motor verwisselen
Chris V
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

- CX Prestige automatic
- CX prestige c matic
Gepost: 01 mei 2010 12:07 AM

Hallo
eerst even voorstellen 36J belgje ,cx liefhebber (wordt erger met de jaren)
in de garage prestige 2400I met c bak met rotte kas bwj79 en prestige2400I bwj83 met automaat met kapotte motor nu de vragen ik zou de motor van de79 in de 83 willen plaatsen, gaat dit geen problemen geven met het koppelen van de automaat? en de ene is dus smalspoor en de ander breedspoor waar moet ik hier dan rekening mee houden? graag een beetje advies vooraleer ik hieraan begin.

Profiel  

trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1361

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 05 mei 2010 09:23 PM
  [ # 1 ]

Welkom op het forum!

Wat betreft de Prestige met C-matic, hier over hebben ze mij altijd gezegd dat deze een andere krukas heeft i.v.m. de koppelomvormer.
M.a.w. je kan hier geen vliegwiel met koppeling op monteren en een handbak,zelf heb ik dit nog niet geprobeerd.
Ik heb hier wel allebij de motoren los liggen, maar het is mij niet direkt duidelijk hoe je de koppelomvormer van de motor haalt om de bevestiging op de krukas te zien.

Hoe het met de ZF-automaat zit weet ik niet.

Smalspoor naar breedspoor en andersom is wat betreft een motor of bak wissel geen probleem, het verschil zit enkel in de aandrijfassen.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  

Chris V
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

- CX Prestige automatic
- CX prestige c matic
Gepost: 07 mei 2010 06:50 PM
  [ # 2 ]

dank je voor de uitleg maar ik wil van een c matic overgaan naar een automaat deze zijn toch allebei met koppel omvormer of zie ik dat verkeerd?

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook