grappig, ik heb dit probleem ook gehad met mijn Radio/CD in de ZX.
De radio was inmiddels al 4 jaar oud en heeft eerst in een AX en een C3 probleemloos gespeeld. In mijn ZX kreeg ik na een half jaar dezelfde kuren zoals jij ze beschrijft. Ik denk dat het komt doordat de radio te warm word, na een tijdje afkoelen speelde de radio weer probleemloos CD’s af.
Ik vond het toen een mooi moment om een nieuwe Radio te kopen
haham typisch zeg, bij mij is het juist andersom. Als de CDspeler koud is, heeft ie problemen met CD’s afspelen, als ie warm is werkt hij juist probleemloos.
deur63 schreef:haham typisch zeg, bij mij is het juist andersom. Als de CDspeler koud is, heeft ie problemen met CD’s afspelen, als ie warm is werkt hij juist probleemloos.
Ah op die manier, ruilen die CD spelers
Ok nu weer effe serieus, als de radio niet te oud is, zou ik het op garantie proberen te claimen mits je de bon nog heb. Alle elektronische apparaten die in de EU worden verkocht hebben 2 jaar garantie.
Als de radio niet zo duur was en zo eentje van 13 in een dozijn was van de MediaMarkt, dan zou ik gebruik maken van de gelegenheid om een nieuwe erin te gooien. Tegenwoordig heb je voor €100 al een VDO of Sony die ook nog eens MP3 kan afspelen.
Ik zou inderdaat eens de lens (laten) schoonmaken. Schuin achteroverhangde auto-cd spelers moeten niet zeuren. Een auto staat / rijd ook niet altijd recht. En te warm…ja dat kan, als je de mazzel hebt dat het apparaat lekker dichtbij je kachelradiator zit.
Test