5 van de 39
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Yke’s 2400 GTI 1980
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 04 mei 2010 11:56 AM
  [ # 61 ]

Dat hoop ik dan maar want het zijn idd serie 2 deuren.. oh oh  Volgens mij heeft de serie 2 deur extra gaten tbv de serie twee panelen, en moet ik de plastic buisjes waardoor de bouten van het handvat van de serie 1 panelen vastzitten meenemen naar de nieuwe deur. Komt vast goed.. En zo niet dan toch, ik weet nog een mooi voorraadje deuren staan, vast ook nog wel wat serie 1 tussen..

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 04 mei 2010 01:21 PM
  [ # 62 ]

Volgens mij zit idd de handgreep bevestiging net iets anders, de onderste bout zit wel goed, maar de bovenste zit op een andere positie. En de slotjes hebben een andere sparing in de deur.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 04 mei 2010 05:45 PM
  [ # 63 ]

yep, slotjes zijn ondervangen! De rest zal wel lekker pielen worden, maar ik geloof best dat ik eruit kom.

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 06 mei 2010 09:59 PM
  [ # 64 ]
yke schreef:

Tja, het eruithalen ging heel makkelijk toen ik eenmaal doorhad hoe. Ik heb het geheel er natuurlijk nog niet weer inliggen, maar ik geloof nooit dat dat heel veel moeilijkheden gaat opleveren.

Wat ik wél merkte is dat het rubber aan de achterzijde van het schuifdakje héél vast geklemd zit. dat is het rubber dat op foto 3 zo guitig uitsteekt… Als je het lostrekt scheurt het. Je moet echt de rand waarin het geklemd zit wat ruimer maken, met een schroevendraaier oid.

Maar wel op een zaterdag middag te checken, dat zeker..

Yke, ter lering ende vermaak! Ik heb me in de nesten gewerkt door even het schuifdak te willen controleren; overmoed komt voor de val!
De 3 boutjes waren snel gevonden en de kap van het schuifdak komt dan wel een beetje los en kan ook wat naar voren, maar nog niet er uit. Uiteindelijk ook de plastic geleiders aan de voorkant eruit maar ik krijg kap en mechaniek er niet uit. Ik kan wel beide wat optillen.
Hoe kom je bij de oploop-blokjes aan de achterkant?
Inmiddels lijkt het erop dat het mechaniek, zeg maar het binnenscherm te ver naar voren is geschoven, zodat het voor de kap staat. De schuifdakmotor wil het mechaniek nog wel een beetje bewegen maar loopt vast voordat ik boven- en onderkant weer op gelijke hoogte heb om de boutjes vast te kunnen zetten. De geleiders aan de voorkant staan ook op het puntje van of net voor de geleide rail.
Het lijkt er allemaal wel uit te zien als op je foto’s,
Als je nog wat suggesties hebt houd ik me aanbevolen.
Anders morgen maar eens een bevriende specialist aanspreken en werkplaatshandboeken besturderen.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 07 mei 2010 11:16 AM
  [ # 65 ]

Ha Jelte,
da’s niet zo mooi! ik had de oploopbokjes als eerste eruit gehaald, en ik denk dat dat het verschil maakt tussen er wel of niet uit kunnen halen. Die bokjes haalde ik eruit toen het dak helemaal open stond, want dan zie je 2x2 boutjes zitten die de bokjes vasthouden. Ik denk dat je nu het probleem hebt dat die schroefstang die het dak opentrekt niet goed gericht zit. Misschien dat je dat met wat assistentie weer voor elkaar krijgt. Overigens, je moet dat toch ook met de hand kunnen doen? Ik heb een metalen lip in het dakje aan de binnenkant die de schroefstang ontgrendeld. Dan moet je het hele dakje weer mee naar binnen kunnen schuiven als het niet ergens anders vastloopt.

Ik heb helaas in geen enkel RPH een goed handleiding voor dakjes gezien..

Kun je anders wat foto’s maken?
Succes!

yke

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 07 mei 2010 08:44 PM
  [ # 66 ]

Yke, bedankt voor de nadere uitleg. Ik had je eerste procedure niet nauwkeurig genoeg gelezen. Uiteindelijk was het meeste werk om weer terug te komen bij de uitgangspositie. Daar had ik wat extra handen bij nodig, oa David Overberg, d’Oro. Handleiding voor het uit- en inbouwen van een schuifdak heb ik ook daar niet kunnen vinden. Toen het dak weer normaal functioneerde kon ik inderdaad de schroefjes&moertjes; in de juiste volgorde loshalen en kwam het geheel er soepel uit. Toch meer even doorgezet en meteen alles nagekeken en de beperkte hoeveelheid roest behandeld. Zoals te zien op de foto’s ziet het er allemaal erg gezond uit.
Inmiddels alles in de RX5 gezet en rustig weer terug gebouwd. Meteen m’n windschermpje erop gezet (foto als het beter weer is).

Afbeelding Bijlagen
Opendakframe-640x480.jpgSchuifdakbinnen-567x480.jpgSchuifdakplaat-640x480.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 07 mei 2010 11:17 PM
  [ # 67 ]

gelukkig zijn er nog schuifdaken die nog wel roest en rotvrij zijn,goed en leuk om te zien

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 08 mei 2010 04:47 PM
  [ # 68 ]

very good Goed dat het gelukt is Jelte!

Van mijn dakje heb ik inmiddels ook de gaatjes dichtgelast en in de RX5 gedoopt. Hoe is het met jouw bak en de onderkant van de randen aan de buitenkant van het dakje? daar zat bij mij toch stiekum ook wat roest->RX5+carroseriekit

Verder ben ik mijn oude en nieuwe deuren aan het ontmantelen voor de spuiter. Ik heb tot nu toe geen problemen om zaken weer terug te plaatsen. zelfs de oude slotjes lijken netjes te passen. Er komt vast nog wel narigheid van, maar vooralsnog gaat-ie prima.

de spiegels gaan nog veel gedoe opleveren, maar dat zien we dan wel weer..

Profiel  
 
Jelte Feenstra
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 28-09-2009

- CX 25 GTi
Gepost: 08 mei 2010 06:19 PM
  [ # 69 ]
yke schreef:

Hoe is het met jouw bak en de onderkant van de randen aan de buitenkant van het dakje? daar zat bij mij toch stiekum ook wat roest->RX5+carroseriekit.

Klopt, met name de naar beneden hangende randen, waar het vocht wat langer blijft hangen en die tot overmaat van ramp nog dubbel zijn uitgevoerd ook, met de nodige capillaire kiertjes dus. Ook de omlaag gebogen rand van het dak dat in de afdichtingsrubber gevat zit en dus vochtig blijft, is kwetsbaar. Zoveel mogelijk roest weg gekrabd en met RX5 laten vollopen. Het blijft een aandachtspunt! Ieder jaar even controleren. Simpel als je het een keer gedaan hebt Wink .

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 17 mei 2010 12:28 PM
  [ # 70 ]

Zo, ik heb een date met de spuiter, 13 juni gaat-ie er heen, dus eindelijk een deadline! mijn nieuwe deuren zijn kaal, alles moet nog ontvet worden, nog een paar plekjes bijschuren, voorruit eruit, antenne eraf….zo klaar toch?  cool purple Ik popel!

Iemand nog een oprijwagen te leen? of anders een goeie tip? Moet wel op zondag kunnen dan..
Groeten

Yke

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 17 mei 2010 12:35 PM
  [ # 71 ]

Mooi, een harde deadline Smile

Ik huur mijn autoambulances en oprijwagens altijd bij Kohler in Den Haag. Van ‘t Hart in Rotterdam heeft ook oprijwagens. Moet je wel BE hebben, om een CX te kunnen vervoeren…

Kohler kan sowieso op zondag, die ander weet ik niet…

http://www.hartautoverhuur.nl
http://www.kohler.nl

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 17 mei 2010 02:30 PM
  [ # 72 ]

ha, bedankt.
Van het Hart heb ik erder gebruikt voor de CX, de kleine wagen , met een beetje overgewicht dus, op mijn gewone rijbewijs. Het is ook niet een hele grote rit, dus ik denk dat ik dat nog wel een keer aandurf. Kost wel een meier, maar ja.
NOg andere tips?

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 17 mei 2010 02:42 PM
  [ # 73 ]

Voor minder dan een meijer, lijkt het mij overbodig verder te zoeken….

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 17 mei 2010 03:50 PM
  [ # 74 ]

Heb je ook weer gelijk in, behalve dat ik ook weer terug moet Wink

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2509
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 17 mei 2010 04:55 PM
  [ # 75 ]

Ambulance achter je Laguna? Of mag die niet zoveel trekken…

Profiel  
 
 
5 van de 39
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook