vouwdak
jeroenvt
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168

Gepost: 26 april 2010 08:14 PM

Hallo,

Hoe lekgevoelig is een vouwdak bij een Berlingo? Ik overweeg een tweedehands te kopen. Is dit een item?

Jeroen van Tol
http://www.beesnstuff.nl

Profiel  

mollp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 06 mei 2010 01:53 PM
  [ # 1 ]

Beste Jeroen,
Wij hebben sinds 2002 een Berlingo met vouwdak. Van lekgevoeligheid heb ik in al die jaren niets gemerkt. Wel de laatste jaren soms wat windgeluiden. Door het vouwdak sowieso wat meer geluid van buiten. Maar het is wel geweldig om op een mooie dag met helemaal open dak te rijden! In die grote Berlingo. Het wordt dan een fantastische cabriolet! Heel iets anders dan een schuifdak(je).
Ook de inbraakgevoeligheid, zelfs hier vlak bij centrum Amsterdam, is m.i. geen probleem. Ook al beginnen anderen vaak daarover. Volgens mij is inbraak via dak van de hoge Berlingo erg onpraktisch. Je kunt wel de stof doorsnijden, maar dan blijven er nog de stevige stalen baleinen.
De mechanische constructie zelf blijkt na al die jaren helaas wel kwetsbaar. Wij moesten vorig jaar motor laten vervangen (ca.€700) en dit jaar in Frankrijk liep de geleiding vast. Is net voor €1200 gerepareerd. Nu wel weer pico bello.
Dak is eigenlijk niet te openen bij >100km/uur. Teveel wind en lawaai. En ook nauwelijks bij achterpassagiers.
Toch is dak helemaal openen altijd weer een fantastische ervaring!
Groet
Piet M.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook