De injectoren kun je toch zo uit de rail halen? of begrijp ik je verkeerd?
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
nou valt me toch op: jij hebt de auto naar een garage gebracht voor de koppakking en de GARAGE sloopt de bouten? Is dat dan niet hun verantwoordelijkheid? Daarom doe je het niet zelf, maar laat je het hen doen…!
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zo werkt het niet. Het laten uitvoeren van reparaties is gewoon op eigen risico. Je kan nooit verwachten dat een garage de kosten gaat dragen als een kopbout van een 15 jaar oude auto afbreekt. Als dat zo zou werken, nou geloof me, dan wil er niemand meer aan een cx o.i.d. sleutelen. Jouw wagen, jouw risico.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Precies.
Wij hadden ooit eens een auto waarvan de benzinetank overliep bij voltanken.
Dit hebben we aangegeven bij de garage toen we de auto wegbrachten voor APK en onderhoud.
Na de APK (goedkeur, want de lekkage kon niet zonder demontage vastgesteld worden en de auto kon er dus niet op worden afgekeurd) werden wij opgebeld of wij akkoord gingen met het risico dat de brandstoftank na demontage niet meer zonder grote kosten gemonteerd kon worden.
Nee hoor, geen sprake van, dat is wel het laatste wat er in mij opkomt. De relatie met deze garage is meer dan goed en het vertrouwen is optimaal en dat vind ik toch wle een zeer waardevol goed.
er zijn gewoon 2 bouten afgebroken .
Bummer is wel dat die pipo met de auto die ik op het oog had er 900 voor wil hebben
en de andere verkoper op MP geen reactie geeft… (Erg irritant, mensen die iets aanbieden en dan niet reageren.)
Kortom, ik ben nog steeds op zoek naar een blokje dat er zonder aanpassing van allerlei zaken zo in gelepeld kan worden.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Overigens Gomp, ik vind het wel “vreemd” dat ze die bouten er niet gewoon even uithalen. Het gereedschap om dat te doen kost maximaal 50 euro…. en als je een beetje monteur bent probeer je natuurlijk gewoon eerst even die afgebroken stukjes te verwijderen. Ik heb heel vaak met het afbreken van die rukbouten te maken gehad en had ze er meestal met 2 uurtjes wel uit….
sorry dat ik het zeg, maar het geeft me wel te denken over de kennis en kunde van zo’n bedrijf dat er meteen naar een andere motor moet worden gezocht..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het uitboren van de afgebroken stukken heb ik ook overwogen met hun. Hij heeft eerlijk aangegeven daar geen ervaring mee te hebben en dat soort zaken uit te besteden. Daarnaast heb ik ook de bouten gezien uit de andere gaten. Het verbaasde mij, als leek, dat die er wel waren uitgekomen. Op de eoa manier is het schroefdraad behoorlijk aangetast.
Metaal en alu reactie…
De optie om er een ander blok in te hangen komt van mij. Hij gaf het advies te stoppen en het verlies te nemen
Overigens Waterman, je bent van harte welkom om je kunde te demonstreren hoor, Of ik jou nu betaal om dat te doen of een ander blok zoek…
Dit 18.8v blokje, is dat 1 op 1 uit bijv ook een xant te plukken of zitten daar toch een paar kleine verschillen in ?
Wat de opmerking over de injectoren betreft;
Deze zx heeft een aantal zaken die maar heel kort geleverd zijn. De radiator met de juiste aansluitingen een tijdje terug, dat was ook al even zoeken. Er waren een paar kleine verschillen tov de massa.
De injectoren op dit blok in de rode, heeft injectoren die vastzitten in het kunstof spruitstuk, er zit geen rail op.
stiekum toch maar eens naar alternatieven aan het kijken…. kan alleen geen airco in dit ding ontdekken.