Hallo,
Ik ben sinds 1 week de trotse eigenaar van een blauwe Saxo VTS 1.6 8v. Auto is in prima staat, rijd heerlijk, alleen is het eind sierstuk helemaal verroest.
Nou ben ik bij deze winkel gekomen via marktplaats: http://www.pmperformance.nl/index.html
Voor +/- 300 euro maken ze een volledige RVS einddemper op maat. Ook kan ik zelf het eind sierstuk kiezen en het geluid bepalen. Dit is ook inclusief montage ksoten.
Ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met deze winkel en wat vinden jullie van de prijs hiervoor? Ik ben van plan om binnenkort een afspraak te maken om een nieuwe einddemper te laten monteren maar wilde het toch nog even hier voorleggen.
Alvast bedankt.
Niemand op- of aanmerkingen?
op polieren geen optie? wel polisch voor chroom gerbruiken
Totaal aantal Berichten: 63
- DS 3 1.6 e-HDI So Chic Airdream
waarom koop je voor dat geld geen supersprint ofzo?
Saxo 1.4 VTS
Grande Punto 1.4 16V T-jet sport
DS3 1.6 e-HDI So Chic Airdream
http://www.autoweek.nl/verbruik/13739/citroen-ds3-e-hdi-90-so-chic-2011
Polieren had ik nog niet aan gedacht eigenlijk, de uitlaat is in zoverre verroest dat ik me niet kan voorstellen dat het nog erg mooi word, maar ik kan me er wel is in verdiepen natuurlijk. Ik zal is proberen een foto ervan te maken.
Eerlijk gezegd had ik me nog niet echt goed verdiept in andere uitlaten, ben er ook helemaal niet in thuis. Heb net al op internet gelezen dat Supersprint een perfecte pasvorm garandeert, is dit ook makkelijk zelf te monteren?
Ik had bijvoorbeeld deze gevonden op de site van Supersprint, deze staat onder het kopje Citroen Saxo VTS 1.6i, dus hij zou zonder problemen op mijn auto moeten passen.
Zou er dan zo ongeveer uit moeten zien, wat ik erg sportief vond staan, maar niet overdreven.
Ook zijn ze allemaal goedgekeurd las ik, dus geen overdreven hard geluid, zoals vele “jongeren” golfjes erbij rijden.
Als je een beetje handig bent kun je heel gemakkelijk zelf je einddemper omwisselen. Was een van de eerste dingen die ik heb gedaan aan mijn sax. Heb zelf ook een supersprint einddemper(magnum)en deze maakt een leuk sportief geluid. zoek anders maar eens op youtube naar filmpjes.
Saxo 1.4 VTS
Heb wat op youtube opgezocht.
Klinkt inderdaad lekker sportief maar niet té, en het is nog goedkoper ook zie ik. De montage kosten van de in de beginpost genoemde winkel is namelijk zo’n 150 euro.
Mijn neef is redelijk handig, dus het erop zetten moet wel lukken dan.
Bedankt voor de tip, ga me er zeker nog is in verdiepen
Ik heb zojuist een prijsopgave ontvangen voor een Supersprint Magnum, 235 euro inclusief verzenden via
http://www.tuning-automaterialen.nl.
Lijkt jou dit een reële prijs, Kistigun?
klinkt redelijk, de mijne zat bij mijn saxo toen ik hem kocht dus zou het niet zeker kunnen zeggen. Maar ik zou ook even op het forum van saxo16vclub en team106xtreme kijken voor een goede tweede hands demper. Ik ken ook nog wel iemand die zijn supersprint rally demper verkoopt als je interesse hebt
Saxo 1.4 VTS
Ik heb net even op die fora gekeken, maar daar word op het moment niet veel aangeboden. Over die Supersprint rally kan ik niet veel vinden op internet, is dat net zoiets als bv de magnum?
Zoals het er nu naar uit ziet ben ik van plan één dezer dagen een Supersprint Magnum te bestellen.
Martijnst1990 schreef:Ik heb net even op die fora gekeken, maar daar word op het moment niet veel aangeboden. Over die Supersprint rally kan ik niet veel vinden op internet, is dat net zoiets als bv de magnum?
Zoals het er nu naar uit ziet ben ik van plan één dezer dagen een Supersprint Magnum te bestellen.
Staat sinds vandaag een remus uitlaat op het forum van de saxo16vclub, voor een prikje.
Indien je tussen demper (na je katalysator) er nog tussen zit, zal het geluid reuze mee vallen.
Zelf heb ik een Supersprint Magnum onder mijn Saxo mét middendemper. En je hoort de uitlaat eigenlijk nagenoeg niet. (tenzij ik toeren ga trekken, dan begint ie ‘te brommen’
Bedankt voor de tip! Staan ook mooie bandem met velgen op zie ik, voor een leuke prijs.
Had toevallig 20 minuten geleden een mailtje gestuurd naar die winkel dat ik graag een Supersprint Magnum wil, maar daar staat nog niks vast. Zo’n Remus is ook makkelijk te monteren zonder aanpassingen?
Uitlaat is verder nog standaard, dus alleen de einddemper word vervangen, dus dan moet het geluid meevallen met deze Remus.
Remus heeft nagenoeg dezelfde pasvorm als supersprint. indien de flens nog goed is, is ie binnen 15 minuten onder een sax te hangen.
Enige wat je misschien nieuw moet kopen is een uitlaatklem.
Ok bedankt.
Ik heb net een pb gestuurd, ik laat hier zeker nog even weten wat het gaat worden.