r3slotboom schreef:Nou,.................... ze hebben er de nieuw(st)e software ingezet. En sindsdien 2.000 km gereden zonder problemen! Afijn, afwachten dus!
En inmiddels al weer heel wat kilometers en gedoe verder…......
Schokken/inhouden begon weer net na bovenstaand berichtje. Afijn, grote beurt, koppeling + remschijven + nog wat moest vernieuwd worden…....gelijk weer even naar het geschok kijken.
Dus op naar de dealer Van Oosten Zoetermeer, inmiddels onderdeel De Jong.
En verrek: auto terug, niets aan de hand….......... voor zo’n 1.000 kilometer…................... Maar je raadt ‘t al: ‘t begon weer….......... Weer terug naar De Jong Zoetermeer…. Weer aan de computer.. niets te vinden hoor. “Alles moet goed zijn” werd ons stellig verteld. Na aandringen verder gekeken…... dachten aan de gasklep…....... die moest ws. vervangen worden…....... maar eerst maar eens met de klep schoonmaken proberen want vervangen zou direct weer zo’n € 500,- kosten…....... Afijn, hielp ook niet….............
Toen eens naar een buurman geluisterd met de (achteraf gouden tip) de bougies te vervangen…........Toen is mijn vrouw teruggegaan met de het verzoek de bougies te vervangen…... Onder veel gemopper (“kan het niet zijn”) door een monteur nieuwe bougies erin gezet…............. EN GELOOF HET OF NIET…............... HIJ RIJDT SINDSDIEN WEER PERFECT, INMIDDELS ZON 3.500 KM. VERDER ..................... (Trouwens: de bougies waren met die grote beurt 1.000 km eerder ook al vervangen volgens de nota ). Moraal van het verhaal: waar is een goede monteur die ook verstand van lpg heeft….................. Ondertussen ben ik alleen maar blij en hoop dat het zo blijft…............
C5 Diff 2. 2004
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Er wordt in principe de bougie’s gemonteert die op de onderdelen site staat van Citroën, bij gas auto’s monteer ik speciale bougies voor gas, meestal lost het het euvel wel op.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Zou je mij kunnen aangeven welk type bougies je er dan in zet bij C5-en op LPG? Mijn moeder heeft sinds enige tijd een C5 2.0 op LPG met een oplichtend storingslampje. Bij uitlezen is er elke keer weinig te vinden. Misschien dat juiste bougies hier ook een oplossing bieden, bij de laatste grote beurt (3000 kilometer geleden) zijn de bougies door de dealer nog vervangen. Kijken of een ander type beter werkt.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Moet ik maandag even kijken naar het onderdeel nummer.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Toeters en bellen schreef:Zou je mij kunnen aangeven welk type bougies je er dan in zet bij C5-en op LPG? Mijn moeder heeft sinds enige tijd een C5 2.0 op LPG met een oplichtend storingslampje. Bij uitlezen is er elke keer weinig te vinden. Misschien dat juiste bougies hier ook een oplossing bieden, bij de laatste grote beurt (3000 kilometer geleden) zijn de bougies door de dealer nog vervangen. kijken of een ander type beter werkt.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=5&t=4092
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Had de dealer wel een storings code gevonden ? Controleer (of laat) de BDP sensor zitten controleren op roest, hier door kan de sensor iets gekantel er inzitten, en op de duistere manier wordt de nokkenaspositie sensor opgegeven. Staat de distrubutie riem wel op tijd?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Slaat hij nog over ? Als hij mis fired op LPG en benzine vervang dan de bobine gallerij met bougies, komt vaker voor.
Er moet worden uit gevonden als het probleem in de LPG instalatie zit op in de benzine instalatie, kan soms ff wat zoek werk zijn. Rij eventueel een maandje op benzine, doet hij het dan niet, rij dan op LPG komt de storing dan weer, moet hij naar de Gas boer, wel voor dat je een maand op benzine gaat rijden de computer laten reseten.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Dan zit het probleem in de gas instaltie, welk merk ? AG?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
citroënmonteurtje schreef:Moet ik maandag even kijken naar het onderdeel nummer.
Heb je nog kunnen kijken welke bougies het volgens jou moeten zijn?
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
WillemH schreef:Hoe kan ik eigenlijk checken of er geen benzine-injector lek is?
Testen, of Long en Short feul trim waardes controleren.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Waardes zien er goed uit.
Longfeul trim -10% tot +15%
Shortfeul trim -15% +25%
Heb je ook de mogelijkheid om per injector te controleren?
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
WillemH schreef:nee, ik heb het via obd2 uitgelezen,...
Hier zit geen OBD2 op, dit is een Amerikaanse norm. Auto’s in de EU hebben EOBD, toegever : auto’s in Azië hebben JOBD.
Wees blij dat we de EOBD standaart hebben, deze is een stuk ruimer dan de OBD2 norm. Als we hier ook OBD2 zouden hebben, dan heb je echt o mde haverklap het MIL (Malfunction Indicator Light) branden, en ben je echt niet de garage uit te krijgen.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Even een oudje omhoog: sinds eind 2009 NKG bougies erin (Citroen dealer wilde er niet aan, dus geplaatst door zo’n ouderwetse automonteur) een met vonkafstand van 0.6 (?) geloof ik. En echt: hij rijdt sindsdien als een zonnetje…........ !
C5 Diff 2. 2004
en was dat dan eigenlijk wat er mis was of hebben andere dingen ook invloed gehad hierop .??
Is een vervolg op deze, en bij ons waren het dus blijkbaar alleen de bougies,............ gelukkig maar…
r3slotboom schreef:r3slotboom schreef:Nou,.................... ze hebben er de nieuw(st)e software ingezet. En sindsdien 2.000 km gereden zonder problemen! Afijn, afwachten dus!
En inmiddels al weer heel wat kilometers en gedoe verder…......
Schokken/inhouden begon weer net na bovenstaand berichtje. Afijn, grote beurt, koppeling + remschijven + nog wat moest vernieuwd worden…....gelijk weer even naar het geschok kijken.
Dus op naar de dealer Van Oosten Zoetermeer, inmiddels onderdeel De Jong.
En verrek: auto terug, niets aan de hand….......... voor zo’n 1.000 kilometer…................... Maar je raadt ‘t al: ‘t begon weer….......... Weer terug naar De Jong Zoetermeer…. Weer aan de computer.. niets te vinden hoor. “Alles moet goed zijn” werd ons stellig verteld. Na aandringen verder gekeken…... dachten aan de gasklep…....... die moest ws. vervangen worden…....... maar eerst maar eens met de klep schoonmaken proberen want vervangen zou direct weer zo’n € 500,- kosten…....... Afijn, hielp ook niet….............
Toen eens naar een buurman geluisterd met de (achteraf gouden tip) de bougies te vervangen…........Toen is mijn vrouw teruggegaan met de het verzoek de bougies te vervangen…... Onder veel gemopper (“kan het niet zijn”) door een monteur nieuwe bougies erin gezet…............. EN GELOOF HET OF NIET…............... HIJ RIJDT SINDSDIEN WEER PERFECT, INMIDDELS ZON 3.500 KM. VERDER ..................... (Trouwens: de bougies waren met die grote beurt 1.000 km eerder ook al vervangen volgens de nota ). Moraal van het verhaal: waar is een goede monteur die ook verstand van lpg heeft….................. Ondertussen ben ik alleen maar blij en hoop dat het zo blijft…............
C5 Diff 2. 2004