ja, gewoon in een pannetje doen desnoods en tot een bepaalde temperatuur verwarmen. giet het dan bij de ringetjes.
of leg de rubber ringetjes in een schaaltje met de olie en zet deze in de oven op bv 50 graden, en laat deze daar een poosje staan. of 100 graden
zo weet je wel wat het allemaal kan leiden
je moet er toch wat voor over hebben
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:ja, gewoon in een pannetje doen desnoods en tot een bepaalde temperatuur verwarmen. giet het dan bij de ringetjes.
of leg de rubber ringetjes in een schaaltje met de olie en zet deze in de oven op bv 50 graden, en laat deze daar een poosje staan. of 100 graden
zo weet je wel wat het allemaal kan leiden
je moet er toch wat voor over hebben
Een maand in een pannetje olie, op 50 of 100 graden…..............
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Stoter heeft gelijk, even in de oven is te weinig…..
Of Hyken glacial blue er in.
Of ff langs johan of chyparse voor die witte wonderbende…
Dan weet je het zeker….de vering mag uitvallen, maar als je de rubbers uit je remsysteem blaast door die gein wordt het toch ietsje te riskant.
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
mpostma schreef:Minerale olie is idd gewoon minerale olie. LHM is ook gewoon een minerale olie. Wat het probleem nogal eens is, zijn de syntetische toevoegingen en dopes die WEL de rubberen afdichtingen (met name de octopus) kunnen afdichten. Aangezien LHM+ wat schraal is, kan een beetje minerale olie helemaal geen kwaad. Het zal in elk geval prima mengen. Als je er teveel van toevoegt kan het de visositeit nadelig beinvloeden (te dik is niet goed, dunner is beter voor de werking). 2 takt olie smeert echt uitstekend, dus een beetje toevoegen (idd een koffiekopje ofzo) zal de pomp stiller maken en veerpoten minder laten kraken. 2takt olie is vaak wel syntetisch, dus ik durf er geen vergif op in te nemen dat de rubbers niet aantast.
Het vermoeden is dat je maar een klein beetje nodig hebt om het beter te laten werken en dat met die kleine hoeveelheden de schadelijke dopes nog niet genoeg aanwezig zijn om de rubbers echt significant kwaad te doen.
Dat betekent dus eigenlijk dat als je een zuivere minerale (monograde?) motorolie kunt vinden (moet in de klassiekerwereld vast wel aan te komen zijn) dat dat prima geschikt kan zijn als toevoeging aan je LHM? Interessant!!! Alhoewel ik er liever niet mee ga experimenteren (laf he?).