Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Geen idee welke doorsnede dat slangetje van een turbometer heeft. Maar een zwarte slang die goed paste voor mijn (Espace) ruitenwisser, is een carterontluchtingsslang. Ook lekker soepel. Moet je zo bij iedere garage kunnen krijgen, lijkt mij.

Totaal aantal Berichten: 591
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Al eens gekeken of de vacuüm sonde nog werkt ? Aan het inlaatspruitstuk zit een slangetje dat loopt naar deze sonde die de vervroeging van je ontsteking bij regelt. Bij onze 2.5GTI was dat een van de grootste veroorzakers.
Heb het toen getest door aan de vacuumleiding een vacuüm aan bieden, en de weerstand te meten. De 10 achtereenvolgende metingen gingen alle kanten in.
Officieel hoor je een vacuüm van 400 millibar aan te brengen en moet de ontsteking iets van 15 graden vervroegen, even uit mijn hoofd.

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
in de tuning hoek worden siliconen slangen gebuikt ter vervanging. check Laurens alhier. die heeft al e.e.a. vervangen. of check google/marktplaats. verkrijgbaar in div. diameters en kleuren.
wil ik ook doen denk ik, dat oude spul wordt er niet beter op.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het is weer gevonden, er was er weer 1 stuk, dezelfde als vorige keer. Weer een stukje afgesneden, hij wordt nu wel erg kort
Niet schuren en klooien, losnemen met een speciaal ontgrendelgereedschap en dan behandelen, of nog beter nieuwe stekkers en ongeisoleerde verbinders, hier en daar kijk zelf maar:
http://www.rdae.nl/multistekkers/bosch-connectors-en-onderdelen/index.php/cPath/47_65
heb het ook met mijn bx16v (160 pk) maar schijnt bij meer auto’s voor te komen, waaronder 3 en 5 serie’s bmw.
Denk dan ook aan iets simpel, met dit als raar gevolg.
vanaf een 3500-4000 rpm neemt ecu inspuiting en ontsteking over van de lmm, volgens standaard waardes.
In de ECU zit al een brede marge ingebouwd, om problemen te voorkomen.
Zeg ik wat stoms met vervuiling bij zuigerveren en kleppen, op te lossen met een systeemreiniger die alle kool verwijdert?
http://www.wurth.nl 0893 564?
m vr gr Jonne

- CX 25 GTi Turbo 2
daaristieweer,wiedurft schreef:Niet schuren en klooien, losnemen met een speciaal ontgrendelgereedschap en dan behandelen
Wat houd dat precies in?
Met ontgrendelgereedschap:
http://www.rdae.nl/gereedschap/uitdrukgereedschap/index.php/cPath/50_72
en dan reinigen met schuurpapier, maar eigenlijk gewoon vernieuwen. |de meeste contacten zijn vertind, die je in no time wegschuurt.

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Hehe, met een beetje pech heb je al die tooltjes nodig onder de motorkap van een CX GTI…

- CX 25 GTi Turbo 2
Ja
Ik heb geen problemen om 1x 40 euro uit te geven, maar voor elke type stekker wordt wel erg prijzig…
Of zou je er met 1tje uit deze lijst af kunnen?
Vaak zijn er niet zoveel verschillende stekkers gemonteerd.
Assortiment ook te vinden op http://issuu.com/search?q=ontgrendeling
Bekijk de film ook eens hoe dat gaat op:
http://www.wurth.nl/film.htm
Daar vind je ook de verwijzing vanaf welke kabelverbinder welk ontgrendelgereedschap je nodig hebt.
Zelf maken aan de hand van voorbeeld kan natuurlijk ook….....
3 x raden waar mijn loonstrook vandaan komt,
groeten

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Krijgen we zeker ook flinke korting bij jou…
Het zou mij verbazen als je meer dan 1 ontgrendel tooltje nodig hebt voor de paar verschillende rechthoekige stekkers. De meeste zijn 2-polig, een enkele meer. Daaristieweer,wiedurft, kun jij wellicht aangeven welk tooltje dat is? Is wellicht te praten over een kwantumkorting?
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl

- CX 25 GTi Turbo 2
Gister op maar eens injector reiniger toegevoegd en op een bijna lege tank 15 Liter getankt.
Na 60 km rijden de tank maar vol gegooit.
Ik denk dat het iets verbeterd is Maar dat kan ik nog niet met zekerheid zeggen.
Even het lijstje nog een keer.
0 - Vacuum slangetjes (al gedaan)
0 - Injector reiniger toevoegen aan de benzine (gedaan, maar ga ik denk ik herhalen)
1 - Pinnen bobines
1 - Stekker injectierails
1 - AEI stekkers
1 - Stekker LMM
1 - Relais (koplamp RV, is er nog meer?)
1 - Alle stekkers onder het reserve wiel
2 - Bougie kabels (weerstand nameten)
2 - Bougies vervangen (elektrodenafstand van de bougies)
3 - Klepspeling
4 - Vuile LMM
4 - LMM laten reviseren
4 - Brandstof druk
Ik merk wel dat na het rommelen aan de stekker het starten langer duurt, dat lijkt me niet de bedoeling.
Ik verdenk de pinnen van de bobines, die vind ik er gewoon niet helemaal fris uit zien. Ze zitten een beetje op een rotplek om ze goed schoon te krijgen. Misschien maar eens kijken of ik de bobines er helemaal af krijgen, zodat ik er makkelijker mee kan werken.
Als iemand meer info heeft over het loshalen van stekkers zoals deze (o.a. die bruine):
Dan hoor ik het graag, want daar zitten er best veel van op een CX.
Welke tooltje heb je dan nodig van de link die eerder gepost is?

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
aha !! die stekker —grrrrrrrr.
kort na de aanschaf van de mijne (2001) kreeg ik ‘m niet meer aan de praat. die exacte stekker was minder tgv oxidering. toen schoon gemaakt, en geen problemen meer gehad.
tot paar maanden geleden weer. startte niet, uiteindelijk net/gelukkig wel. toen ik rommelde aan die stekker haperde de motor !! dus weer brak.
nu niet meer !!
hier kan je zien dat ik die er maar gelijk tussen uit heb geknipt en doorgestekkerd !! dan is die gevoelige stekker tenminste ge-elimineerd !! die oude stekker ligt er op de foto los op.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Hoef er niet rijk van te worden hoor,maar weet ook niet zo wat er in zit. Meerendeel van stekker verbinding zijn 6,4 mm breed en zitten geborgd met één veer lipje op de ongeisoleerde verbinder.
Een afgeslepen fittingsch draaier zou ook kunnen volstaan, een naaldje, of een verenstaaltje. Dikte is nl ongeveer 0,5 mm. Bij de injectoren zijn de ongeisoleerde verbinders 2,8 mm, en zitten met een dubbel veercontact vast. Kan ook met bovenstaande gereedschap, maar dan even dubbel unlocken dus.
Wat mij vaak opvalt is het niet alleen de verbinding, maar ook de koperen kabel die na verloop van tijd gaat oxideren, en schiet je er dus niet veel mee op met alleen contacten reinigen.
En hoe origineel wil je het dan hebben?
Goedkoopste manier:
Losse ongeisoleerde stekkertjes kopen en vakverdelingen;hoef je niet te investeren in ontgrendelgereedschap:
Kijk maar eens op http://www.wurth.nl, klik dan bovenin op button webwinkel, in nieuw venster die geopend is tik je boven in bij zoek “0555” in, en selcteer dan een willekeurige. Klik dit artikel nog eens aan, en dan op productinfo, dan zie je alle mogelijkheden, van 1 tot 8 vaks.
Zijn nog wel wat andere mogelijkheden, maar dit lijkt mij genoeg.
Wil altijd wel leveren, maar moet dan kvk hebben van iemand, want wij verkopen eigenlijk alleen maar aan de professionele eindgebruiker.
GruB